Gå til innhold

Chatting med andre når man er i forhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ettersom det er chatting på MSN antar jeg at det er med bekjente av han. Jeg synes det er for mye å forlange at han skal slutte med det. Kan egentlig ikke skjønne hvorfor dette skal være noe problem for deg?

Jeg skjønner hva du mener hvis det er totalt fremmede som han chatter med. Men på MSN så er det vel som regel noen han kjenner, som ei god venninne kanskje?

Både jeg og min sambo chatter med det motsatte kjønn, men dette er venner som man har hatt lenge. Og det kan du vel ikke akkurat nekte han?

Gjest Samboerinna

Kommer an på hva slags chatting det er og hva slags forhold han har til disse damene.

Men å opprettholde kontakten med venner fra tiden før man fikk kjæreste må da generelt sett være OK.

Han har aldri møtt disse damene selv om han har chattet med disse i årevis. Han prater om alt mulig til disse jentene. Jeg leste en gang i en logg hvor han skrev hva han ville ha gjort hvis han var single osv. Jeg konfronterte ham med det og han ble veldig lei seg og sa at det var jo bare tull.

Men jeg blir så usikker når vet han betror seg til disse jentene om alt mulig, forholdet vårt osv.

Hva kan jeg gjøre?

Jeg skjønner hva du mener hvis det er totalt fremmede som han chatter med. Men på MSN så er det vel som regel noen han kjenner, som ei god venninne kanskje?

Både jeg og min sambo chatter med det motsatte kjønn, men dette er venner som man har hatt lenge. Og det kan du vel ikke akkurat nekte han?

Nå har du nok postet feil..

Annonse

Gjest stoneman

Tror det ikke er noe problem om han gjør det åpent.

Men min ex bedrog meg, så jeg og sambo er enig om at chatting ikke skal være hemmelig.

Pga respekt for frykt, erfaringer og tillit.

Hender ofte at sambo inviterer meg til å se hva de chatter om. Kan være noe morsomt eller spennende. Hun informerer meg om noe hun begynner å le av, hva det er osv.

Så du skal kanskje ikke være så bombastisk? Det kan løses mer smidig enn forbud, men begge bør snakke om det åpent. Vi har ikke forbud mot å gjøre ting, men mot hemmeligholding.

Forstår ikke problemet dersom det er vanlige samtaler det er snakk om.

Får han ikke lov til å snakke med jenter han møter på byen heller?

Synes du er urimelig.

Lenger ned sier hun "..han betror seg til disse jentene om alt mulig, forholdet vårt osv."

Og da stiller det seg noe anderledes...

Gjest stoneman

Han har aldri møtt disse damene selv om han har chattet med disse i årevis. Han prater om alt mulig til disse jentene. Jeg leste en gang i en logg hvor han skrev hva han ville ha gjort hvis han var single osv. Jeg konfronterte ham med det og han ble veldig lei seg og sa at det var jo bare tull.

Men jeg blir så usikker når vet han betror seg til disse jentene om alt mulig, forholdet vårt osv.

Hva kan jeg gjøre?

Det skal du selvfølgelig ikke godta.

Krev åpenhet og si i fra at du føler tilliten truet.

ShitDiddelyDo

Lenger ned sier hun "..han betror seg til disse jentene om alt mulig, forholdet vårt osv."

Og da stiller det seg noe anderledes...

Tja, hvis han snakker om forholdet sitt med en jente han ikke kjenner, som ikke kjenner identiteten hans, og befinner seg 100 mil unna, forstår jeg virkelig ikke problemet med å betro seg til henne.

De fleste jenter betror seg til sine venninner, jenter som kjenner gutten det er snakk om, og det må da i så fall være et langt større tillitsbrudd, dersom man først ser på det som det?

Tja, hvis han snakker om forholdet sitt med en jente han ikke kjenner, som ikke kjenner identiteten hans, og befinner seg 100 mil unna, forstår jeg virkelig ikke problemet med å betro seg til henne.

De fleste jenter betror seg til sine venninner, jenter som kjenner gutten det er snakk om, og det må da i så fall være et langt større tillitsbrudd, dersom man først ser på det som det?

Tjo...du har kanskje et poeng...men jeg ville ikke følt meg vel med å gjøre det. Jeg er vel heller ikke av dem som forteller mest til venninner heller, da.

ShitDiddelyDo

Tjo...du har kanskje et poeng...men jeg ville ikke følt meg vel med å gjøre det. Jeg er vel heller ikke av dem som forteller mest til venninner heller, da.

Fordelen med å betro seg til noen som ikke kjenner henne er i hvert fall at man kan snakke relativt fritt.

Hvis jeg f.eks. har kvinnfolkproblemer er jeg ganske dårlig til å snakke med de fleste av vennene mine. Har et par stykker jeg vet jeg kan betro meg til, men jeg vet at det fort kan bli sånn at den jeg betror meg til forteller det jeg sier til sin kjæreste, og hun drar gjerne på jentekvelder med min kjære.

Og på jentekvelder snakkes det.

Ikke noe galt med det. Sånn er jenter, og sånn er mange gutter.

Men det problemet vil ikke engang oppstå dersom fyren snakker med en som ikke engang vet hans fulle identitet, en han aldri skal møte, og som meget mulig bor i en annen del av landet.

Og vi trenger alle folk å snakke med.

Bare se her på dol. Folk betror seg om det meste på et åpent diskusjonsforum.

Det må vel strengt tatt være mye verre enn å åpne seg opp for en fremmed person på msn? Her betror man seg jo til hundrevis av personer. Og både her på dol og på msn, er de fleste av oss rimelig anonyme.

Uansett mener jeg at tillit er uhyre viktig i et forhold, og hvis man ikke engang tillater at ens partner skal kunne kommunisere med en av det annet kjønn, enten det er på byen eller på msn med en person man kanskje ikke engang vet hva heter, har man et relativt stort tillitsproblem.

Annonse

Fordelen med å betro seg til noen som ikke kjenner henne er i hvert fall at man kan snakke relativt fritt.

Hvis jeg f.eks. har kvinnfolkproblemer er jeg ganske dårlig til å snakke med de fleste av vennene mine. Har et par stykker jeg vet jeg kan betro meg til, men jeg vet at det fort kan bli sånn at den jeg betror meg til forteller det jeg sier til sin kjæreste, og hun drar gjerne på jentekvelder med min kjære.

Men det problemet vil ikke engang oppstå dersom fyren snakker med en som ikke engang vet hans fulle identitet, en han aldri skal møte, og som meget mulig bor i en annen del av landet.

Det må vel strengt tatt være mye verre enn å åpne seg opp for en fremmed person på msn? Her betror man seg jo til hundrevis av personer. Og både her på dol og på msn, er de fleste av oss rimelig anonyme.

Uansett mener jeg at tillit er uhyre viktig i et forhold, og hvis man ikke engang tillater at ens partner skal kunne kommunisere med en av det annet kjønn, enten det er på byen eller på msn med en person man kanskje ikke engang vet hva heter, har man et relativt stort tillitsproblem.

Jeg er egentlig ganske enig, jeg...man bør kunne stole på hverandre, ellers blir det håpløst. :)

"Bare se her på dol. Folk betror seg om det meste på et åpent diskusjonsforum.

Det må vel strengt tatt være mye verre enn å åpne seg opp for en fremmed person på msn? Her betror man seg jo til hundrevis av personer. Og både her på dol og på msn, er de fleste av oss rimelig anonyme."

Er ikke helt enig med siste setning her; tror man fàr et mye naerere forhold til personner man sjaetter med pà MSN enn her pà DOL; her har man en diskusjon med mange mennesker og om disse vet man som regel ingenting annet enn nick, forholdet forblir generelt veldig nöytralt; pà MSN er det snakk om en dialog mellom to mennesker som utvikler seg i de fleste tilfeller til en mye tettere samtale. Jeg hadde ikke likt det... Men kanskje er jeg veldig intolerant? :-/

Gjest Cezalion

Det må vel strengt tatt være mye verre enn å åpne seg opp for en fremmed person på msn? Her betror man seg jo til hundrevis av personer. Og både her på dol og på msn, er de fleste av oss rimelig anonyme."

Er ikke helt enig med siste setning her; tror man fàr et mye naerere forhold til personner man sjaetter med pà MSN enn her pà DOL; her har man en diskusjon med mange mennesker og om disse vet man som regel ingenting annet enn nick, forholdet forblir generelt veldig nöytralt; pà MSN er det snakk om en dialog mellom to mennesker som utvikler seg i de fleste tilfeller til en mye tettere samtale. Jeg hadde ikke likt det... Men kanskje er jeg veldig intolerant? :-/

Ehh, her er man da helt anonym, og det er man som regel ikke på MSN. I allefall ikke for de man har hatt kontakt med i flere år.

Mente selvfölgelig "chatting" og ikke "sjaetting".

ShitDiddelyDo

Jo, men hvor ligger da problemet?

At personen som chatter på msn får et relativt nært forhold til den han eller hun chatter med, eller at personen som chatter snakker om sitt forhold med denne personen?

Og hvis det er det siste: Hvor ligger forskjellen i snakke om sitt forhold med noen på msn, og å snakke med en kompis i rl om det samme?

Eventuelt: Hva er verst? Å dele gleder og sorger med en eller annen person man aldri kommer til å møte, eller å dele dem med en kompis eller venninne som også kjenner personen man snakker om?

Og er det verre hvis en gutt betror seg til en jente enn til en annen gutt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...