Gå til innhold

Chatting med andre når man er i forhold

Anbefalte innlegg

Jo, men hvor ligger da problemet?

At personen som chatter på msn får et relativt nært forhold til den han eller hun chatter med, eller at personen som chatter snakker om sitt forhold med denne personen?

Og hvis det er det siste: Hvor ligger forskjellen i snakke om sitt forhold med noen på msn, og å snakke med en kompis i rl om det samme?

Eventuelt: Hva er verst? Å dele gleder og sorger med en eller annen person man aldri kommer til å møte, eller å dele dem med en kompis eller venninne som også kjenner personen man snakker om?

Og er det verre hvis en gutt betror seg til en jente enn til en annen gutt?

Synes ikke det er noe galt i at kjaeresten min chatter eller snakker med andre jenter, men ville ikke taklet det veldig godt om han diskuterte forholet vàrt i med andre, mann eller kvinne (selv om det ville föles enda mer forsmedelig med sistnevnte).

Men det er selvsagt bedre at han betror seg til en han ikke kjenner.

Ville uansett ikke pröve à nekte ham noe som helst, godtar at slikt skjer, selv om jeg ikke liker det...

Er jeg i et forhold hvor alt er bra föler jeg det som mest lojalt à ikke fortelle om ting som angàr bare min kjaereste og meg til venninner. Er nok litt lite smidig pà det omràdet, ja...

Fortsetter under...

Gjest D.r.James

Denne chattingen hører ikke hjemme i et seriøst forhold, jeg og sambon hadde aldri godtatt det av hverandre.

Men det har aldri vært noen problemstilling heller!

Din samboer høre utrolig umoden ut, stakkars deg!

Hvorfor har han behov for å snakke intimt og om parforholdet deres til andre jenter? jeg tror han fisker etter ny dame dessverre.

ShitDiddelyDo

Synes ikke det er noe galt i at kjaeresten min chatter eller snakker med andre jenter, men ville ikke taklet det veldig godt om han diskuterte forholet vàrt i med andre, mann eller kvinne (selv om det ville föles enda mer forsmedelig med sistnevnte).

Men det er selvsagt bedre at han betror seg til en han ikke kjenner.

Ville uansett ikke pröve à nekte ham noe som helst, godtar at slikt skjer, selv om jeg ikke liker det...

Er jeg i et forhold hvor alt er bra föler jeg det som mest lojalt à ikke fortelle om ting som angàr bare min kjaereste og meg til venninner. Er nok litt lite smidig pà det omràdet, ja...

Oki, i så fall er vi enige i det meste.

Når det gjelder å diskutere intime deler av samlivet med venner, får jeg inntrykk av at det er fryktelig vanlig blant jenter, men jeg kjenner meg dårlig igjen der blant gutter.

Eneste gang jeg virkelig har snakket svært personlig med en kompis, var i en periode etter at vi begge var blitt dumpet og var ganske langt nede.

Liker egentlig ikke at jenter snakker om mine mest private sider til sine venninner heller, i hvert fall ikke hvis jeg kjenner dem, men det er jo strengt tatt noe man bare må leve med.

Tuller du?

Jeg kan ikke se at disse jentene er en trussel for forholdet deres, og er de det så er ikke forholdet veldig sterkt i utgangspunktet.

Jeg chatter med masse gutter på MSN, uten at samboeren min hever et øyenbryn. Noen ganger snakker vi om personlige ting, andre ganger snakker vi om filmer vi har sett. Det er da mitt valg? Om jeg snakker med de, bestevenninna eller hele vennegjengen, det har da ikke han noe med? Jeg bryter selvfølgelig ikke hans tillit, men diskuterer det som angår meg selv.

Graden av kontroll enkelte skal ha over kjæresten sin gjør meg utrolig forundret.

Gjest ølvomm

Tuller du?

Jeg kan ikke se at disse jentene er en trussel for forholdet deres, og er de det så er ikke forholdet veldig sterkt i utgangspunktet.

Jeg chatter med masse gutter på MSN, uten at samboeren min hever et øyenbryn. Noen ganger snakker vi om personlige ting, andre ganger snakker vi om filmer vi har sett. Det er da mitt valg? Om jeg snakker med de, bestevenninna eller hele vennegjengen, det har da ikke han noe med? Jeg bryter selvfølgelig ikke hans tillit, men diskuterer det som angår meg selv.

Graden av kontroll enkelte skal ha over kjæresten sin gjør meg utrolig forundret.

Behovet enkelte har for å på enkelte ormåder å erstatte sin partner forundrer meg. Det virker som det er rimelig mange som bor med en person som de rett og slett ikke bruker noe tid på. Utrolig. Hva har skjedd med å være sosial? Har nettet tatt over alt?

Behovet enkelte har for å på enkelte ormåder å erstatte sin partner forundrer meg. Det virker som det er rimelig mange som bor med en person som de rett og slett ikke bruker noe tid på. Utrolig. Hva har skjedd med å være sosial? Har nettet tatt over alt?

Jeg har ikke behov for å erstatte partneren min. Men jeg har ikke noe ønske om at han skal være alt for meg. Jeg bruker lite tid på chatting med fremmede, men desto mer tid på venner. Og det vil jeg aldri gi slipp på.

Poenget mitt er at det er forferdelig til hvilken grad man skal styre og bestemme over sin partner. I denne tråden gjør ikke gutten noe som helst som bryter med de generelle forhold-"reglene". Han er ikke utro og dette går tydeligvis ikke på akkord med forholdet deres. Hun bare liker det ikke. Fordi gud forby at han har andre enn henne han liker å snakke med. Gud forby han kanskje ler uten at hun er med på latteren. Man må for all del forsikre seg om at partneren aldri har det moro uten en selv.

Annonse

Hvis problemet er at denne chattingen stjeler en stor del av tiden dere to skulle hatt sammen, og du føler at det går ut over forholdet, synes jeg du har rett til å protestere. Men hvis det bare er snakk om at du vil forby ham å snakke med andre damer enn deg, ja da synes jeg du er direkte urimelig.

Gjest gardemannen

Hvis problemet er at denne chattingen stjeler en stor del av tiden dere to skulle hatt sammen, og du føler at det går ut over forholdet, synes jeg du har rett til å protestere. Men hvis det bare er snakk om at du vil forby ham å snakke med andre damer enn deg, ja da synes jeg du er direkte urimelig.

Det er liksom ok å drive å "sjekke opp" damer på nett? Nei vet du hva. Ikke hvis han er over 14 år.

Det er liksom ok å drive å "sjekke opp" damer på nett? Nei vet du hva. Ikke hvis han er over 14 år.

Nå gidder jeg ikke å lese hele tråden om igjen, men står det noen steder at det er snakk om sjekking? Jeg trodde det var snakk om chatting? Altså skravling med nettvenner, i dette tilfellet nettvenner av motsatt kjønn. Sjekking blir selvsagt noe helt annet.

Jeg har et par nettvenner jeg innimellom chatter med, men da kun når jeg er alene, aldri mens jeg er sammen med kjæresten min - da har jeg da andre ting å gjøre! :o)

Chattet såvidt med den ene i går kveld og da var det mndsvis siden sist. Jeg traff disse nettvennene før jeg traff kjæresten min og vi snakker om tildels private ting som jeg kan være interessert i å få en annen manns synspunkter på f.eks. og han kan spørre meg om kvinner. Veldig kjekt synes jeg! :o)

Men vi er laaaaangt ifra å være på sjekker'n overfor hverandre - vi er kun nettvenner.

Heldigvis har jeg en kjæreste som ikke bryr seg, vi ble raskt enige om at de vennene vi hadde før vi ble sammen skal vi fortsette å omgås selv om vi er kjærester.

Når ble "chatting" ensbetydende med å "sjekke opp"? Jeg chatter med en håndfull kvinner innimellom - det ligger ikke noe annet enn prating bak det.

".............................................."

Jeg har ikke behov for å erstatte partneren min. Men jeg har ikke noe ønske om at han skal være alt for meg. Jeg bruker lite tid på chatting med fremmede, men desto mer tid på venner. Og det vil jeg aldri gi slipp på.

Poenget mitt er at det er forferdelig til hvilken grad man skal styre og bestemme over sin partner. I denne tråden gjør ikke gutten noe som helst som bryter med de generelle forhold-"reglene". Han er ikke utro og dette går tydeligvis ikke på akkord med forholdet deres. Hun bare liker det ikke. Fordi gud forby at han har andre enn henne han liker å snakke med. Gud forby han kanskje ler uten at hun er med på latteren. Man må for all del forsikre seg om at partneren aldri har det moro uten en selv.

"Fordi gud forby at han har andre enn henne han liker å snakke med. Gud forby han kanskje ler uten at hun er med på latteren. Man må for all del forsikre seg om at partneren aldri har det moro uten en selv"

Klart det. Det er jo selve essensen av, og fundamentet i, et sundt og modent forhold :-)

"..........................................."

Annonse

Tja, hvis han snakker om forholdet sitt med en jente han ikke kjenner, som ikke kjenner identiteten hans, og befinner seg 100 mil unna, forstår jeg virkelig ikke problemet med å betro seg til henne.

De fleste jenter betror seg til sine venninner, jenter som kjenner gutten det er snakk om, og det må da i så fall være et langt større tillitsbrudd, dersom man først ser på det som det?

"De fleste jenter betror seg til sine venninner, jenter som kjenner gutten det er snakk om, og det må da i så fall være et langt større tillitsbrudd, dersom man først ser på det som det?"

Det er jo faktisk noe kvinner gjør i langt større grad enn oss.

"............................................."

ShitDiddelyDo

"De fleste jenter betror seg til sine venninner, jenter som kjenner gutten det er snakk om, og det må da i så fall være et langt større tillitsbrudd, dersom man først ser på det som det?"

Det er jo faktisk noe kvinner gjør i langt større grad enn oss.

"............................................."

Ja, det er helt sikkert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...