Gå til innhold

Er jeg gal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, er jeg gal, tro? :-)

I mitt 29 år, med et barn på 1,5 år, to høgskoletitler bak meg og medeier i nystartet bedrift der jeg får brukt begge mine utdannelser....

så tenker jeg på å gjøre noe helt annet. Har lyst å starte på enda en utdannelse, jeg har nemlig først nå skjønt hva det var jeg burde ha blitt..! Hallo i luken, og velkommen etter :-)

Jeg ser jo selv at det er galskap å starte enda et 3-årig fulltidsstudium nå, det vil gå utover både familieliv og økonomi, men.. det var liksom ikke det helt store å starte egen bedrift. (Det er ikke bare meg, vi er 4 stk) Selv om det er store fordeler her, som enorm frihet til å bestemme egen arbeidstid, stillingsbeskrivelse, osv, så er jeg allerede blitt rastløs. Det er ikke egentlig dette jeg vil.

Hvor gal er jeg? Gjennomsnittlig - hoppende hakkende gal - eller er det helt forsvarlig og naturlig? Eller er jeg i en tidlig fase av 30-års krise?

Fortsetter under...

Skrevet

Dersom du ikke trives med det du driver på med nå, så go for it, mij!

Er du forresten helt sikker på at Lykken ligger i denne utdannelsen?

Skrevet

Dersom du ikke trives med det du driver på med nå, så go for it, mij!

Er du forresten helt sikker på at Lykken ligger i denne utdannelsen?

Sikker kan man vel aldri være :-)

Jeg vet bare at jeg ikke vil bli stuck der jeg er nå. Men det er hva følelsene sier, fornuften protesterer selvsagt.

Skrevet

Sikker kan man vel aldri være :-)

Jeg vet bare at jeg ikke vil bli stuck der jeg er nå. Men det er hva følelsene sier, fornuften protesterer selvsagt.

Er dette av en helt annen sjanger enn de to andre utdannelsene? Kan de foran en fremtidig arbeidsgiver argumenteres for å være påbygging og ikke kun vingling og ubesluttsomhet?

Skrevet

Er dette av en helt annen sjanger enn de to andre utdannelsene? Kan de foran en fremtidig arbeidsgiver argumenteres for å være påbygging og ikke kun vingling og ubesluttsomhet?

Det er innen samme sjanger ja, men om det kan forsvares vet jeg sannelig ikke. Har vinglet en del allerede.. sånn sett er det også greit å være sin egen arbeidsgiver. Hm, ligger dårlig an med for/imot-lista mi her :-)

Skrevet

Hei

Samme situajon som deg nesten.(Dog ingen barn) Har også to utdannelser, men er usikker på om det er det jeg vil holde på med. Tenker på å ta ny utdannelse...og er 30 år. Tror ikke du er så gal nei :)

Annonse

Skrevet

Hei

Samme situajon som deg nesten.(Dog ingen barn) Har også to utdannelser, men er usikker på om det er det jeg vil holde på med. Tenker på å ta ny utdannelse...og er 30 år. Tror ikke du er så gal nei :)

Hm, nå trenger jeg noen mot-argumenter her snart :-)

Skrevet

Bedriften du er medeier i må gå dårlig når slike tanker dukker opp?

Hvis man har satset på noe man tror på, pga framtidmulighetene, så ville jeg stått på som "gal", for det er ingenting som gir så stor økonomisk gevinst som det å bygge opp en bedrift å selge den. Så du er tydeligvis ikke gal nok. ;-)

Skrevet

Bedriften du er medeier i må gå dårlig når slike tanker dukker opp?

Hvis man har satset på noe man tror på, pga framtidmulighetene, så ville jeg stått på som "gal", for det er ingenting som gir så stor økonomisk gevinst som det å bygge opp en bedrift å selge den. Så du er tydeligvis ikke gal nok. ;-)

Tja, bedriften går faktisk slett ikke verst, men jeg ble i utgangspunktet med på den betingelsen at jeg når som helst kunne trekke meg dersom det viste seg å ikke "passe" meg.

Selve arbeidet passer meg bra, det er alt rundt som sliter på.. personal, for eksempel.... Av vi 4 som driver bedriften er det bare jeg som jobber der til daglig, sammen med dem vi har ansatt. Og der er det mer enn faglige utfordringer, for å si det sånn.

Skrevet

Tja, bedriften går faktisk slett ikke verst, men jeg ble i utgangspunktet med på den betingelsen at jeg når som helst kunne trekke meg dersom det viste seg å ikke "passe" meg.

Selve arbeidet passer meg bra, det er alt rundt som sliter på.. personal, for eksempel.... Av vi 4 som driver bedriften er det bare jeg som jobber der til daglig, sammen med dem vi har ansatt. Og der er det mer enn faglige utfordringer, for å si det sånn.

Vet du, jeg er så utrolig nysgjerrig på hvilke utdannelser du har. Du sier jo at du har gjettet min, så jeg syns nesten det er kun rett og rimelig at du mailer meg opplysninger på

[email protected]

Skrevet

Vet du, jeg er så utrolig nysgjerrig på hvilke utdannelser du har. Du sier jo at du har gjettet min, så jeg syns nesten det er kun rett og rimelig at du mailer meg opplysninger på

[email protected]

Har ikke gjettet det, du sa det selv ;-) En gang for lenge siden.

Skrevet

Har ikke gjettet det, du sa det selv ;-) En gang for lenge siden.

Er du sikker?

Det skal jeg nemlig vedde to kroner på at jeg ikke har. Jeg er forsiktig med akkurat det.

Skrevet

Er du sikker?

Det skal jeg nemlig vedde to kroner på at jeg ikke har. Jeg er forsiktig med akkurat det.

Er helt sikker. :-) Men det er som sagt lenge siden, ikke sikkert du tenkte den gang at du skulle bli såpass fast inventar her ;-)

Annonse

Skrevet

Er helt sikker. :-) Men det er som sagt lenge siden, ikke sikkert du tenkte den gang at du skulle bli såpass fast inventar her ;-)

Hm....

Skrevet

Hm....

Forøvrig har jeg nå funnet ut at den nye utdannelsen jeg siklet på inneholder en sykt stor del matematikk, noe som betyr at det ikke er vits i å fabulere om engang.

Jaja, da var hvertfall den saken ute av verden :-)

Skrevet

Hopp i det! Du har enda mange, mange år i arbeidslivet foran deg, og det ville nå være for synd å alltid tenke at det egentlig er noe helt annet du gjerne ville ha gjort?!

Jeg begynte på det rette studiet i fjor, og har tre år igjen enda. Blir 33 jeg og før jeg er ferdig, men da vet jeg at jeg kan få drømmejobben også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...