Gå til innhold

her er jeg for en gangs skyld helt på linje med Dhupedal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inkluderende politikk, det er det vi vil ha ;)

Nå skal vi se SV slår til for full kraft igjen, med sine kjærnesaker. Til H store forargelse.

Det gleder meg.

"Inkluderende politikk" - er det det det kalles (det var da fryktelig mange det'er) når SV blander sammen sin egen og regjeringens politikk?

fei1365380229
Skrevet

Da blir vi vel enige der også...litt mye enighet nå, synes jeg.

Men altså; hvis kaksene skal slenge fra seg jævlungene sine i barnehage full time, og betale seg ut av det..blir det litt for meget. Og når det kommer ut av barnehagen blir de sent til Geilo eller oppover der..det har de allerede begynt med står det i avisen.

Vi har en barnehage i vår kommune som har åpningstid fra 0600-1830, men barne har bare lov til å være i barnehagen 9 timer pr. dag som i en "vanlig" barnehage.

Skrevet

Jeg er også positiv til dette! Sykehusbarnehagene burde fått lov til å tenke i disse baner for lenge siden. Der er det nok mange aleneforeldre med turnusarbeid som sliter med å få dagene til å gå opp!

Skrevet

Du har rett i det :o)

Men barn i barnhage på nattestid sover vanligvis og er ikke mottakelig for propaganda da :-)

de får selvsagt på seg øreklokker med SV-mantraer i ørene - sakte men sikker hjernevask :)

Skrevet

Det som kommer til å skje er vel at de som har behov for det må søke den ene barnehagen i kommunene som har døgnåpent. Det vil jo bli sånn at man kan ikke ha barnet mer enn så og så mange timer i barnehage i uken selvom barnehagen er åpen hele døgnet. Det kan jo ikke bli sånn at hvis mor og far har lyst på en heisatur så slenger de ungen i barnehagen :).

Barnehagene må inneholde noe mer av det et vanlig hus inneholder som tv, sofa, seng osv. Dette fungerer bra i Sverige, men så er jo det et litt mer utbygget sosialt land enn oss også.

Ja i Sverige er det vanlig at man "har en familie"....også på jobb. Det er en helt annen kultur på arbeidsplasser med å inkludere ektefeller og barn - snakke om dem i møter etc. I Norge er vi mer på jobb - og da legger vi familien på "vent"....

Skrevet

Inkluderende politikk, det er det vi vil ha ;)

Nå skal vi se SV slår til for full kraft igjen, med sine kjærnesaker. Til H store forargelse.

Det gleder meg.

De som tror at SV har en sympatisk og inkluderende politikk, tror jeg tar grundig feil. Kjernesakene deres varierer imidlertid mellom normale, fornuftige saker, og totalt hjernedøde kommunist-wannabe rallinger.

AP er greit, mer eller mindre. SP er ikke mye å samle på, men de er såpass små at de får ikke gjort så altfor mye skade. SV kan vi imidlertid klares oss uten. Desverre sitter de på tinget nå, og dummer seg ut to ganger for hver gang de sier noe remotely intelligent.

"............................................"

Skrevet

"Inkluderende politikk" - er det det det kalles (det var da fryktelig mange det'er) når SV blander sammen sin egen og regjeringens politikk?

"når SV blander sammen sin egen og regjeringens politikk"

Eller når stort sett hele SV er ute av stand til å fatte og begripe at når de sitter i en samarbeidsregjering, så MÅ de inngå en del kompromisser som nødvendigvis vil stå i kontrast til deres politikk. Jeg venter enda på et tegn på at de har skjønt at de ikke kan oppføre seg som om de var i opposisjon - men det ser ikke ut til å komme.

".........................................."

Skrevet

De som tror at SV har en sympatisk og inkluderende politikk, tror jeg tar grundig feil. Kjernesakene deres varierer imidlertid mellom normale, fornuftige saker, og totalt hjernedøde kommunist-wannabe rallinger.

AP er greit, mer eller mindre. SP er ikke mye å samle på, men de er såpass små at de får ikke gjort så altfor mye skade. SV kan vi imidlertid klares oss uten. Desverre sitter de på tinget nå, og dummer seg ut to ganger for hver gang de sier noe remotely intelligent.

Ja - blind høne finner også korn :)

Skrevet

Ja i Sverige er det vanlig at man "har en familie"....også på jobb. Det er en helt annen kultur på arbeidsplasser med å inkludere ektefeller og barn - snakke om dem i møter etc. I Norge er vi mer på jobb - og da legger vi familien på "vent"....

Men...men...men...er ikke sverige en sosialistisk sovjet-stat, som innskrenker individets frihet og programmerer innbyggerne til å bli kode kommunistiske maskiner...? :-)

Skrevet

Men...men...men...er ikke sverige en sosialistisk sovjet-stat, som innskrenker individets frihet og programmerer innbyggerne til å bli kode kommunistiske maskiner...? :-)

Nei, det har jeg aldri ment :-) Jeg er svenskofil, det der ligger i det svenske lynnet - ikke hvilken regjering som til enhver tid sitter der.

Skrevet

Nei, det har jeg aldri ment :-) Jeg er svenskofil, det der ligger i det svenske lynnet - ikke hvilken regjering som til enhver tid sitter der.

Ok :-)

Jeg synes bare det er litt morsomt med skrekkvisjonene om den sosialistiske staten som skulle utvikle seg i norge, når man ser på sverige. For hver ting som er negativt med sverige ift. norge, så finner man en ting som er positivt :-)

"......................................"

Skrevet

Jeg burde vel egentlig holde kjeft, men rett skal være rett - her er også jeg enig med Djupedal.

Må det bare ikke bli for ofte....:-)

Skrevet

I Oslo finnes det ihvertfall en kveldsåpen barnehage. Min nevø gikk der og stortrivdes. Min søster jobber i butikk, og det hendte at hun måtte jobbe til 19. Barnehagen har uansett et maks antall timer barnet kan være der pr. dag, slik at dette var et fint tilbud for nevøen min. Mye roligere og mer stabilt enn å måtte stole på diverse barnevakter.

Skrevet

hehe.... kanskje det?;)

Skrevet

Så du har det ganske ille om dagen du da, forstår jeg...;)

Skrevet

Så du har det ganske ille om dagen du da, forstår jeg...;)

På ingen måte. SV blir neppe sittende lenge, så jeg er ganske avslappet på det området :-)

"............................................."

Skrevet

Jeg burde vel egentlig holde kjeft, men rett skal være rett - her er også jeg enig med Djupedal.

*ler*

Skrevet

Blind høne finner også korn.

Skrevet

I Oslo finnes det ihvertfall en kveldsåpen barnehage. Min nevø gikk der og stortrivdes. Min søster jobber i butikk, og det hendte at hun måtte jobbe til 19. Barnehagen har uansett et maks antall timer barnet kan være der pr. dag, slik at dette var et fint tilbud for nevøen min. Mye roligere og mer stabilt enn å måtte stole på diverse barnevakter.

Ja, ikke sant? Barnvakt må man jo skaffe uansett og da er det i alle fall ikke pedagogisk - - ja, når det ikke er gubben eller jeg som passer barnebarnet da selfølgelig -vi er jo perfekte barnvakter - hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...