Gjest (Anonymous) Skrevet 7. mars 2001 Del Skrevet 7. mars 2001 Heisann. Jeg er ei jente på 22 år som lurte på noe. I det siste har jeg vært veldig humørsyk, og følt meg trett og slapp.(siste mnd) Føles egentlig som kronisk pms.. Bortsett fra at ved pms er jeg MYE verre.. Jeg har uregelmessige sykluser (det har jeg alltid hatt, bortsett fra 2 ganger rett etter p-pille slutt. Hadde da 2 sykluser etterhverandre på 29 dg. Fikk også EL smerter, noe jeg aldri har opplevd før..)Sluttet på p-piller første gang for 4 mnd siden. Begynte igjen etter to mnd, for så å slutte igjen etter 1 mnd, pga bivirkninger. Jeg blir voldsomt humørsyk av de. (har prøvd div.) Tok angrepilla en gang i perioden u piller, og det ble litt kluss. Fikk mensen 2 uker forsinka, begynte på p-piller, men mensen varte hele brettet. Hadde en bl.fri dag før jeg igjen skulle ha mens. Den ga seg etter bare 2 dg. Så droppa jeg pillene igjen. Og har ikke tenkt å begynne igjen. Ble ferdig med mensen for 8 dg siden, men jeg har til tider mens lignende smerter. Ikke skikkelig vondt, men ubehagelig. Humøret svinger, og jeg blir plutselig sint og sentimental, noe som jeg aldri er vanligvis, bortsett fra v pms og p-pille bruk. Kan jo for moro skyld nevne at jeg for 1 år siden prøvde p-sprøyte. Og jeg gikk nesten fra forstanden. Antar det kan ta litt tid for kroppen å stabilisere seg, men jeg føler meg nesten litt smågal. Er det hormonene som slår krøll på seg? Burde jeg ta en hormonprøve? I såfall..hva går den ut på? kan jeg ta den når som helst i syklusen? Jeg er egentlig ikke redd for at det er noe alvorlig, men jeg begynner jo å lure på hva som foregår. Og for meg spiller det ingen rolle om jeg har ustabile sykluser. Jeg har aldri tatt deet for gitt at jeg kan bli gravid, og har heller ingen lyst på barn, så fra det ståstedet gir jeg litt f.. Det er humøret som bekymrer meg mest. Jeg er så ustabil at det er en kraftig påkjenning for både meg selv og han som lever med meg. Noen som kan hjelpe meg? (hadde mens regelmessig v p-pille bruk. Brukte de bare 6 mnd. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21438-l%C3%B8pske-hormoner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 11. mars 2001 Del Skrevet 11. mars 2001 Du har brukt hormoner mye frem og tilbake så jeg kan ikke vurdere sin naturlige syklus uten p-piller eller andre hormoner. Hvis du har problemene det meste av syklus tror jeg ikke det har noe med kjønnshormonene å gjøre. Hvis du er trett og slapp kan du få målt stoffskifte hos din lege, det kan gjøres igjennom hele syklus. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21438-l%C3%B8pske-hormoner/#findComment-93494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 11. mars 2001 Del Skrevet 11. mars 2001 Du har brukt hormoner mye frem og tilbake så jeg kan ikke vurdere sin naturlige syklus uten p-piller eller andre hormoner. Hvis du har problemene det meste av syklus tror jeg ikke det har noe med kjønnshormonene å gjøre. Hvis du er trett og slapp kan du få målt stoffskifte hos din lege, det kan gjøres igjennom hele syklus. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21438-l%C3%B8pske-hormoner/#findComment-93501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 12. mars 2001 Del Skrevet 12. mars 2001 Du har brukt hormoner mye frem og tilbake så jeg kan ikke vurdere sin naturlige syklus uten p-piller eller andre hormoner. Hvis du har problemene det meste av syklus tror jeg ikke det har noe med kjønnshormonene å gjøre. Hvis du er trett og slapp kan du få målt stoffskifte hos din lege, det kan gjøres igjennom hele syklus. Har brukt prev. bare de siste 20mnd. Før hadde jeg heller ingen regelmessige sykluser, de varierte fra 34- 70 dager, enkelte ganger i 3 måneder. Fikk mensen som 16 åring, og er nå 23år. Mamma mener det ikke er sunt.. Men det er vel ikke akkurat farlig er det det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21438-l%C3%B8pske-hormoner/#findComment-93519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.