Gå til innhold

Vanlig høfflighet??

Anbefalte innlegg

Gjest forargelig!
Skrevet

Er det ikke vanlig høflighet å svare når du mottar en sms eller lignende?

Til min store irritasjon ser jeg at noen av mine bekjentskaper, mannlige sådann, ikke svarer på mine henvendelser!

Dette er så utrolig forargelig, og jeg må stålsette meg for å sende en "er du sur", "hvorfor svarer du ikke"?

Har konfrontert en og han mente at meldinger uten klare spørsmål ikke kvalifisrte til automatisk svar, sikkert logisk det, og typisk mann, men av og til er jeg ute etter kun et livstegn...

Det hender at jeg også glemmer å svare på en og annen melding, spesielt visst jeg er opptatt og utsetter å svare til senere, men dette er veldig, veldig sjelden!

Svarer dere på alle meldinger?

Blir dere fryktelig sinte og sender purringer om dere ikke får svar?

Er dette typisk menn?

Fortsetter under...

Bris1365380442
Skrevet

Jeg svarer ikke på alle meldinger! Har noen bekjente som sender masse sms ala Her snør det! og diverse vitser. Det er ingen ting å svare på og jeg har ikke alltid tid eller lyst til å sitte og taste, for har man først svart på en melding, så har man det gående. Dessuten er det bortkasta penger. Det er ikke alle som synes sms er en artig ting å fordrive fritida med.

Gjest ChiengMai
Skrevet

En av de tingene jeg liker med sms er det uforpliktende ved det, så nei, jeg svarer ikke alltid på meldinger jeg får. Hvis meldinga inneholder spørsmål jeg regner med er viktige for avsemderen, så svarer jeg selvfølgelig. Men alt for mange "skvaldrer", forunderlig nok, om ingen ting via sms, og da forbeholder jeg meg retten til å slippe skvaldre tilbake.

Skrevet

Jeg svarer alltid om det avsenders melding "krever" det. Men aldri i livet om jeg purrer etter svar om noen ikke svarer meg. Ærlig talt. Får være måte på desperasjon.

Skrevet

Jeg svarer alltid på sms-er som inneholder et spørsmål, eller en viktig beskjed som det er ok for avsender å få vite at jeg har mottatt.

Jeg svarer av og til på andre sms-er fra venner og familie, avhengig av tid, humør og innhold. Noen ganger kan jeg "skravle" via sms, andre ganger sender jeg bare et kort svar, og atter andre ganger lar jeg være.

Jeg svarer aldri på kjede-sms.

Skrevet

Jeg svarer når det er spørsmål eller fine ord som fortjener en takk. :) Vitser kan jeg droppe tilbakemelding på, men sender gjerne ny vits til denne personen. Det kan ofte gå timer uten at jeg ser på mobilen.. Ikke alle er like opptatt av sms, så det hender ofte at jeg heller ringer hvis det er noe man trenger svar på e.l.l

Annonse

Elisabeth1365380359
Skrevet

Jeg svarer ikke nødvendigvis hvis det ikke er et spørsmål som krever svar. Er det viktig så får vedkommende ringe. Svarer så og si aldri kun "ok" eller lignende.

Det er ikke jeg som skal bruke tid å penger på å svare når andre har noe på hjertet. Ring hvis det er viktig!

Skrevet

Jeg er mann.

Og bruker SMS som hva det var tiltenkt - praktisk system for å sende korte beskjeder.

Svarer kun når det helt klart fremgår at det forventes svar.

Er det noe viktig sommå samtales om, forventer jeg at folk ringer (!).

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Jeg svarer ikke på alle meldinger.

Enkelte, og det er kvinner, sender melding bare for å si et eller annet uinteressant og da gidder jeg ikke svare. Som om de sender melding fordi de håper å få en.

Meldinger som "Nå har jeg vært på kino, bra film, skal på Peppes" gidder jeg ikke svare på. De gir meg ingenting og jeg gidder ikke bruke tid og penger på"Åja, så fint. HA en fin kveld"

Men det er typisk kvinner å bli sure for å ikke få svar når de ikke spør om noe, synes jeg.

Skrevet

Jeg svarer alltid på sms-er som inneholder et spørsmål, eller en viktig beskjed som det er ok for avsender å få vite at jeg har mottatt.

Jeg svarer av og til på andre sms-er fra venner og familie, avhengig av tid, humør og innhold. Noen ganger kan jeg "skravle" via sms, andre ganger sender jeg bare et kort svar, og atter andre ganger lar jeg være.

Jeg svarer aldri på kjede-sms.

Nei, uff, sånne kjede-sms er bånn.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Jeg svarer ikke på alle meldinger.

Enkelte, og det er kvinner, sender melding bare for å si et eller annet uinteressant og da gidder jeg ikke svare. Som om de sender melding fordi de håper å få en.

Meldinger som "Nå har jeg vært på kino, bra film, skal på Peppes" gidder jeg ikke svare på. De gir meg ingenting og jeg gidder ikke bruke tid og penger på"Åja, så fint. HA en fin kveld"

Men det er typisk kvinner å bli sure for å ikke få svar når de ikke spør om noe, synes jeg.

Sjefen til mannen min sender stadig sånne pjattemeldinger a la eksempelet ditt, og denne sjefen er i alle fall tilsynelatende mann. :-D

At folk gidder, sier nå jeg...

Skrevet

Tror kanskje det er litt mer typisk menn enn damer å ikke svare.. selv svarer jeg på alle meldinger jeg får, både fordi jeg mener det er høflig, og fordi jeg ikke har noen uinteressante personer i kontaktlista mi.

Du høres forøvrig ganske bitter ut, ligger det noe mer bak her?

Annonse

Skrevet

Du virker litt bitter? Er dette en gutt du er interessert i? Ikke for å være slem, men selv vet jeg at hvis jeg får meldinger av gutter som jeg ikke er særlig interessert i (og som ikke er noe bestevenner av meg) gidder jeg som regel ikke svare. Eller det kan ta mange mange timer før jeg svarer og da svarer jeg i tillegg ganske kort.

Til venner og andre bekjente svarer jeg hvis jeg får et spm, men jeg svarer ikke på vitser, eller totalt meningsløse meldinger.

Gjest mars og venus osv
Skrevet

Du virker litt bitter? Er dette en gutt du er interessert i? Ikke for å være slem, men selv vet jeg at hvis jeg får meldinger av gutter som jeg ikke er særlig interessert i (og som ikke er noe bestevenner av meg) gidder jeg som regel ikke svare. Eller det kan ta mange mange timer før jeg svarer og da svarer jeg i tillegg ganske kort.

Til venner og andre bekjente svarer jeg hvis jeg får et spm, men jeg svarer ikke på vitser, eller totalt meningsløse meldinger.

Menn forholder seg mer rasjonelt og logisk til utsagn. Dette er verken verre eller bedre enn kvinners måte, det bare er slik. Når jeg ringer til min sønn og spør hva han driver med, svarer han: "Jeg snakker i telefonen".

Derfor blir ikke alle hilsener besvart. Om du derimot avslutter med: "Bra med deg?" eller lignende, skal du se at du får svar :-)

Skrevet

Menn forholder seg mer rasjonelt og logisk til utsagn. Dette er verken verre eller bedre enn kvinners måte, det bare er slik. Når jeg ringer til min sønn og spør hva han driver med, svarer han: "Jeg snakker i telefonen".

Derfor blir ikke alle hilsener besvart. Om du derimot avslutter med: "Bra med deg?" eller lignende, skal du se at du får svar :-)

Den var nok ikke til meg :)

Gjest mars og venus osv
Skrevet

Den var nok ikke til meg :)

:-)

Nei til "forargelig!

Skrevet

Sjefen til mannen min sender stadig sånne pjattemeldinger a la eksempelet ditt, og denne sjefen er i alle fall tilsynelatende mann. :-D

At folk gidder, sier nå jeg...

Jøss, gjør menn sånt og. Det ante jeg ikke. Nei, noe så uinteressant.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er ikke alltid like flink til å svare på sms dersom det jeg får bare er en eller annen kommentar.

Men spørsmål svarer jeg alltid på, og generelt svarer jeg også ganske raskt.

Nå har det seg også sånn at jeg egentlig er litt drittlei hele mobilpeset hvor man alltid er tilgjengelig, så jeg har nesten aldri lyden på. Ofte ligger telefonen ved siden av meg sånn at jeg ser hvis noen ringer eller sender sms, men det hender også jeg stuer den bort - mer eller mindre bevisst.

Skrevet

Har ikke lest tråden, men JA, jeg blir irritert når de ikke svarer (selv om det ikke inneholder spm), og JA dette er typisk menn!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...