Gå til innhold

Vanlig høfflighet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg svarer alltid på sms-er som inneholder et spørsmål, eller en viktig beskjed som det er ok for avsender å få vite at jeg har mottatt.

Jeg svarer av og til på andre sms-er fra venner og familie, avhengig av tid, humør og innhold. Noen ganger kan jeg "skravle" via sms, andre ganger sender jeg bare et kort svar, og atter andre ganger lar jeg være.

Jeg svarer aldri på kjede-sms.

Omytrent som jeg skulle ha sagt det sjøl! ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg svarer alltid på sms-er som inneholder et spørsmål, eller en viktig beskjed som det er ok for avsender å få vite at jeg har mottatt.

Jeg svarer av og til på andre sms-er fra venner og familie, avhengig av tid, humør og innhold. Noen ganger kan jeg "skravle" via sms, andre ganger sender jeg bare et kort svar, og atter andre ganger lar jeg være.

Jeg svarer aldri på kjede-sms.

Det der er nøyaktig det jeg burde skrevet.

Og jeg er Mann.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

jeg svarer som oftest, men ikke på ferdiglagede meldinger. Slike med bilder og søte rim som man sender rundt til alle og enhver. Av en venninne får jeg kun slike. Jeg hadde blitt mye mer glad hvis hun hadde skrevet "hei, hvordan går det", men slike får jeg aldri.

Skrevet

Nei, klarer ikke à bli sur for den slags - unntatt hvis jeg har sendt en het sexmelding, da forventer jeg et grundig svar, ikke farlig om det kommer sent, bare det kommer! ;-)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg svarer ikke på alle meldinger,pokker heller, var det SÅ viktig får man gidde å ringe! Jeg synes derimot det er litt fordringsfult å være ivrig med SMS tommelen, jeg prøver å begrense meg til et minimum selv. Lange SMS samtaler begir jeg meg hvertfall ikke inn på!

Men tjo, ja,det kommer jo selvsagt an på, og jeg svarer vel på la oss si sekti prosent, nettopp for ikke å bli oppfattet som en sær dass. Men jeg synes ikke om at det er forventet av meg.

Og jeg er dame, så det er nok noen av oss også..

Skrevet

Jeg svarer ikke på alle meldinger,pokker heller, var det SÅ viktig får man gidde å ringe! Jeg synes derimot det er litt fordringsfult å være ivrig med SMS tommelen, jeg prøver å begrense meg til et minimum selv. Lange SMS samtaler begir jeg meg hvertfall ikke inn på!

Men tjo, ja,det kommer jo selvsagt an på, og jeg svarer vel på la oss si sekti prosent, nettopp for ikke å bli oppfattet som en sær dass. Men jeg synes ikke om at det er forventet av meg.

Og jeg er dame, så det er nok noen av oss også..

Bare et lite apropos til dette med damer og sms og telefoner.... bare tilfeldig at det kommer under din melding laguna, det var den damekommentaren som minnet meg på dette *S*)

Det sies jo så mye om at det er damer som er flittigst på alt dette, og det er nok helt sikkert sant. Men takke med til LANGE sms'er med noen svarrunder fram og tilbake enn ENDA LENGRE telefonsamtaler!!!

Selv sms-runde som beksrefevt ovenfor tar gjerne mindre innhogg i hverdagen og det man holder på med akkurat der og da enn en oppringing.

For hva er det der med damer og telefoner?? det er jo komplett unmulig å bare ringe og gi en beskjed, jo! her skal det godprates og tas sideavstikkere fra "hovedtemaet" etc etc..

Nettopp derfor er sms så befriende - man slipper mye av utenomsnakket! *S*

Men så har man jo dem som hver gang man sender en sms så RINGER de deg for å diskutere det du spør om. MAKAN!! *lol*

Særlig når det som sies i samtalen kunne væørt besvart med en setning i sms, og resten er bare godprating....

Skrevet

Jeg svarer ikke på alle. Jeg blir sløvere for hvert år som går når det gjelder sms. Det er kjedelig å skrive sms! Jeg blir glad når det piper og det viser seg at meldingen jeg åpner er kort, eller enda bedre, det er en jeg ikke trenger å svare på. Selv ringer jeg heller enn å sitte og taste.

Jeg blir absolutt ikke sur hvis jeg ikke får svar. Er det noe viktig ringer jeg heller. Jeg er dame.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Har ikke lest tråden, men JA, jeg blir irritert når de ikke svarer (selv om det ikke inneholder spm), og JA dette er typisk menn!

I så fall er jeg mann! :-)

laguna1365380434
Skrevet

Bare et lite apropos til dette med damer og sms og telefoner.... bare tilfeldig at det kommer under din melding laguna, det var den damekommentaren som minnet meg på dette *S*)

Det sies jo så mye om at det er damer som er flittigst på alt dette, og det er nok helt sikkert sant. Men takke med til LANGE sms'er med noen svarrunder fram og tilbake enn ENDA LENGRE telefonsamtaler!!!

Selv sms-runde som beksrefevt ovenfor tar gjerne mindre innhogg i hverdagen og det man holder på med akkurat der og da enn en oppringing.

For hva er det der med damer og telefoner?? det er jo komplett unmulig å bare ringe og gi en beskjed, jo! her skal det godprates og tas sideavstikkere fra "hovedtemaet" etc etc..

Nettopp derfor er sms så befriende - man slipper mye av utenomsnakket! *S*

Men så har man jo dem som hver gang man sender en sms så RINGER de deg for å diskutere det du spør om. MAKAN!! *lol*

Særlig når det som sies i samtalen kunne væørt besvart med en setning i sms, og resten er bare godprating....

Det er jo selvfølgelig sant! ;-) Det er enkelte ( som for eksempel tanta mi) en MÅ melde om en ikke har satt av resten av dagen tilå sitte i telefonen!

Skrevet

Det er jo selvfølgelig sant! ;-) Det er enkelte ( som for eksempel tanta mi) en MÅ melde om en ikke har satt av resten av dagen tilå sitte i telefonen!

LOL! "Nabovarsel" hadde vært noe! ;-)

Gjest "Nicket" du ønsker å benytte
Skrevet

enig.... jeg hater å ikke få svar på mld... blir skikkelig irritert! jente vennene mine svarer som regel innen 30 min, mens gutte vennene mine kan det ta et halv døgn før jeg får svar fra, hvis jeg i det hele tatt får svar.

Skrevet

I så fall er jeg mann! :-)

Det at jeg påstår det e rtypisk menn, utelukker ikke at noen kvinner også kan være sånn VETTU! =p

Gjest den ekte noor
Skrevet

Jeg svarer ikke på alle meldinger jeg får. Ofte er jeg opptatt med noe annet, så om det ikke er et direkte sprøsmål gidder jeg ikke svare. Begynner folk å sende sliker "er du sur" meldinger, blir jeg bare irritert, og gidder iallefall ikke svare.

Sist jeg sjekka var jeg kvinnfolk, men kanskje jeg er litt mandig av meg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...