Gå til innhold

Wanna-be-kakser! Vennepar som er slitsomme å være sammen med.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda, skjønner den...

Jeg syns bare folk generelt driter seg ut når de prøver å være noe de ikke er, overfor dem som faktisk ER det, om du skjønner.

I mitt tilfelle er vi relativt pengesterke og kunne så absolutt "kakset" oss, og dette vet jo våre venner. Hvorfor sitter de da og gjør seg til latter på den måten? derfor ville jeg ha frem min bakgrunn - og nåværende situasjon (uten at vi gidder blafre med sedler eller skryte av noe som helst)

skjønner deg godt.

bebreider deg heller ikke hvordan du legger det frem her.

Jeg tror det beste er å forsøke å le av det. Kanskje de "vokser det av seg".

Du kan også forsøke å gjøre litt narr av en kjent person som oppfører seg på en lignende måte, helt tilfeldig liksom... :) (kommer ikke på noen i farten.) Kanskje det går inn?

Man kan dessverre ikke kan kjøpe seg klasse, samme om man er fattig eller rik.

Fortsetter under...

skorpionfisken
Skrevet

Hun later som om hun er det hun tror er rikere enn det hun egentlig er.

Du later som om du er det du tror er litt fattigere enn det du egentlig er.

Hva er forskjellen? Hun snobber oppover. Du snobber nedover. Gjør det deg bedre enn henne fordi du har råd til å gå den andre veien.

Jeg handler like gjerne på HM som dyre kvalitetsklær sier du. Ja, fordi du har råd til det begge deler.

Jeg har en kollega som vasser i millioner. Hun har klær vi ser er dyre designklær (ja, vi ser det faktisk, og synes de er fine). Men hun går også på HM. Hun matcher klærne. Hvis noen kommenterer hvor fin hun er (for det er hun) så fjaser hun det bort med at huff den, nei den har jeg hatt lenge (vi har bare aldri sett den før fordi det er siste skrik) men dette tilbehøret fra HM kjøpte jeg på salg i forrige uke, og det kostet bare 99,-. Var ikke den fin?

Hun snobber nedover fordi hun ikke er trygg nok på seg selv til å stå ved den jakka til 7000,- fordi hun tror at vi vil bli misunnelig på den.

Vi vet hun har råd. Det plager oss ikke. Men det irriterer oss at hun hele tida må bagatellisere det og late som hun egentlig snur på krona hun også.

Skrevet

Noen snobber oppover, og noen snobber nedover. Begge deler er igrunn like tåplig.

Bortsett fra at det å snobbe oppover har den mer negativ virkning på økonomien! ;-)

Skrevet

Joda, skjønner den...

Jeg syns bare folk generelt driter seg ut når de prøver å være noe de ikke er, overfor dem som faktisk ER det, om du skjønner.

I mitt tilfelle er vi relativt pengesterke og kunne så absolutt "kakset" oss, og dette vet jo våre venner. Hvorfor sitter de da og gjør seg til latter på den måten? derfor ville jeg ha frem min bakgrunn - og nåværende situasjon (uten at vi gidder blafre med sedler eller skryte av noe som helst)

Kanskje hun rett og slett føler seg dum i forhold til deg som har litt penger?

Gjest amparro
Skrevet

Hvis det er en god venn kan du si det rett ut! Jeg skjønner at du ikke orker å høre på henne, jeg hadde "spydd" selv ;-) Si det rett til henne! hvis hun fortsette kutter du henne ut. Jeg vet at det er vanskelig å kutte ut barndomsvenninner, jeg har gjort det selv. Men sånne venner er bare slitsomme....

Skrevet

Sånt er nesten litt pinlig å høre på. Husker en kveld med et vennepar, hvor han tydeligvis følte behov for å fortelle saldoen på den velfylte sparekontoen sin gjentatte ganger...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...