Gå til innhold

Hun skriver ikke under på skifte-papirene....

Anbefalte innlegg

Gjest nyskilt mann
Skrevet

Om en knapp måned er jeg en skilt mann. Jeg skal gifte meg igjen noen måneder etter skilsmissen er et faktum.

Min eks kone og jeg har hatt skifte (oppgjør) om hus og diverse, og det er over for lenge, lenge siden.

For at jeg kan gifte meg igjen må hun undertegne en bekreftelse på at vi har hatt et skifte. Jeg sendte henne disse papirene for en god stund siden nå, men får dem ikke tilsendt tilbake.

Det hører med til historien at det var hun som gikk fra meg (selv om jeg før eller siden hadde gått jeg også) grunnet at hun var utro mot meg.

Hvorfor i alle dager skriver hun da ikke under? Det hører også med til historien at vi absolutt ikke er venner. Kan det hende hun nå bare er ondskapsfull og ønsker stikke kjepper i hjulene for meg siden jeg skal gifte meg igjen?

Å, det er så utrolig vanskelig at hun ikke bare sender de papirene. Jeg ender vel opp med ¨gå til advokat dersom jeg ikke hører fra henne....

Råd?

Fortsetter under...

Skrevet

Bli skilt ved dom, det kan du i et slikt tilfelle tror jeg. Hva annet kan du gjøre om hun nekter å underskrive? kontakte Espen.L.?*s*

skorpionfisken
Skrevet

Har du prøvd å prate med henne istedet for å bare sende papirene?

Jeg skrev under papirene for min eksmann over en koselig bedre middag på en restaurant, hvor vi pratet om framtida for meg, dem, barna og samarbeidet forøvrig.

Skrevet

Hvis hun setter seg fullstendig på "bakbena", er det nok ifht. nytt giftemål at skiftet er "påbegynt".. Dvs. - har feks du overtatt huset og kjøpt henne ut, og har "bevis" på overdragelseserklæring, tror jeg dette vil holde ifht. at skiftet er påbegynt. Da mener jeg i forhold til å inngå nytt ekteskap.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...