Gå til innhold

Må hacke meg inn på egen mailkonto

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har klart å glemme passordet jeg nylig byttet til på yahoo-kontoen min. Et hemmelig spørsmål skulle vært løsningen min, men av uviss grunn, godtas ikke mitt hemmelige svar (antakelig fordi det inneholder bokstaven Ø, grrrr!)

Det er tilsynelatende helt umulig å komme i kontakt med et levende vesen i kundeservice også - all mail besvares av noe automatisk dritt.

Finnes det et tilgjengelig program som kan bruke for å prøve å hacke meg inn på kontoen min?

Eller er dette helt tabu..?

Skrevet

Selv om det er leit for deg, så håper jeg virkelig ikke at det finnes noen enkel måte å komme seg inn på en mailkonto på.....så lenge man ikke har passordet.

Skrevet

Skriv en mail til yahoo (fra annen adresse - det er jo lett å opprette) og gi dem all informasjon du logget inn med på den andre. Hør om de kan sende deg passordet - evt til mobiltelefonen din feks, hvis du tidligere har oppgitt nummeret ditt.

Heldigvis finns det ingen lettvint måte å hacke deg inn på...

Skrevet

"Finnes det et tilgjengelig program som kan bruke for å prøve å hacke meg inn på kontoen min?"

Selvfølgelig finnes ikke det. Hva tror du et slikt program ville blitt brukt til? Om du på en eller annen måte klarer å hacke deg inn på mailkontoen din, så innebærer det å hacke deg inn i systemet - noe som er å regne som innbrudd, og dermed er straffbart etter straffelovens paragraf bla-blah.

"..........................................."

Skrevet

Dersom du bare har glemt passordet, og fortsatt kan sjekke mail via nettleseren (om du har latt programmet huske brukernavn og passord) slik at du ser passordet som ***, kan du bruke et program som "leser" ***-tegnene og forteller deg passordet. Kan ikke kalle det hacking, men kan selvsagt misbrukes.

Skrevet

Selv om det er leit for deg, så håper jeg virkelig ikke at det finnes noen enkel måte å komme seg inn på en mailkonto på.....så lenge man ikke har passordet.

Nei, jeg er jo enig med deg i det. Men faen, så desperat jeg er nå. Har bæsja skikkelig på leggen. Går ikke an å komme i kontakt med et menneske når jeg mailer yahoo heller - det kommer bare masse automatiske svar med masse svada info som jeg allerede har.

:(

Skrevet

få tilsendt passordet?

Yes, yes - om jeg bare hadde husket å legge inn en alternativ mailadresse før jeg bestemte meg for å få meg nytt passord..

Skrevet

Skriv en mail til yahoo (fra annen adresse - det er jo lett å opprette) og gi dem all informasjon du logget inn med på den andre. Hør om de kan sende deg passordet - evt til mobiltelefonen din feks, hvis du tidligere har oppgitt nummeret ditt.

Heldigvis finns det ingen lettvint måte å hacke deg inn på...

Den dumme automatiske maildritten deres sier at så lenge jeg ikke kan oppgi en alternativ mailadresse som jeg har registrert på kontoen min, kan de ikke gi meg nytt passord. Blæ!

Jeg hadde et hemmelig spm og svar som skulle gi meg et nytt passord når krisa slo til - men antakelig fordi jeg har bokstaven Ø i mitt hemmelige svar, nekter svineriet å godta svaret mitt. Fantastisk.

Skrevet

"Finnes det et tilgjengelig program som kan bruke for å prøve å hacke meg inn på kontoen min?"

Selvfølgelig finnes ikke det. Hva tror du et slikt program ville blitt brukt til? Om du på en eller annen måte klarer å hacke deg inn på mailkontoen din, så innebærer det å hacke deg inn i systemet - noe som er å regne som innbrudd, og dermed er straffbart etter straffelovens paragraf bla-blah.

"..........................................."

Jajajajaja... Desperasjon er langt i fra et vakkert skue.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Jajajajaja... Desperasjon er langt i fra et vakkert skue.

lol:)

Jeg synes synd på deg.

Skrevet

lol:)

Jeg synes synd på deg.

Takk, det er da en trøst :)

Gjest slit :p
Skrevet

Den dumme automatiske maildritten deres sier at så lenge jeg ikke kan oppgi en alternativ mailadresse som jeg har registrert på kontoen min, kan de ikke gi meg nytt passord. Blæ!

Jeg hadde et hemmelig spm og svar som skulle gi meg et nytt passord når krisa slo til - men antakelig fordi jeg har bokstaven Ø i mitt hemmelige svar, nekter svineriet å godta svaret mitt. Fantastisk.

Forsøkt å skrive svaret med o eller oe?

Forsøkt alle passord du kan komme på?

Skrevet

Forsøkt å skrive svaret med o eller oe?

Forsøkt alle passord du kan komme på?

Ja, gjett tre ganger da.. :)

Gått utover nattesøvnen, har det også! Det er helt latterlig!

*hulk*

Håper at passordet liksom bare skal dette ned i hodet mitt en dag - aha! - men nå er det gått flere dager.. Kanskje jeg må prøve å meditere, eller oppsøke en hypnotisør? Evt. snart be de snille mennene i det hvite frakkene om å komme med tvangstrøya og hente meg.

Aldri, aldri, aldri, aldri, aldri, aldri, aldri, aldri, aldri bytte passord igjen!

Skrevet

Hugsar du overhodet ikkje passordet, eller kan det vera fleire alternativ?

Prøv evt. passord det kan vera - også med CAPSLOCK på. Det er ein liten mulighet for at du skreiv det inn med capslock på.

Dersom ikkje, må du prøve å til det hemmelege spørsmålet.

Sjekk om du kan skriva inn ordet med ø'en fjerna. T.d. dersom ordet er "valør" prøv med "valr".

Prøv med valør (&oslah; er htmlsafe ø)

Prøv valør. (ø er en XMLsafe ø)

Prøv val r (tomt felt for ø)

Ein må vel kunne få nokre svar frå Yahoo i siste instans? Dersom det er feil i applikasjonen deira og dei ikkje godtek "ø" i svar, så må dei jo ta ansvar for det!

Lukke til!

Skrevet

Prøv evt. passord det kan vera - også med CAPSLOCK på. Det er ein liten mulighet for at du skreiv det inn med capslock på.

Sjekk om du kan skriva inn ordet med ø'en fjerna. T.d. dersom ordet er "valør" prøv med "valr".

Ein må vel kunne få nokre svar frå Yahoo i siste instans? Dersom det er feil i applikasjonen deira og dei ikkje godtek "ø" i svar, så må dei jo ta ansvar for det!

Lukke til!

Takk skal du ha! Du er en knupp!

Skal prøve disse ø'ene i morgen. Fikk beskjed (igjen) om at kontoen min nå var midlertidig stengt, fordi jeg har skrevet feil svar så mange ganger...

Hvis du eller andre klarer å oppdrive en mailadresse til en virkelig person i yahoo customer care, blir jeg svært lykkelig. :)

Skrevet

Ja, gjett tre ganger da.. :)

Gått utover nattesøvnen, har det også! Det er helt latterlig!

*hulk*

Håper at passordet liksom bare skal dette ned i hodet mitt en dag - aha! - men nå er det gått flere dager.. Kanskje jeg må prøve å meditere, eller oppsøke en hypnotisør? Evt. snart be de snille mennene i det hvite frakkene om å komme med tvangstrøya og hente meg.

Aldri, aldri, aldri, aldri, aldri, aldri, aldri, aldri, aldri bytte passord igjen!

Og ev. vurder å skaff deg mail hos noen innenlands som kan svare på telefon (og mail) :)

Skrevet

Lukke til!

*hyle*

Yahoo ville ikke ha noe med disse ø'ene å gjøre heller.

Takk for hjelpen uansett!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...