Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp!!!! Bilen skal straks på EU kontroll. Har overhodet ikke peiling på biler. Det er en 2000 modell, har kjørt ca 100.000. Registerreimen og bremsene er skiftet en gang, det er det jeg vet som er gjort. Dere som har greie på sånt, kan jeg regne med at den går greit igjennom, eller kan det dukke opp ting som kan bli dyrt å fikse når bilen nærmer seg 6 år? (Har hatt bilen fra den var ny.) Lommeboken min vil ikke like de helt store utgiftene nå.

Skrevet

Siden bremsene er skiftet, er nok de ok. Ellers må man anta at den er rustfri. Det som kan bli trøbbel, er støtdemperne, men mest sannsynlig er de ok.

EU-kontrollørene er jo primært interessert i sikkerhet, og så lenge bremser, dekk, støtdempere og lys er ok, og rust ikke truer vitale elementer, bruker det å gå greit.

Skrevet

Bilen er jo såpass ny, så jeg kan vel ikke skjønne at den ikke skulle gå igjennom. Gjetter på at bilen går igjennom, kanskje med etpar småfeil av typen bytte vindusviskere e.l..?

Skrevet
  favn skrev (På 17.1.2006 den 8.26):

Synes du 6 år er gammelt for en bil?

Nei jeg syns ikke 6 år er gammelt for en bil, men de som skal ta EU kontroll syns gjerne det?

Skrevet
  gripp skrev (På 17.1.2006 den 8.35):

Siden bremsene er skiftet, er nok de ok. Ellers må man anta at den er rustfri. Det som kan bli trøbbel, er støtdemperne, men mest sannsynlig er de ok.

EU-kontrollørene er jo primært interessert i sikkerhet, og så lenge bremser, dekk, støtdempere og lys er ok, og rust ikke truer vitale elementer, bruker det å gå greit.

Håper det går bra da, det er ikke rust på den, og dekkene ble kjøpt nye på slutten av fjorårets sesong.

Skrevet
  kaffepiken skrev (På 17.1.2006 den 8.38):

Bilen er jo såpass ny, så jeg kan vel ikke skjønne at den ikke skulle gå igjennom. Gjetter på at bilen går igjennom, kanskje med etpar småfeil av typen bytte vindusviskere e.l..?

Ja vindusviskerne må nok byttes, tenkte å gjøre det før kontrollen, det er jo forbruksvare her i Bergen vet du :o)

Skrevet
  Aryane skrev (På 17.1.2006 den 8.39):

Nei jeg syns ikke 6 år er gammelt for en bil, men de som skal ta EU kontroll syns gjerne det?

Nei, det tviler jeg sterkt på.

Skrevet
  favn skrev (På 17.1.2006 den 8.48):

Nei, det tviler jeg sterkt på.

jaja, får satse på det går bra da

Skrevet
  Aryane skrev (På 17.1.2006 den 8.49):

jaja, får satse på det går bra da

Det gjør det sikkert. Lykke til!

Skrevet
  favn skrev (På 17.1.2006 den 8.50):

Det gjør det sikkert. Lykke til!

Takk :o)

Skrevet

Har du levert den inn til regelmessig service (og det virker jo slik), så burde det ikke by på de store overraskelser siden bilen er såpass ny.

Steinsprutskader i "siktområdet" på frontruta, dårlige dekk, dårlige støtdempere (neppe et problem på din bil mtp årsmodell og km.stand), feil på lys eller bremser er noen av de vanligste feil eller mangler.

Men det meste av dette avdekkes vanligvis gjennom de vanlige service'ene. Dog kan jo slikt dukke opp etter siste service, så det er umulig å si noe sikkert.

Jeg ville likevel ikke vært spesielt bekymret om jeg var deg.

Skrevet
  Goliath skrev (På 17.1.2006 den 9.38):

Har du levert den inn til regelmessig service (og det virker jo slik), så burde det ikke by på de store overraskelser siden bilen er såpass ny.

Steinsprutskader i "siktområdet" på frontruta, dårlige dekk, dårlige støtdempere (neppe et problem på din bil mtp årsmodell og km.stand), feil på lys eller bremser er noen av de vanligste feil eller mangler.

Men det meste av dette avdekkes vanligvis gjennom de vanlige service'ene. Dog kan jo slikt dukke opp etter siste service, så det er umulig å si noe sikkert.

Jeg ville likevel ikke vært spesielt bekymret om jeg var deg.

Takk for svar! Dette høres jo lovende ut, så det går sikkert bra, den var på service for nøyaktig et år siden, da skiftet de registerreimen, og frontruten har også vært skiftet en gang pga av steinsprut midt i synsfeltet, så jeg tror alt skal være på stell.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...