Gå til innhold

Til dere menn (om ordet "ringer") ;o)

Anbefalte innlegg

Gjest klokkhøna

Jeg har aldri vært særlig romantisk anlagt når det gjelder slike symboler.

For meg er det viktigere å vite at kjæresten elsker meg, enn å skape symboler som viser det. Og det er for eksempel mye viktigere for meg å få barn, enn å bli gift.

Samtidig så er det jo mye mer morsomt å gjøre en slik symbolhandling ved starten av et forhold mens man ennå er stormende forelsket. Det er jo alltid litt tamt når par som har vært sammen i syv år gifter seg f.eks...

Jeg syntes at du skal gjøre det som føles riktig for dere.

For meg ville dette ha vært helt feil.

Enig i det du sier. Det blir liksom noe krampaktig i det når man må ha en ring for å kunne bevise sin kjærlighet. Tror det må komme av usikkerhet, at man trenger en bekreftelse eller noe slikt. Noe helt annet når man bestemmer seg for å gifte seg.

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

9

• ShitDiddelyDo

4

• Goliath

3

• favn

2

Mest aktive i denne tråden

Jeg får "fnatt" av ordet "kjærlighetsringer", men det er ikke sikkert det samme gjelder for menn flest:-)

Har aldri vært spesielt begeistret for smykker på menn, så det kan kanskje være en av årsakene.

For meg finnes det kun en betydning når det gjelder ringer i forbindelse med kjærester - og det er ekteskap.

Så da kan du vel selv kunne vurdere hvor lenge forholdet bør ha vart (og hvor det skal hen), før du bringer det på bane - hvis kjæresten din er litt lik meg:-)

For på mine hender ser du ikke EN ring, så lenge jeg ikke er gift!

Ikke på mine heller, uansett hvor gift jeg enn måtte være!

Jeg har aldri brukt ring og kommer aldri til å gjøre det.

Har heller aldri fått noen av kjærester, bare konfirmasjonspresanger som ligger og samler irr.

Jeg får "fnatt" av ordet "kjærlighetsringer", men det er ikke sikkert det samme gjelder for menn flest:-)

Har aldri vært spesielt begeistret for smykker på menn, så det kan kanskje være en av årsakene.

For meg finnes det kun en betydning når det gjelder ringer i forbindelse med kjærester - og det er ekteskap.

Så da kan du vel selv kunne vurdere hvor lenge forholdet bør ha vart (og hvor det skal hen), før du bringer det på bane - hvis kjæresten din er litt lik meg:-)

Jeg får også fnatt av ordet "kjærlighetsringer" - hva i all verden er det? Forlovelsesringer og gifteringer skjønner jeg godt hva er, men kjærlighetsringer??? Aldri hørt om, høres ut som en feig variant av forlovelsesringer ("vil ikke love deg noe, men jeg er gla`i deg, asså").

Dersom en mann hadde tilbydd meg en "kjærlighetsring" tror jeg at jeg ville ledd ganske så rått.. Ufølsomt, men sant ;)

Gjest Elextra

Må innrømme at jeg aldri har hørt om ringer som i kjærlighetsringer.

Kjenner til noen som har gått med forlovelsesringer i evigheter, uten noen konkrete planer om giftemål, og jeg har synes det er lit underlig også.

Kanskje er jeg litt sær, men hadde nok stusset veldig om kjæresten min hadde foreslått at vi skulle få oss slike "kjærlighetsringer".

Jeg får også fnatt av ordet "kjærlighetsringer" - hva i all verden er det? Forlovelsesringer og gifteringer skjønner jeg godt hva er, men kjærlighetsringer??? Aldri hørt om, høres ut som en feig variant av forlovelsesringer ("vil ikke love deg noe, men jeg er gla`i deg, asså").

Dersom en mann hadde tilbydd meg en "kjærlighetsring" tror jeg at jeg ville ledd ganske så rått.. Ufølsomt, men sant ;)

Helt enig. :)

Jeg er enig med deg. Jeg får fnatt av det på egne vegne, (altså å gå med noe som skal kalles kjærlighetsring) og hysterisk latterkrampe ved tanken på yttrykket til min mann hvis jeg hadde foreslått noe slikt. ;-)

Vi er ganske enkelt ikke sånn vi. Andre må selvsagt få gjøre som de vil, men jeg forstår ærlig talt ikke vitsen med sånne ringer. Hva er det som skal bevises, og for hvem?

MVH

MVH

Annonse

Tid spiller liten rolle for min del.

Hvor trygg jeg føler meg i forholdet, og i hvor stor grad jeg tror at dette kan vare i overskuelig fremtid, har langt mer å si.

I din situasjon ville jeg fisket litt rundt dette - for så å bringe ringtanken på banen om han hadde tilsvarende tro på fremtiden som det du tilsynelatende har.

ShitDiddelyDo

Etter ett og et halvt år sammen fikk jeg det jeg vil kalle en kjærlighetsring i julegave fra min kjære. Den er i gull og har et hjerte med diamanter oppå.

Men han har ikke noen tilsvarende ring. Han vil ikke ha før han til nød må ha på forlovelsesringen når den tid kommer, da vil jeg flytte kjærlighetsringen over på andre handa.

Jeg aner ikke engang hva en kjærlighetsring er for noe.

Er det det et nytt ord for forlovelsesring?

Jeg aner ikke engang hva en kjærlighetsring er for noe.

Er det det et nytt ord for forlovelsesring?

Det er visst ikke det, men ett nivå "under" forlovelse...

Personlig er jeg ingen stor fan av smykker i sånn parforholdssammenheng; man kan få mange kule sko, leketøy og catholic schoolgirl outfits for samme penga. :)

ShitDiddelyDo

Det er visst ikke det, men ett nivå "under" forlovelse...

Personlig er jeg ingen stor fan av smykker i sånn parforholdssammenheng; man kan få mange kule sko, leketøy og catholic schoolgirl outfits for samme penga. :)

Et nivå under forlovelse?

Hva er i så fall forskjellen på en "kjærlighetsring" og en ring eller et kjede man gir fordi man er glad i personen?

Herregud. Det er mye rart.

Gjest "Nicket" du ønsker å benytte

jeg er kvinne, så vet ikke om du er intresert i mitt svar, men jeg gir deg dert uansett.

Hvis det er forlovelse du tenker på, så mener jeg at det skal gå max 1,5 år fra man har forlovet seg til man er gift. Man skla ikke forlove seg uten planer om giftemål bare fordi det høres romantisk ut, eller fordi det føles som det er på tide med en ring...

min mening! kanskje litt tradisjonell, men sånn er jeg.

Annonse

jeg er kvinne, så vet ikke om du er intresert i mitt svar, men jeg gir deg dert uansett.

Hvis det er forlovelse du tenker på, så mener jeg at det skal gå max 1,5 år fra man har forlovet seg til man er gift. Man skla ikke forlove seg uten planer om giftemål bare fordi det høres romantisk ut, eller fordi det føles som det er på tide med en ring...

min mening! kanskje litt tradisjonell, men sånn er jeg.

Det var nettopp det... Med mindre det skjer stoooore omveltninger, noe vi ikke har noen grunn til å tro, så blir det ikke giftemål før om _mange_ år (om noen gang). Alikevel har jeg altså lyst til å "offentliggjøre" forholdet med en ring...

Hva er i så fall forskjellen på en "kjærlighetsring" og en ring eller et kjede man gir fordi man er glad i personen?

Poenget var vel at begge skal gå med en slik, kanskje helt like? Ikke vet jeg.

Det er det jeg mener. At vi utveksler ringer som et bevis på at vi er galde i hverandre, men ikke akkurat har tenkt å gifte oss nste sommer. :o)

Jeg må si meg enig med mange andre ang. dette. Hadde samboer foreslått noe slikt, så hadde jeg ledd ganske så høyt. Deretter spurt om han var seriøs. Deretter, om han var det, blitt gravalvorlig og prøvd å forklare så godt jeg kunne, hvor merkelig denne ideen er.

Vi planlegger jo å gifte oss til sommeren, men vi gidder ikke styre med forlovelsesring en gang. Og ikke kaller jeg han "forloveden" min. Mulig jeg faller litt utenfor målgruppen til disse "kjærlighetsringene", men jeg kan ikke se vitsen. Jeg husker slike ting fra da jeg var fjorten år gammel.

Jeg må si meg enig med mange andre ang. dette. Hadde samboer foreslått noe slikt, så hadde jeg ledd ganske så høyt. Deretter spurt om han var seriøs. Deretter, om han var det, blitt gravalvorlig og prøvd å forklare så godt jeg kunne, hvor merkelig denne ideen er.

Vi planlegger jo å gifte oss til sommeren, men vi gidder ikke styre med forlovelsesring en gang. Og ikke kaller jeg han "forloveden" min. Mulig jeg faller litt utenfor målgruppen til disse "kjærlighetsringene", men jeg kan ikke se vitsen. Jeg husker slike ting fra da jeg var fjorten år gammel.

Men allianseringer er altså "godkjent"? Hva er egentlig forskjellen da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...