Gå til innhold

Forhatt furu

Gjest Har ikke forstått hvofor

Anbefalte innlegg

Gjest Har ikke forstått hvofor
Skrevet

Hvorfor er egentig furumøbler så forhatte?

Til og med folierte møler har høyere status.

Hva er det med akkurat furua som gjør det så negativt?

Skrevet

Det er gårsdagens mote, ganske enkelt. Ingenting er verre enn gårsdagens mote.

Skrevet

For tyve år siden skulle ALLE ha furu, overalt. Furumøbler, furutrapp, furudører, furupaneler... Og så ble vel folk rett og slett drittlei all furua etter en stund, og nå har de det så langt opp i halsen at de er desperate etter noe annet :)

Gjest hareide
Skrevet

Fordi det er stygt og gammeldags? men det kommer nok igjen om noen år...

Skrevet

For tyve år siden skulle ALLE ha furu, overalt. Furumøbler, furutrapp, furudører, furupaneler... Og så ble vel folk rett og slett drittlei all furua etter en stund, og nå har de det så langt opp i halsen at de er desperate etter noe annet :)

Inntil de fleste har hivd det ut, og designerne finner ut at nå er det på tide igjen ;-)

Skrevet

Jeg hater ikke furu, men vil fornye litt rundt meg. Jeg har bare hatt de i vel ti år :)

Før jeg fikk furumøblene inn en etter en, hadde jeg en fant av hvert slag. Jeg fikk endelig en helhet, som jeg vil fortsette å ta vare på. Mote og mote, ja de som har råd til å følge den, værsågod. I det store og hele er det trivselen det handler om.

Skrevet

Inntil de fleste har hivd det ut, og designerne finner ut at nå er det på tide igjen ;-)

og da kan jeg fjerne malingen/beisen igjen. HA! :)

Skrevet

Jeg tror det skyldes flere ting:

-Furu er et treslag av billigste slag, gjerne full av kvist og kvast.

-Folk er dønn lei furu etter at nittitallet flommet over av furumøbler med dertil hørende okergule og bonderøde vegger, og umalt brystningspanel.

-For mye furu gjør at man føler at man bor på hytta.

-Furu er for tiden umoderne.

Det var min teori. For øvrig har jeg et furubord som jeg syns er helt OK :o)

Gjest lysrøret
Skrevet

Vi har fortsatt furu overalt i huset og jeg arbeider i interiørbransjen.

Trendene går i svingninger og får oss til å følge moter til enhver tid. Det går veldig fort for tiden. Før kunne en motetrend vare i opptil 10 år, nå skifter det etter bare 2-3 år. Kjøp og kast mentalitet er det overallt i samfunnet og vi bestemmer selv om vi vil henge oss på det.

Har stor forståelse for alle som er lei furu, men jeg trives i den fortsatt og synes at det virker veldig lunt og koselig. Men jeg har veggene lyse og kvittet meg med bondefargene for lengst. Så litt påvirket er jeg også..

Smak og behag er forskjellig heldigvis.

Skrevet

og da kan jeg fjerne malingen/beisen igjen. HA! :)

Det gidder du sikkert ikke ;-)

Skrevet

Jeg "hater" furu fordi det er et så mykt treslag at absolutt alle merker synes.

Utseendet på furu, derimot, synes jeg er veldig fint. Liker kvister og slik, det gir liv i treverket.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg skal flytte nå, og tar ikke med meg furumøblene som står i stua. Har noen kommoder og skap i furu som skal på gjesterommene.

Grunnen er som en sa, de får lett hakk og sår. Og etter og ha hatt bitteliten stue, ett barn og ei bikkje, ser de ikke pene ut.

At vi har flyttet de med oss noen ganger hjelper heller ikke på.

Jeg hater de ikke, men er ikke akkurat lei meg for at jeg kan kjøpe nye heller ;-)

Skrevet

Vi har fortsatt furu overalt i huset og jeg arbeider i interiørbransjen.

Trendene går i svingninger og får oss til å følge moter til enhver tid. Det går veldig fort for tiden. Før kunne en motetrend vare i opptil 10 år, nå skifter det etter bare 2-3 år. Kjøp og kast mentalitet er det overallt i samfunnet og vi bestemmer selv om vi vil henge oss på det.

Har stor forståelse for alle som er lei furu, men jeg trives i den fortsatt og synes at det virker veldig lunt og koselig. Men jeg har veggene lyse og kvittet meg med bondefargene for lengst. Så litt påvirket er jeg også..

Smak og behag er forskjellig heldigvis.

Er helt enig med lysrøret.

Jeg vokste opp med furu, og har furu der jeg bor nå også. Det er lyst og pent, jeg har alltid likt furu. Bondestil har vi aldri hatt, mer minimalistisk.

Jeg ser ingen grunn til å bytte når man trives med det man har.

Skrevet

Synes furu er koselig og det kan også være fint. Men i løpet av de siste 20(?) årene har det blitt vell mye av det og jeg personlig er lei av furu forlengst. Sånn er det vel med det meste, uansett hva det er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...