Gå til innhold

Hva er det med trøndere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Så en oversikt over 7 episoder hvor fulle nordmenn hadde gått berserk på fly, og blitt overlevert til lokalt politi ved landing, eller i verste fall ekstrordinær mellomlanding, med påfølgende store bøter.

I 6 av tilfellene var det en trønder, så ditt spørsmål er ikke helt irrelevant....;o)

Skrevet

Trøndere er helt ålreite de.

Bare tenk på hvem som har tatt flest seriemestergull i fopall.

Hvem har hatt den mest fargerike fotballtrener i Norge, gjennom tidene?

Hvem har den fineste dialekten, og kan bruke den med stolthet?

Hvor i utlandet kan du dra, uten at de gamle kara er på kanal med deg, med engang du nevner Rosenborg?

Det er det med trønderne!;)

Skrevet

Trøndere er helt ålreite de.

Bare tenk på hvem som har tatt flest seriemestergull i fopall.

Hvem har hatt den mest fargerike fotballtrener i Norge, gjennom tidene?

Hvem har den fineste dialekten, og kan bruke den med stolthet?

Hvor i utlandet kan du dra, uten at de gamle kara er på kanal med deg, med engang du nevner Rosenborg?

Det er det med trønderne!;)

Jeg liker faktisk ikke fotball....he-he.

Men trøndere er sikkert "ålreite" de, så lenge det ikke er åpen bar:-)

Skrevet

Jeg er ikke trønder, men jeg har bodd i Trøndelag i 7 år nå.

Trøndere er utrolig koselige folk, men de er litt rare.

Og de har absolutt ingen normal omgang med alkohol. Det er en litt alt-eller-intet- holdning. Det kan da få slike konsekvenser.

Annonse

Skrevet

Jeg er ikke trønder, men jeg har bodd i Trøndelag i 7 år nå.

Trøndere er utrolig koselige folk, men de er litt rare.

Og de har absolutt ingen normal omgang med alkohol. Det er en litt alt-eller-intet- holdning. Det kan da få slike konsekvenser.

Øhhøøhø kremt*

Ikke alle trøndere da, men noen, og spesielt menn;)

Skrevet

Jeg er innflytter til Trøndelag, og kjenner ikke helt igjen trønderen i den artikkelen.

Men jeg har en forklaring: Trøndere drikker stort sett karsk (jepp, generalisering!), ikke sant, og da er det om å gjøre å drikke myyyyyye. Litt statussymbol, liksom. For å klare det, vanner de ut spriten sin så mye at det knapt nok er igjen promille. Det smaker jo helt forferdelig også - det er jo hjemmebrendt de bruker.

Så, når de kommer ut i verden der alkoholen har opptil flere promiller (he-he), så drikker de like mye som de drikker av sin utvannede hjemmebrendt. Og det er bare nødt til å gå galt.

Tror jeg.

Skrevet

Øhhøøhø kremt*

Ikke alle trøndere da, men noen, og spesielt menn;)

Du har helt rett. I stand corrected.

Det er en uting å generalisere, det burde jeg vite.

Skrevet

Du har helt rett. I stand corrected.

Det er en uting å generalisere, det burde jeg vite.

;)

Shit happends...

Skrevet

Jeg er innflytter til Trøndelag, og kjenner ikke helt igjen trønderen i den artikkelen.

Men jeg har en forklaring: Trøndere drikker stort sett karsk (jepp, generalisering!), ikke sant, og da er det om å gjøre å drikke myyyyyye. Litt statussymbol, liksom. For å klare det, vanner de ut spriten sin så mye at det knapt nok er igjen promille. Det smaker jo helt forferdelig også - det er jo hjemmebrendt de bruker.

Så, når de kommer ut i verden der alkoholen har opptil flere promiller (he-he), så drikker de like mye som de drikker av sin utvannede hjemmebrendt. Og det er bare nødt til å gå galt.

Tror jeg.

Det var i hvert fall et godt forsøk på å finne en logisk forklaring:-)

Skrevet

Ikke sant!?!

Er spent på om noen "innfødte" har en bedre!

Skrevet

Ikke sant!?!

Er spent på om noen "innfødte" har en bedre!

Nå tror jeg det er nok nordlendinger, østlendinger og trøndere på dette forumet, som greie å svare for seg.

Jeg har selv vært med et charterfly til Spania, der en full mann med utpreget østlandsdialekt, ble geleidet fra inngang frem, til utgang bak i flyet, med forbud om å bli med hjem til Norge.

Engang jeg skulle til Bodø, var det en Nordlending med cowboyhatt og damesko, som ikke fikk boarde flyet, grunnet en tre dagers flatfyll.

Å svare på et så generelt spørsmål, blir bare synsing. Det er nå engang slik at det er media som har slått denne saken så stor opp, der det tilfeldigvis er en trønder med i bildet.

Trøndere kan ha det morsomt, that`s it. De fleste har selvironi, i motsetning til mange østlendinger har.

Det må være ren missunnelse, nå at noen i riksdekkende media tilfeldigvis ønsker å ha det morsomt på noen trønderes bekostning.;)

Annonse

Skrevet

Vi lo godt av den nyheten. Kjæresten min har jobbet i Mexicogolfen og pleide å reise den traseen hjem... :o) Vi lurte jo litt på om det kunne være noen han kjente da, men det er jo mange ulike båter og steder man kan jobbe på der også.

Skrevet

Nå tror jeg det er nok nordlendinger, østlendinger og trøndere på dette forumet, som greie å svare for seg.

Jeg har selv vært med et charterfly til Spania, der en full mann med utpreget østlandsdialekt, ble geleidet fra inngang frem, til utgang bak i flyet, med forbud om å bli med hjem til Norge.

Engang jeg skulle til Bodø, var det en Nordlending med cowboyhatt og damesko, som ikke fikk boarde flyet, grunnet en tre dagers flatfyll.

Å svare på et så generelt spørsmål, blir bare synsing. Det er nå engang slik at det er media som har slått denne saken så stor opp, der det tilfeldigvis er en trønder med i bildet.

Trøndere kan ha det morsomt, that`s it. De fleste har selvironi, i motsetning til mange østlendinger har.

Det må være ren missunnelse, nå at noen i riksdekkende media tilfeldigvis ønsker å ha det morsomt på noen trønderes bekostning.;)

Èn trønder?

Artikkelen viser til to andre trøndere også som havnet i tilsvarende situasjon.

Så jeg er HELT sikker på at dette er noe som gjelder spesielt for trøndere, og kun unntaksvis for andre nordmenn.

.

.

.

.

he-he....jeg håper du skjønner at jeg spøker....:-)

Skrevet

Èn trønder?

Artikkelen viser til to andre trøndere også som havnet i tilsvarende situasjon.

Så jeg er HELT sikker på at dette er noe som gjelder spesielt for trøndere, og kun unntaksvis for andre nordmenn.

.

.

.

.

he-he....jeg håper du skjønner at jeg spøker....:-)

Nei, jeg skjønner ikke (vil ikke skjønne) at du spøker *s*

Håpe de kjæm en ækt trønder, og skremme dæ. Slik at du blir skikkelig skremt, no ja.

Syns det er en bra tråd jeg...

Skrevet

Nei, jeg skjønner ikke (vil ikke skjønne) at du spøker *s*

Håpe de kjæm en ækt trønder, og skremme dæ. Slik at du blir skikkelig skremt, no ja.

Syns det er en bra tråd jeg...

No ble jæ skikkeli skræmt no....:-)

Skrevet

Godt forsøk. Men jeg har drukket ekte trønderkarsk i trøndelag, og der var det ikke mye utvanning av himkok-svineriet :-)

".............................................."

Skrevet

Godt forsøk. Men jeg har drukket ekte trønderkarsk i trøndelag, og der var det ikke mye utvanning av himkok-svineriet :-)

".............................................."

Da ble du lurt. De har nemlig ei flaske for seg, og ei flaske for de som ikke er trøndere.

He-he.

Gjest Flystripa
Skrevet

*gulp* Ingen god forklaring.

En gang i forrige århundre var jeg med min kjære på jobb. Han var styrmann på en diger balje. Da jeg skulle reise hjem (han skulle jobbe et par uker lengre enn mitt besøk onbord), så måtte jeg reise hjemover sammen et kobbel av sjøfolk. Sjøfolk fra Nord-Trøndelag stiller sterkt i sånne oppslag, tror jeg.

Guri malla - ALDRI har jeg vært så flau i hele mitt liv! Det starta på vei til flyplassen. Øl og brennevin. Innen vi kom til Schipol, var fire av dem dørge fulle. Den ene bestemte seg ut av intet for at Nederland var en fin plass å drikke seg full, og det aktet han å gjøre i noen dager til. M.a.o. han ble ikke med på flyet hjem. De andre tre kauka og drakk seg gjennom taxfree.

Flyturen til Oslo var et mareritt. De tre nellikene skåla og holdt besetningen opptatt med sin utagerende atferd. Vel, da vi landet i Oslo, skulle vi straks videre til verdens navle, Trondheim. Innen vi kom oss til riktig gate, hadde den ene slegt fra seg bagasjen og selv ramlet av rullebåndet (det som man kan stå på, istedet for å gå bort til gaten).

Flyturen videre ble ikke stort bedre, men den ene sovna heldigvis rett etter avgang.

Dette er vanlig oppførsel blant trøndere generelt *s*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...