Gå til innhold

Hva er det med trøndere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Godt forsøk. Men jeg har drukket ekte trønderkarsk i trøndelag, og der var det ikke mye utvanning av himkok-svineriet :-)

".............................................."

Det er min erfaring også....

Dagen derpå var noe av det mer "spesielle" jeg har opplevd....:-)

Fortsetter under...

Skrevet

Hadde tenkt til å poste den samme tråden da jeg så artikkelen. :)

Det er litt fylle-rasisme i media når det gjelder trøndere tror jeg. På samme måte som bruken av "gjerningsmannen var av utenlandsk opprinnelse...".

Men hver gang jeg har flydd med fulle folk har det faktisk vært trøndere. En gang hadde den ene faktisk skinnvest og bart også. hehe..

Skrevet

Hvor er Sør?

Dette er jo grov generalisering og dømming av en gruppe på grunnlag av det enkeltpersoner gjør ;-)

Skrevet

Hvor er Sør?

Dette er jo grov generalisering og dømming av en gruppe på grunnlag av det enkeltpersoner gjør ;-)

Og så er det denne gang helt bevisst!

he-he....

Skrevet

Jeg er innflytter til Trøndelag, og kjenner ikke helt igjen trønderen i den artikkelen.

Men jeg har en forklaring: Trøndere drikker stort sett karsk (jepp, generalisering!), ikke sant, og da er det om å gjøre å drikke myyyyyye. Litt statussymbol, liksom. For å klare det, vanner de ut spriten sin så mye at det knapt nok er igjen promille. Det smaker jo helt forferdelig også - det er jo hjemmebrendt de bruker.

Så, når de kommer ut i verden der alkoholen har opptil flere promiller (he-he), så drikker de like mye som de drikker av sin utvannede hjemmebrendt. Og det er bare nødt til å gå galt.

Tror jeg.

Jeg er trønder og har aldri opplevd at noen tynner ut hjemmebrenten.

Derimot er det sånn at man skal ha den _sterkeste_ hjemmebrenten.

Skrevet

Hvor er Sør?

Behøver ikke være sør, for å se det;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...