Goliath Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Skrevet 17. januar 2006 Godt forsøk. Men jeg har drukket ekte trønderkarsk i trøndelag, og der var det ikke mye utvanning av himkok-svineriet :-) ".............................................." Det er min erfaring også.... Dagen derpå var noe av det mer "spesielle" jeg har opplevd....:-) 0 Siter
Gjest liede Skrevet 17. januar 2006 Skrevet 17. januar 2006 Hadde tenkt til å poste den samme tråden da jeg så artikkelen. Det er litt fylle-rasisme i media når det gjelder trøndere tror jeg. På samme måte som bruken av "gjerningsmannen var av utenlandsk opprinnelse...". Men hver gang jeg har flydd med fulle folk har det faktisk vært trøndere. En gang hadde den ene faktisk skinnvest og bart også. hehe.. 0 Siter
petter smart Skrevet 18. januar 2006 Skrevet 18. januar 2006 Hvor er Sør? Dette er jo grov generalisering og dømming av en gruppe på grunnlag av det enkeltpersoner gjør ;-) 0 Siter
Goliath Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Skrevet 18. januar 2006 Hvor er Sør? Dette er jo grov generalisering og dømming av en gruppe på grunnlag av det enkeltpersoner gjør ;-) Og så er det denne gang helt bevisst! he-he.... 0 Siter
Lurveline Skrevet 18. januar 2006 Skrevet 18. januar 2006 Jeg er innflytter til Trøndelag, og kjenner ikke helt igjen trønderen i den artikkelen. Men jeg har en forklaring: Trøndere drikker stort sett karsk (jepp, generalisering!), ikke sant, og da er det om å gjøre å drikke myyyyyye. Litt statussymbol, liksom. For å klare det, vanner de ut spriten sin så mye at det knapt nok er igjen promille. Det smaker jo helt forferdelig også - det er jo hjemmebrendt de bruker. Så, når de kommer ut i verden der alkoholen har opptil flere promiller (he-he), så drikker de like mye som de drikker av sin utvannede hjemmebrendt. Og det er bare nødt til å gå galt. Tror jeg. Jeg er trønder og har aldri opplevd at noen tynner ut hjemmebrenten. Derimot er det sånn at man skal ha den _sterkeste_ hjemmebrenten. 0 Siter
Gjest printa Skrevet 18. januar 2006 Skrevet 18. januar 2006 Hvor er Sør? Dette er jo grov generalisering og dømming av en gruppe på grunnlag av det enkeltpersoner gjør ;-) Behøver ikke være sør, for å se det;) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.