Gå til innhold

NHD- Stirring på andre enn kjæresten

Anbefalte innlegg

Dette kan sikkert høres ut som et banalt problem for mange, men for meg har det etterhvert tatt helt av. Jeg har nå vært sammen med kjæresten min i nesten et år, vi har det supert sammen, og jeg elsker ham mer enn livet selv. Problemet mitt er at jeg er fæl til å titte på andre gutter, på gata, butikken, etc. Dette er noe jeg ikke er klar over selv engang, en refleks om du vil. Kjæresten min blir vanvittig såret hver gang det skjer, og det er iferd med å ta knekken på forholdet vårt. Jeg vet at jeg ikke vil ha noen annen, men han blir selvfølgelig i tvil siden jeg stadig titter på andre. Jeg mener det er mulig å kunne se på andre man er pene selv om man elsker en person, de jeg ser kan jo aldri måle seg med ham. Men hva kan jeg gjøre for å slutte med dette? Hva må jeg gjøre for å kunne gå på gaten og ikke måtte fokusere på å ikke glane. Det blir et vanvittig stress på både meg og kjæresten min.. jeg må få bukt med dette.

Fortsetter under...

Gjest vanlig problem

Dere bør vel "møtes på halvveien", du må kanskje ikke stirre så mye, eller snu deg etter menn på gaten osv, men han må jo også tåle at du kan synes andre menn er flotte selv om du er veldig glad i kjæresten din.

Tror dette er et veldig vanlig problem, bortsett fra at det som regel er menn som har vennet seg til å snu seg etter damer på gaten, og jentekjærestene deres som ikke liker dette..

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er vanskelig å fornekte biologien.

Selv om vi har en kjæreste som er den eneste vi kunne tenke oss, vil det være helt naturlig at menns blikk søker tiltrekkende damer og omvendt.

Du kan prøve å redusere det noe, men tilbøyeligheten vil alltid være der :-)

Heldigvis....

Gjest amour

Det er vanskelig å fornekte biologien.

Selv om vi har en kjæreste som er den eneste vi kunne tenke oss, vil det være helt naturlig at menns blikk søker tiltrekkende damer og omvendt.

Du kan prøve å redusere det noe, men tilbøyeligheten vil alltid være der :-)

Heldigvis....

Takk for nyttig svar. Jeg er enig med deg: så lenge en begrenser det til kun stirring, er det greit at biologien lever sitt eget liv. Jeg regner med du er enig med meg i at grensen går ved stirring og at det er naturlig at kjæresten blir sjalu når denne grensen ikke overholdes?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...