Gå til innhold

I dag skjelte jeg ut en selger

Anbefalte innlegg

Gjest ordentlig lei
Skrevet

Jeg vet ikke om dere har hørt at enkelte selgere ringer opp til mange samtidig, og så svarer de kun den første som svarer. Slik har jeg hatt det i mange dager nå. Jeg har blitt ringt opp av ukjent nr, og så har det ikke vært noen i andre enden.

I dag spurte jeg om det var slik de holdt på med oppringing til mange på en gang. Da svarte han: Det er første gang jeg snakker med deg nå" Altså rundt grøten. Jeg var ganske sint og sa jeg ville ha meg det frabedt og at dette var terror mot folks privatliv.

Dette med oppringinger har skjedd før og det sluttet med en gang jeg tok telefonen og fikk svar fra selgeren. De gir seg med andre ord ikke. De ringer opp og ringer opp til de får først svar av deg.

Fortsetter under...

fei1365380229
Skrevet

Ja det med å ikke få svar i andre enden er faktisk veldig ekkelt. Ungene syns det er kjempeskummelt, dette skulle virkelig ikke disse selgerene ha lov til. Lurer på om jeg skal ringe til Telenor og melde fra om at noen driver med telefonterror :).

Selgeren hadde bare godt av kjeften.

Gjest ordentlig lei
Skrevet

Ja det med å ikke få svar i andre enden er faktisk veldig ekkelt. Ungene syns det er kjempeskummelt, dette skulle virkelig ikke disse selgerene ha lov til. Lurer på om jeg skal ringe til Telenor og melde fra om at noen driver med telefonterror :).

Ja første gangen dette skjedde var jeg oppriktig bekymret. Jeg lurte på hvilken psykopat jeg var kommet borti. Da holdt det vel på hver dag i nesten to uker.

Gjest ordentlig lei
Skrevet

Stakkars selger`n *

Når folk er misfornøyd med framgangsmåten så er det jo selgerene en må gi beskjed til. Så kan de gå videre til sjefene med at arbeidsmåten deres blir tatt dårlig imot blant kundene. Dette er jo dårlig reklame for dem.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg måtte roe ned bestemora til sambo i går. Hun fikk slike telefoner hele dagen, ble helt satt ut hun.

Fikk vondt av henne!

Hun har altzheimer da, så hun blir fort satt ut av "ukjente" ting.

Så det er ikke noe moro med slike telefoner for enkelte.

Annonse

Skrevet

Det er datamaskiner som ringer opp og du blir ikke koblet opp mot selgeren før du tar av røret. Dette medfører stumme linjer en stund før selgeren tar telefonen.

Jeg tar ikke telefonen fra ukjente nummer lenger. Ser jeg at det er ukjent nummer tar jeg av røret og smeller det på igjen.

I tillegg kan du registrere deg i løsøreregisteret så slipper du mange av disse selgerne.

Skrevet

Hvorfor reserverer du deg ikke bare mot telefonsalg?

Gjest ordentlig lei
Skrevet

Hvorfor reserverer du deg ikke bare mot telefonsalg?

Selv om jeg ikke liker telefonselgere så var det ikke det jeg kritiserte nå. Det er fremgangsmåtene som enkelte bruker som er horribelt

Skrevet

Jeg reserverte meg mot telefonsalg for flere år siden. Likevel kommer det teøefoner fra ukjendt nummer flere ganger i uken (+ sikkert mange de dagene/kveldene jeg ikke er hjemme). Jeg sluttet å ta sånne telefoner for flere måneder siden.

Skrevet

Det er jo bare bra å skjelle dem ut sånn at de ikke vil være selgere mer og at vi får fred.

Gjest kliiin gææærn kunde
Skrevet

Sørg for å få vite hvilket firma vedkommende ringer fra. Deretter hvis du fremdeles vil klage, kan du sende en skriftlig henvendelse til dem og kreve at de tar ditt nr. ut av listene.

Jeg ble også plaget i lang tid slik av et firma som drev med spørreundersøkelser, og disse er det visst ikke lov å reservere seg mot. De ringte og ringte i flere uker, og nesten hver gang bare la de på med en gang jeg hadde tatt av røret. En gang fikk jeg snakket med selgeren, og opptrådte nok såpass krasst at jeg ikke hadde noen problemer med å få ut av vedkommende nøyaktig hvilket firma hun ringte fra. Jeg ble kraftig irritert på dette og sendte dem deretter et brev med krav om å bli fjernet fra listene. Etter at jeg sendte dem dette, ble det herlig stille! Og det har det også vært siden. Lurer på om de har en slags "svarteliste" over "klin gærne" kunder? :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...