Gå til innhold

Tidsklemma!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/bilderigg/index.hbs?rigg_id=3140

Her legges det trykk på at de går med barn i barnehage/skole mens det fremdeles er mørkt. So what? Dessuten kjørte hun ikke med de minste før kl 09:20, hørtes jo meget avslappende ut spør du meg...

Henting ca kvart over fire, så det er da en kort dag etter min målestokk.

De kunne jo prøvd å leve i nord der det kanskje er en times tid med dagslys midt i vinteren.

Synes ikke det ser ut til at den der familien hadde det spesielt hektisk i forhold til de fleste andre småbarnsforeldre jeg kjenner.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg så den der tidligere i dag - og tenkte: Reise hjemmefra halv ti????? Hvordan får de det til, da?

Hos oss er det opp 06.30, ungene i skole/barnehage rundt 07.30, for å rekke jobb klokken 08.00 ...

Skrevet

Tenkte det samme som deg, de må da ha gode morgener? Bakte hun ikke brød også før de gikk?

mvh

Gjest M.Angelica
Skrevet

Å herregud!

De burde vurderer til å flytte til en plass der det sjeldent er mørkt, kanskje de slipper å stå opp så "tidlig" å der :P

Skrevet

Tenkte det samme som deg, de må da ha gode morgener? Bakte hun ikke brød også før de gikk?

mvh

jo, ikke sant?

Skrevet

Nei, det der var vel nesten latterlig - hvis meningen var å illustrere noe negativt? Så ut som en solskinnshistorie, det der...

Annonse

Gjest travel hverdag
Skrevet

Og ikke alle har tid til å bake brød om morgenen....

Skrevet

Og ikke alle har tid til å bake brød om morgenen....

Nei, hvis jeg syntes jeg hadde det for travelt, hadde jeg nok startet med å kjøpe brødet istedetfor...

Skrevet

Enig, jeg stusset over det der. Ikke representativt for småbarnsfamilier med begge foreldrene i jobb syns jeg! Det ble tydeligvis tid til brødbakst og litt av hvert.

Det er blitt kjedsommelig, dette maset om den evindelige tidsklemma.

*gjesper*

fei1365380229
Skrevet

Tidsklemma er også noe du gjør det til selv ja. For det første har du 100 % jobb steker du ikke brød på morgenen, du handler ikke hver dag, men to ganger i uken, man stryker ikke alt tøy (har hørt om noen som gjør det ja), du vasker ikke og har det strøkent hver dag, du tar noen lettvindte middager osv.

Denne illustrasjonen var ikke særlig god på å illustrere noen tidsklemme, har sett det verre andre steder :).

Skrevet

Tidsklemma er også noe du gjør det til selv ja. For det første har du 100 % jobb steker du ikke brød på morgenen, du handler ikke hver dag, men to ganger i uken, man stryker ikke alt tøy (har hørt om noen som gjør det ja), du vasker ikke og har det strøkent hver dag, du tar noen lettvindte middager osv.

Denne illustrasjonen var ikke særlig god på å illustrere noen tidsklemme, har sett det verre andre steder :).

Ja, jeg trenger ikke se langt avgårde for å se det verre..hehe ;o)

Skrevet

faktisk er det ikke hun som leverer, i bildeserien står det at det er papsen som leverer 9.20. Mamma er hjemme til hvertfall 9.00 med brødbaking og 'trøtte unger som skal ha frokost'

Noen kan jo også tipse dem om at det kan lønne seg å handle en dag i uka, og ikke hver dag etter jobb (om bildene er representative for en hverdag, da)

Skrevet

faktisk er det ikke hun som leverer, i bildeserien står det at det er papsen som leverer 9.20. Mamma er hjemme til hvertfall 9.00 med brødbaking og 'trøtte unger som skal ha frokost'

Noen kan jo også tipse dem om at det kan lønne seg å handle en dag i uka, og ikke hver dag etter jobb (om bildene er representative for en hverdag, da)

Lurer på når og hvor de personene der jobber egentli?

Hjemme så lenge på morgenen og i butikken rett etter 4...

Hørtes helt supert ut..

Annonse

Skrevet

Lurer på når og hvor de personene der jobber egentli?

Hjemme så lenge på morgenen og i butikken rett etter 4...

Hørtes helt supert ut..

Er jo mulig hun kjører feks 80% stilling og han 100.

Det er jo i og for seg et bra alternativ om man har råd til det.

Skrevet

Det hørtes jo ut som en drøm for meg! Jeg må stå opp 5.45, og kommer hjem ca. 16... pluss alle andre aktiviteter for barna... Tenk å hatt det så avslappende som de :)

Skrevet

Men kan det kalles tidsklemme?

Skrevet

Slik gjør vi det. Jeg jobber 80% og mannen min 100% stilling.

-Men jeg ser aldri for meg at jeg skull få tid å bake brød på morrakvisten likevel. Men jeg har det myye bedre enn om jeg skulle ha jobbet 100%

Skrevet

Men kan det kalles tidsklemme?

Ja.

Livet er grusomt. Man har hverken tid eller råd til å gjøre absolutt alt man vil.

Skrevet

Jeg ble faktisk skikkelig provosert av denen bildeserien.

Som de fleste andre skriver her har man da for svarte ikke noen tidsklemme hvis man har tid til å bake fire brød på morgenen å la ungene kose seg i pysjen til kl er ni. Attpå til hentes ungene mellom 1615-1715 (inkl. tid til butikken...).

VG har skikkelig bommet her, eller så vet de ikke hvordan de fleste arbeidende familiene har det.

Vi er to som jobber fullt, og som får det til å gå kjempefint sammen med arbeid, litt ekstra tid til ungene og alt som må gjøres i et hjem - og faktisk snakker vi ikke om at vi har noen tidsklemme. Men så er det jo dette med prioritering.

Skjønner godt at aleneforeldre har det veldig annerledes - det merker jeg jo de gangene mannen min er bortreist og jeg må kjøre begge veier, da hadde det ikke gått å jobbe 100%.

Skrevet

Akkurat det der har provosert meg i det siste også. For det første så er denne familien ikke i nærheten av noen tidsklemme, og for det andre så er det helt normalt å ha dagene fylt opp av gjøremål! Det kalles livet, faktisk! Mange som klager burde tenke litt på hva som er alternativet. Hvordan man lever livet sitt må man gjøre sitt beste for å legge tilrette selv. Og har man valgt å få barn så må man gi avkall på en del ting. Men det er da helt i orden!!! Denne opphaussingen over tidsklemma er mye en medieskapt sak.

(Men jeg skal ikke ta alle over en kam altså, jeg ser at noen har det travlere enn andre, og at det ikke er så enkelt å gjøre noe med.)

Mener nå

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...