Gå til innhold

Barnebilder på veggen...

Gjest Ikke nick akkurat nå, nei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gift med en mann som har to voksne døtre, og har nå fått barnebarn. Vi har to barn sammen.

Hjemme hos oss har vi aldri hatt fotografier på veggen/stående framme - ikke av våre felles unger, ikke bryllupsbilde etc.

Men ved alle anledninger nå, farsdager, min manns bursdag, jul...så får han fotografier - i ramme - av barnebarna. Vi liker ikke fotografier framme,- hva skal man da gjøre med de bildene man får? Finne plass til dem framme, selv om vi ikke har bilder av våre felles barn? Lite dilemma, det der.

Fortsetter under...

Gjest sinclairX
Skrevet

Lag en liten hylle med bilder av barnebarna.

De verste barnebilde-terroristene gir et nytt innrammet bilde av ungen hver jul fra baby og opp til skolealder....

Skrevet

Lag en liten hylle med bilder av barnebarna.

De verste barnebilde-terroristene gir et nytt innrammet bilde av ungen hver jul fra baby og opp til skolealder....

Hyyyyl!

Håpet mitt er at de tar hintet snart,da....

Skrevet

Fy svarte for noen utakknemmelige b.. ;(

Altså,- vi har ikke bilder av våre felles barn på veggen,- det burde vel disse døtrene ha lagt merke til, hva?

Skrevet

Lag et fint album som du limer bildene inn i kanskje...

Annonse

Skrevet

Lag et fint album som du limer bildene inn i kanskje...

Hmmm. Kanskje det,- pirke dem ut av rammen ;-)

skorpionfisken
Skrevet

Gjelder det alle vegger, eller bare stueveggen?

Selv har vi bilder av barn i en trapp. Jeg har vært på besøk hos noen som hadde det på do (!). Min mormor hadde dem på soverommet sitt, som også fungerte som kontor. Jeg har også sett dem hengt i en gang, og på oppslagstavler på kjøkkenet. Kjellerstue? Kjellergangen? En bod? Garasjen?

Det må jo ikke være i stua da.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg ville ha gjort det samme som Åsemor foreslår, lagd fine album =)

Skrevet

Første regel er å utbedre situasjonen. Det er mange høfflige og helt ok måter å si fra at man ikke ønsker flere bilder med ramme, siden man ikke henger de opp.

Jeg syns ikke dere skal lete etter løsninger på hvor henge de opp om dere ikke vil ha de fremme. Vil dere beholde bildene tar dere de ut av rammene og inn i album, vil dere ikke ha de i det hele tatt kan dere levere dem tilbake.

Skrevet

Om jeg får spørre.. Hvorfor har dere ikke bilder av noen?!....

Gjest barnebarna kommer først
Skrevet

Bor dere i en liten toroms, forstår jeg dere. Hvis dere har stor leilighet eller hus, synes jeg godt dere kan sette en hylle med barnebarnbilder i en trapp, en "familievegg" på et arbeidsrom, en kjellerstue etc

Vi har ikke innrammede bilder av barna på veggen, men besteforeldrene på begge sider har bilder av barnebarna på veggen (men ikke av oss barna / svigerbarna). Våre barn var ikke første barnebarn hos noen av dem, så det var allerede etablert barnebarnbildevegg / hylle før vi kom med bilder av våre, men jeg synes det er helt normalt at besteforeldre har bilder av barnebarna selv om de ikke har (hatt) bilder av egne barn på veggen, og selv om foreldrene ikke har bildene på veggen (de har jo originalen (barna) hjemme ..)

Det er helt normalt å bytte ut bildene slik at det er det nyeste bildet som står fremme, og så tar du de forrige bildene ut av rammen og setter disse inn i album (eller legger hele bildet i en skuff).

Når det gjelder barnebarn, har jeg vokst opp med at besteforeldre er litt "tussete", og gjerne har bilder av barnebarna, eller disses dorullnisser og håndavtrykk, fremme selv om det ikke ellers står i stil med stil og innredning.

Skrevet

Svigers samler bilder av barn og barnebarn (og annen familie) i trappeoppgangen. Fungerer kjempefint.

Annonse

Skrevet

Vi har bilder av våre barn på stua mens alle andre bilder vi har fått henger på en vegg i gangen.

Skrevet

Kanskje din mann vil ha bildene framme?

Selv synes jeg det er koselig/fint med bilder på veggene.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Dere gjør selvsagt som dere vil uten å føle noe "press". Selv syns jeg et hjem uten bilder fremme er kaldt, men jeg har aldri hengt opp bilder jeg har fått fra andre hvis jeg ikke har følt for det, selv ikke de med ramme på. Men egne barn og brudebilde har vi på veggen.

Skrevet

Har dere designerhjem?

For barna og barnebarnas skyld synes jeg det går an å avse en liten flekk på en diskret vegg til familiære fotos.

Skrevet

Vi har satt av veggen opp til 2 etasje til "familie- og skrytevegg!" . det henger det bilder av barn, barnebarn og oss med kjendiser vi har møtt, ferier vi har vært på og sånn...ja, den dagen vi henger dem opp altså :)

Skrevet

Hyyyyl!

Håpet mitt er at de tar hintet snart,da....

Men HVORFOR? Har dere så fryktelig stygge barnebarn?

Gjest barnebarna kommer først
Skrevet

Jeg vet om mange som har bilder av barnebarna selv om de ikke har bilder av barna oppe.

Barnebarna er man jo like glad i som sine egne barn, men har de jo ikke boende hos seg når de er små, så da er det naturlig å ha bilde av dem fremme?

Det kan være touchy nok mht forhold mellom "stebarn" og "stemor", jeg ville ikke gjort noe som kan gjøre noe vanskelig(ere), så jeg ville absolutt hatt (minst) ett bilde av hvert av barnebarna fremme. Om ikke i stuen, så på en vegg i trappen / gangen / soverommet, slik at man kan se det ofte uten at det kommer i konflikt med interiøret, hvis det er et problem.

Som sagt ser jeg ingen sammenheng mellom ikke å ha hengt opp bilder av de som til daglig bor i huset (barnebilder , brudebilder), og det og ikke ville ha bilder av barnebarna.

Barnebarna er en egen kategori. Du bør legge til rette, (i hvertfall ikke legge hindringer i veien for) din manns forhold til sine barn og barnebarn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...