Gå til innhold

Barnebilder på veggen...

Gjest Ikke nick akkurat nå, nei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lag små kopier av bildene (bruk scanner og forminsk dem selv, feks), ett bilde av hver person. Lim dem tett i tett i en felles ramme, så er det bare ett bilde å henge opp. Limer dere det på et stort ark uten ramme, kan det til og med henge på kjøleskapsdøren.

Sett (resten av ) bildene i store fotoalbu, som ligger lett tilgjengelig (iallfall når dere har gjester).

Skrevet

Lag en liten hylle med bilder av barnebarna.

De verste barnebilde-terroristene gir et nytt innrammet bilde av ungen hver jul fra baby og opp til skolealder....

Men de forventer sikkert ikke at man skal ha alle bildene hengene framme, bare nyeste versjon.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

jeg ville nå ihvertfall hatt 1 bilde framme av barnebarna. Mine foreldre liker heller ikke å ha familiebilder fremme, men de har én ramme der de skifter ut bilder av barnebarnet sitt. Det er i stuen. De har det stående på et lite bord, rammen er sånn passelig størrelse på.

Det kan jo hende at du plutselig får lyst å henge opp bilder når dine barn får barn. Har du hørt med din mann om han har lyst å ha bilde fremme av barnebarna?

Skrevet

Hvorfor i all verden har dere ikke det? Nå har jeg ikke så overvettes mange fotografier på veggene selv, men jeg har da ungene mine i glass og ramme! :o)

Ønsker meg et fint bilde av kjæresten min som jeg kan forstørre litt og henge på veggen, men foreløbig har jeg ikke fått tatt et som egner seg.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Kanskje dere burde bli flinkere til å si hva dere ønsker dere når det nærmer seg merkedager og jul? Fotogaver pleier ofte å være veldig populære gaver, og derfor lett å gi.

Hvis ikke dere har bilder hengende fremme, så liker dere kanskje å få bilder på en annen måte. F.eks i fotobok/ skrytealbum, i lommeboken el.lign? Kan jo be om heller å få bilder på den måten istedet?

Skrevet

Men HVORFOR? Har dere så fryktelig stygge barnebarn?

Sikkert fordi klærne de har på bildene ikke mætsjer sofaen... ;-)

Skrevet

Gjelder det alle vegger, eller bare stueveggen?

Selv har vi bilder av barn i en trapp. Jeg har vært på besøk hos noen som hadde det på do (!). Min mormor hadde dem på soverommet sitt, som også fungerte som kontor. Jeg har også sett dem hengt i en gang, og på oppslagstavler på kjøkkenet. Kjellerstue? Kjellergangen? En bod? Garasjen?

Det må jo ikke være i stua da.

Jeg er ikke vant til å a fotografier på veggene, men mannen min er.

Som et kompromiss foreslo jeg å henge bildet av bestefaren hans på do, men han avslo......

Skrevet

Men HVORFOR? Har dere så fryktelig stygge barnebarn?

*lol*

Nei, de er ikke _så_ grusomt stygge ;-)

Nei, altså, vi har bare ikke fotos på veggen,- mye annet rart, men ikke sånne "fotograf-bilder". Og siden vi aldri har hatt av våre felles barn, så har vi liksom ingen "ledig" vegg om du skjønner...

Så noen som foreslo garasjen, hehe...vel da tror jeg nok det blir krig...

Og til dem som mente jeg hadde designerhjem, og at det ikke matcher sofaen - vel det har jeg i alle fall ikke! Så motsatt designerhjem som det kan komme tror jeg.

For meg betyr ikke barnebarna hans noe spesielt, jeg skal innrømme det. Min mann er typisk mann og tenker nok ikke over at de skal henges opp eller hvor...og da blir de i grunnen bare liggende. Men nå begynner vi å få en del,- så...jeg får vel finne en trappeoppgang,- det var igrunnen ikke så dumt. Bortsett fra at jeg jo har noe hengende der fra før også.

Siden hjemmet vårt er et vanlig hjem hvor stort sett alt blir gjort lenge etter at det burde vært gjort, - det være seg oppussing, husarbeid, bare det å holde hodet over vannet i det daglige,- så er jo ikke dette noen prioritert sak, derfor blir det til at bildene blir liggende litt her og der. Ikke bare av barnebarna hans, men også de "offisielle" av mine egne barn (1. skoledag, barnehagebilder, konfirmasjonsbilde osv. osv.)

Skrevet

Hvorfor i all verden har dere ikke det? Nå har jeg ikke så overvettes mange fotografier på veggene selv, men jeg har da ungene mine i glass og ramme! :o)

Ønsker meg et fint bilde av kjæresten min som jeg kan forstørre litt og henge på veggen, men foreløbig har jeg ikke fått tatt et som egner seg.

Ho ho... *de som ikke egner seg ?, he he, hva slags bilder er det*???

Skrevet

Nei, jeg liker bare ikke bilder - i alle fall ikke fargebilder på veggen... Gamle svarthvitt bilder blir litt annet.

Sånn er det bare. Ikke vokst opp med det, faktisk,- og det har jeg etterhvert skjønt er det som farger ens smak ganske mye. Enten om man fortsetter å ha det som man vokste opp med, eller om man mener stikk motsatt ;-)

Skrevet

jeg ville nå ihvertfall hatt 1 bilde framme av barnebarna. Mine foreldre liker heller ikke å ha familiebilder fremme, men de har én ramme der de skifter ut bilder av barnebarnet sitt. Det er i stuen. De har det stående på et lite bord, rammen er sånn passelig størrelse på.

Det kan jo hende at du plutselig får lyst å henge opp bilder når dine barn får barn. Har du hørt med din mann om han har lyst å ha bilde fremme av barnebarna?

Om han har lyst til å ha bilde av dem framme, kan han jo henge/sette opp selv. Tenker jeg :)

Skrevet

Har dere designerhjem?

For barna og barnebarnas skyld synes jeg det går an å avse en liten flekk på en diskret vegg til familiære fotos.

Veeeeldig langt fra designerhjem, det kan jeg love deg :)

En liten flekk på en diskret vegg...jojo. "Flekken" må nok bli ganske stor, er jeg redd...

Skrevet

Om jeg får spørre.. Hvorfor har dere ikke bilder av noen?!....

Jeg får svare som til Lillemus lenger opp:

Nei, jeg liker bare ikke bilder - i alle fall ikke fargebilder på veggen... Gamle svarthvitt bilder blir litt annet.

Sånn er det bare. Ikke vokst opp med det, faktisk,- og det har jeg etterhvert skjønt er det som farger ens smak ganske mye. Enten om man fortsetter å ha det som man vokste opp med, eller om man mener stikk motsatt ;-)

Skrevet

Veeeeldig langt fra designerhjem, det kan jeg love deg :)

En liten flekk på en diskret vegg...jojo. "Flekken" må nok bli ganske stor, er jeg redd...

Hvor mange barnebarn er det snakk om? Og kan man kanskje be om å få bilder av alle søskenene i en flokk på samme bilde? Så har man KUN oppe siste versjon av bildet. Da blir det ikke så mange bilder.

Resten av bildene limer du i en album, som hentes fram når barnebarna er på besøk.

Vi har familiebilder i en trappeoppgang, fordi vi ikke ønsker familiebilder i stua.

Skrevet

Hvor mange barnebarn er det snakk om? Og kan man kanskje be om å få bilder av alle søskenene i en flokk på samme bilde? Så har man KUN oppe siste versjon av bildet. Da blir det ikke så mange bilder.

Resten av bildene limer du i en album, som hentes fram når barnebarna er på besøk.

Vi har familiebilder i en trappeoppgang, fordi vi ikke ønsker familiebilder i stua.

5 stk. Foreløpig...

Skrevet

Ho ho... *de som ikke egner seg ?, he he, hva slags bilder er det*???

*Hehe* Nei du, det er dårlig nakenbilder eller sexbilder her i gården! ;o)

Men jeg har enda ikke fått tatt _det_ bildet av kjæresten som jeg virkelig synes yter ham rettferdighet på alle måter og som jeg kunne tenke meg å ha på veggen. :o)

Skrevet

*Hehe* Nei du, det er dårlig nakenbilder eller sexbilder her i gården! ;o)

Men jeg har enda ikke fått tatt _det_ bildet av kjæresten som jeg virkelig synes yter ham rettferdighet på alle måter og som jeg kunne tenke meg å ha på veggen. :o)

Oi, der stilte du deg lagelig til for hogg fra stalkeren din?

H*n har kanskje tatt en pause?

Skrevet

Oi, der stilte du deg lagelig til for hogg fra stalkeren din?

H*n har kanskje tatt en pause?

Orker ikke bry meg. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...