Gå til innhold

hvor lenge har dere kjøtt i frysen før dere spiser det?

Anbefalte innlegg

Gjest frysern...
Skrevet

Jeg har en pakke med kyllinglår liggende i frysen. Som ferskvare gikk den ut på dato i juni 2005 og nå lurer jeg på om jeg bør spise de? De har jo ligget i frysen hele tiden siden da..

Hvor går grensen hos dere med nedfryst kjøtt, fisk, kylling etc. ?

Kastet nettopp noe fisk som har ligget der siden september. ER jeg overhysterisk?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har ikke noe absoluttregel på hvor lenge jeg må ha det i fryseren før jeg kan spise det, det går ofte litt etter behov :)

Men hvor lenge det er før jeg ikke spiser det lenger ? tja.

Jeg har spist udefinerte klumper kjøtt som har liggi ganske lenge. (kanskje opp mot ett år ?). Helt sikkert dritfarlig og frarådelig men har ikke merket noe farlige bivirkninger enda.

Skrevet

Fett kjøtt og fisk holder ikke så lenge, men alt magert holder lenger enn du skulle tro, og stekt/kokt holder enda lenger.

Sug lufta grundig ut av plastposen, eller bruk sånn vakumpumpe for å få ut siste rest, så frysetørrer det ikke.

F eks mager kyllingfile var like fin etter et år, da ble den strimlet og kokt, fryst i kraft, og holdt enda et år.

Skrevet

Kjøtt 6 mnd. og fisk 3 mnd. sies det.

Jeg har spist begge deler, selv om det har ligget litt lengre.

Skrevet

JA!

Du er syk i hodet!

Kjøtt kan ligge opptil 2 ÅR i frysern, og kanskje enda lenger, det lukter du jo med engang om det har blitt harskt eller ikke.

Hysteriske folk ass!

Skjønner ikke hva dere skal med dypfryser engang!

Skrevet

Jeg slutter ikke å undre meg over hysterien for datostemplingen som råder her inne.

Hva har du fryser for dersom du ikke kan spise noe som har ligget der mer enn en knapp måned?

Annonse

Gjest frysern
Skrevet

Jeg slutter ikke å undre meg over hysterien for datostemplingen som råder her inne.

Hva har du fryser for dersom du ikke kan spise noe som har ligget der mer enn en knapp måned?

Hvor har du den knappe mnd. fra da?..

Inni frysern min står det at fisk ikke bør ligge mer enn 4 mnd, og kylling ikke mer enn ca4-6 mnd. Derimot oksekjøtt

8- 12 mnd. Derfor lurte jeg litt da sjønner du...

Men i følge de ulike svarene jeg har fått praktiserer folk forskjellig....

Skrevet

Jeg ville spist dem. Har aldri blitt syk av mat, selv om det har ligget litt lenge i fryseren.

Skrevet

Hvor har du den knappe mnd. fra da?..

Inni frysern min står det at fisk ikke bør ligge mer enn 4 mnd, og kylling ikke mer enn ca4-6 mnd. Derimot oksekjøtt

8- 12 mnd. Derfor lurte jeg litt da sjønner du...

Men i følge de ulike svarene jeg har fått praktiserer folk forskjellig....

Den knappe måneden var å overdrive og spissformulere ;-)

Men, altså, dolere generelt er noen skikkelige pyser når det kommer til datostempling og å spise fryst mat. Jeg derimot er en skikkelig tøffing som spiser alt som ligger i fryseren min, selv om det har godgjort seg der et helt år. Har aldri blitt syk av slike tøffe handlinger heller.

c",)

Elisabeth1365380359
Skrevet

Kjøtt som er ødelagt LUKTER! Så når du har tint det,spiser du det ikke om det er ødelagt...

Skrevet

Spiser glatt kjøtt selv om det har ligget over 1 år. Har aldri merket rar lukt eller smak av det.

Spiste noen pølser som var ca 1,5 år gamle, de smakte noe rart, men jeg overlevde.

Skrevet

Spiser glatt kjøtt selv om det har ligget over 1 år. Har aldri merket rar lukt eller smak av det.

Spiste noen pølser som var ca 1,5 år gamle, de smakte noe rart, men jeg overlevde.

Har du lest den Donalden der de finner et innefrosset vikingskip, med tilhørende frosne biffer? De så tilogmed gode ut ;-)

Skrevet

Jeg ville spist dem. Har aldri blitt syk av mat, selv om det har ligget litt lenge i fryseren.

2 år gammel kylling. Frosset i et år, så kokt, og så et år til i frysen, ingen usmak på det.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...