Gjest lille rosinen Skrevet 17. januar 2006 Skrevet 17. januar 2006 Jeg har netgear, hvis det har noe å si... Håper noen kan hjelpe meg steg-for-steg, for jeg har litt tungt for det... Skjønner ingenting av disse greiene her... 0 Siter
Prozak Skrevet 17. januar 2006 Skrevet 17. januar 2006 Steg for steg kan jeg ikke hjelpe deg, da dette varierer fra ruter til ruter. Det enkleste er å bruke wep-kryptering. Dette er mulig å hacke seg inn på, men hvis du kun har et par maskiner, så tar det tid, og litt avhengig av hvor du bor så er det ikke nødvendigvis store risikoen. I tillegg bør du bruke mac-filtrering, slik at kun de maskinene du bruker får tilgang til nettet. Du bør også slå av SSID-broadcast, slik at man må vite SSID ("navnet" på nettverket) for å koble til. Du kan, for økt sikkerhet, bruke WPA kryptering i stedet for WEP, såfremst ruteren og wlan-kortet/kortene støtter dette. Dette er mye sikrere. Alt dette skal stå beskrevet i brukerveiledningen til ruteren din. ".........................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.