Gå til innhold

Hvordan sikrer jeg mitt trådløse nettverk??

Anbefalte innlegg

Gjest lille rosinen
Skrevet

Jeg har netgear, hvis det har noe å si...

Håper noen kan hjelpe meg steg-for-steg, for jeg har litt tungt for det... Skjønner ingenting av disse greiene her...

Fortsetter under...

Skrevet

Steg for steg kan jeg ikke hjelpe deg, da dette varierer fra ruter til ruter.

Det enkleste er å bruke wep-kryptering. Dette er mulig å hacke seg inn på, men hvis du kun har et par maskiner, så tar det tid, og litt avhengig av hvor du bor så er det ikke nødvendigvis store risikoen.

I tillegg bør du bruke mac-filtrering, slik at kun de maskinene du bruker får tilgang til nettet. Du bør også slå av SSID-broadcast, slik at man må vite SSID ("navnet" på nettverket) for å koble til.

Du kan, for økt sikkerhet, bruke WPA kryptering i stedet for WEP, såfremst ruteren og wlan-kortet/kortene støtter dette. Dette er mye sikrere.

Alt dette skal stå beskrevet i brukerveiledningen til ruteren din.

".........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...