Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste dere om denne familen i VG i går? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=138429

Jeg lurte bare på om jeg er veldig slem som ikke syns de har stort å klage for. Ungene (og far også) drar rimelig seint i barnehage/på jobb, mamma er hjemme hele dagen og vasker litt klær og leser bøker (sto det i avisa i går) pappa har tid til fotballtrening om kvelden.

Syns ikke tidsklemma virker spesielt ille sammenlignet med hverdagen min. Jeg mener ikke å klage, men jeg stusset litt over at denne familien skulle ha det så ekstra tøft at de kvalifiserer til et dobbeltsideoppslag i en riksdekkende avis.

Få høre hva dere mener :o)

Fortsetter under...

Skrevet

Velg bildespesial "Kampen om tiden" rett under bildet, så ser dere litt av hvordan hverdagen deres arter seg.

Skrevet

Scroll litt lenger ned så finner du en tråd med akkurat samme tittel og tema :o)

Skrevet

Scroll litt lenger ned så finner du en tråd med akkurat samme tittel og tema :o)

Se der ja! Tydeligvis ikke bare jeg som ikke fikk så voldsomt vondt av dem, akkurat. ;-)

Gjest klemmehjemme
Skrevet

Jeg slipper tidsklemma i så måte ettersom jeg er hjemmeværende med ansvar for 4 små barn.

Men jeg opplever å være helt låst og ikke ha mulighet til å tenke "tidsklemme"

all tid går til barna og deres aktiviteter,selv har jeg verken vært på trening eller hos frisør på to år,ikke engang på butikken alene.

Med en mann som jobber borte og bare er hjemme på besøk og ingen familie eller nettverk blir det vel slik.

Jeg forstår ikke at andre småbarnsmødre kan ha tid til å være så aktiv,jobbe,trening,politikk osv. Overlater dem mye av tiden og ansvaret for barna til andre?

Gjest har også en far
Skrevet

Jeg slipper tidsklemma i så måte ettersom jeg er hjemmeværende med ansvar for 4 små barn.

all tid går til barna og deres aktiviteter,selv har jeg verken vært på trening eller hos frisør på to år,ikke engang på butikken alene.

Med en mann som jobber borte og bare er hjemme på besøk og ingen familie eller nettverk blir det vel slik.

Jeg forstår ikke at andre småbarnsmødre kan ha tid til å være så aktiv,jobbe,trening,politikk osv. Overlater dem mye av tiden og ansvaret for barna til andre?

Jeg føler ikke jeg overlater noe til noen når det er mannen min som er hjemme med barna våre, ikke mer enn han overlater noe til andre når det er jeg som er hjemme.

Så forskjellen mellom deg og de du nevner, er vel ofte at det er to foreldre som er tilstede i hverdagen. Da får man (i hvertfall når spedbarnstiden er over) anledning til å gjøre enkelte aktiviteter også uten barn.

Uten at det betyr at jeg ønsker noe stafett-liv, hvor den ene løper ut når den andre kommer inn. Det er nødvendig med litt felles tid hjemme, for at jeg skal føle at familien har det bra.

Frisøren min har kveldsåpent noen kvelder i uken, det samme har matbutikken. så slike ting gjør vi etter at (de minste) barna har lagt seg.

Annonse

Skrevet

Jeg synes det ser ut som om de hadde veldig god tid den gjengen der! Tidsklemme kan man snakke om når barna skal på trening to ulike steder til samme tid, samtidig som det er to kontaktmøter på to forskjellige skoler som overlapper hverandre, og man selv sitter med skolearbeid til langt opp etter ørene, samtidig som klesvasken ligger og roper på en.

Hehe... må nå bare le... skal man synes synd på de i reportasjen der, som bruker en hel time om dagen på å handle og hente barna sine på sfo? Dakkal...

Skrevet

Hvis de synes de har det stressende om morran er det kanskje en ide å komme seg opp litt før 8:35 da! Mine er vel forvart i bhg og skole på den tiden de. Vi er oppe 6:30, skulle ønske ungene kunne sove til de våknet av seg selv hver morgen, men det kan de ikke, dessverre.

Men stort sett føler jeg ikke at jeg er i tidsklemma selv engang, men jeg vil påstå at når jeg har ungene har jeg det adskillig travlere enn den familien der...

Skrevet

Jeg reagerte på det samme!

Tenk så deilig at hele familien kunne spise frokost sammen! Det er det jammen ikke mange som får til...

I grunnen er det ganske rart at avisen brukte denne familien for å illustrere tidsklemma. De burde heller brukt en familie der begge foreldrene jobbet i full stilling!

Gjest trøtt gjeng...
Skrevet

halv seks står vi opp...for å rekke jobb og barnehage....

Skrevet

Et lite tips til deg: På Sats tilbyr de barnepass mens man trener. Mange kjøpesentre tilbyr også barnepass mot noen kroner, sånn at du kan ta deg en tur til frisøren en sjelden gang eller f.eks handle klær i ro og mak en gang i blant :o)

Annonse

Skrevet

Jeg synes det ser ut som om de hadde veldig god tid den gjengen der! Tidsklemme kan man snakke om når barna skal på trening to ulike steder til samme tid, samtidig som det er to kontaktmøter på to forskjellige skoler som overlapper hverandre, og man selv sitter med skolearbeid til langt opp etter ørene, samtidig som klesvasken ligger og roper på en.

Hehe... må nå bare le... skal man synes synd på de i reportasjen der, som bruker en hel time om dagen på å handle og hente barna sine på sfo? Dakkal...

Ja, og som bare fikk tid til en enste klem om morran. Skjønner det godt, jeg, så tidlig som de måtte opp.

Skrevet

Jeg synes hele tidsklemme-greia er noe møl. Det er ingen selvfølge at man skal ha tid til alt man har lyst til og alt noen kan finne på å synes man burde gjort, hele tiden og i alle livsfaser.

Jeg mener IKKE at alle har god tid til alt, bare de bruker tiden fornuftig, men jeg mener at det har man heller ikke noe krav på.

Slike oppslag bidrar bare til å gjøre meg enda sikrere på dette. Hvis moren virkelig var hjemmeværende attpåtil, har de svært gode muligheter for å få brukt tiden godt.

Skrevet

De har barnepass på SATS, kjempebra opplegg forøvrig. Barna mine elsket å være der mens jeg trente noen ganger for uka.

Det er alltids muligheter, bare man ser dem :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...