skogfrøstjerne Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Tusen takk for svar! Hei igjen, prøvde å svare på innlegget fra deg, men fikk det ikke til. Forrige gang jeg sendte inn spørsmål var 12.05.05 Da hadde jeg akkurat vært på undersøkelse på rikshospitalet, har vært der 1.gang i året de siste årene.. Jeg har fortsatt ikke begynt på trisekvens, jeg har bestemt meg for å vente litt med det. Jeg har ikke merket noe til lavt østrogennivå så langt. Var på undersøkelse i går på rikshospitalet fordi jeg hadde endel smerter i helgen, ingen smerter ons-fre, ble litt engestelig for at det skulle være begynnende infeksjon. Alt så bra ut. Faktisk så det ut til at slimveggen inne i livmor var begynt på ny syklus, var 4 mm tykk, i følge legen som undersøkte meg. Ikke vet jeg, tror kanskje mest det er rester etter graviditeten/utskrapingen..menmen. Jeg skal på ny undersøkelse på kvinneklinikken om ca 1 mnd. Vet ikke helt hvorfor, men de vil vel se hvordan det står til inni der. Synes nesten jeg må legge til at jeg ikke har hatt et stort barneønske noen gang, eller..er kanskje mer riktig å si at jeg ikke har tenkt så mye på det, fordi det er først det siste året jeg har hatt en kjæreste jeg kunne ønsket meg barn med. Begynte med ubeskyttet samleie i mars 05. Skal la høre fra meg hvis det skulle skje noe mer med meg.. Nå kommer jeg ikke til å tenke så mye på det, prøver en stund uten trisekvens så får det skje det som skjer.. ) Hilsen t. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214597-svar-p%C3%A5-innlegg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg har funnet mitt svar, og det lille håpet jeg ga deg ble realisert. Det er mulighet for at det igjen kan skje. Lylle til, vennlig hilsen Mette H Moen ______________________ Jeg har flere ganger vært ute for at det ser ut som yngre kvinner (som du) er kommet i overgangsalderen og får hormonerstatning og så plutselig blir gravide, noe som viser seg ved at blødningen på Triskevens blir borte. Man betegner tilstanden som ’resistant ovary’, at eggstokken plutselig ikke reagerer på de vanlige stimulasjoner fra hypofysen. Etter en tid med hormontilførsel, kan det rette seg. Man har ingen mulighet for å stille diagnosen ’resistant ovary’, men bare gi et lite håp. (se på nettet, da finner du en del om den tilstanden) Trisekvens gir de optimale betingelser, og du har altså en liten (mikroskopisk ?) sjanse for at du kan bli gravid. Du behøver ikke å skifte til annen medisin. Så et bittelite håp kan du ha. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214597-svar-p%C3%A5-innlegg/#findComment-1574722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.