Gå til innhold

Røyketråden under her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm, litt moro i grunnen. Her forteller folk åpent at de er ikke-røykere. Noen av de som røyker tør ikke stå fram med sine egne nick...

Rart å tenke på at det nesten har blitt litt flaut å være røyker ;-)

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

9

• laguna1365380434

5

• laban

4

• muriel

4

Gjest M.Angelica
Skrevet

He he..ja, det er litt spes. Hvem hadde trodd det for noen år siden =)

Men jeg er veldig glad for at det har blitt så strengt som der er i Norge ang røyk.

Merket da jeg var i utlandet, der kunne de røyke overalt. Jeg ble helt kvalm!

Til og med i beruset tilstand på utesteedene så merket jeg det.

Var enn sann fryd å komme tilbake til Norge ;)

Gjest mirakel*2?
Skrevet

det begynner å bli like tilstander som i USA snart. Det var en som fortalte meg at det var veldig ut å røyke der.

Skrevet

He he..ja, det er litt spes. Hvem hadde trodd det for noen år siden =)

Men jeg er veldig glad for at det har blitt så strengt som der er i Norge ang røyk.

Merket da jeg var i utlandet, der kunne de røyke overalt. Jeg ble helt kvalm!

Til og med i beruset tilstand på utesteedene så merket jeg det.

Var enn sann fryd å komme tilbake til Norge ;)

Rett etter at røykeloven kom var jeg på et utested jeg kjente til fra før av. Vi prata om at de nok hadde pussa opp der. Det var nemlig blitt så fargerikt og pent der. Etterhvert skjønte vi at det eneste som hadde skjedd var at røyktåka var borte ;-)

Skrevet

det begynner å bli like tilstander som i USA snart. Det var en som fortalte meg at det var veldig ut å røyke der.

Jeg har også hørt at det blir sett på som skikkelig harry å røyke i USA ;-)

Skrevet

Godt ;-)

Ja, ethvert sammfun har til alle tider hatt behov av å ha noen spedalske de kan plage.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Rett etter at røykeloven kom var jeg på et utested jeg kjente til fra før av. Vi prata om at de nok hadde pussa opp der. Det var nemlig blitt så fargerikt og pent der. Etterhvert skjønte vi at det eneste som hadde skjedd var at røyktåka var borte ;-)

*LOL*

Skrevet

Ja, ethvert sammfun har til alle tider hatt behov av å ha noen spedalske de kan plage.

Så fint at du har meldt deg friviljug til å vera ein av dei spedalske! :)

Skrevet

Så fint at du har meldt deg friviljug til å vera ein av dei spedalske! :)

Røyking er vel egentlig ikke frivillig når "valget" ble tatt tidlig pubertet for år og dag siden, hvilket viser ennå mer hva slags svin disse som plager røykere er.

Skrevet

Jeg har også hørt at det blir sett på som skikkelig harry å røyke i USA ;-)

I mange stater er det i hvert fall veldig komplisert. Selv på offentlige steder utendørs kan det være vanskelig å finne et område hvor det er lov å røyke. Jeg har reist litt i USA sammen med røykere, og det var et pes å hele tiden skulle finne "skammekroken" i ventesituasjoner, f.eks. på flyplasser.

Skrevet

I mange stater er det i hvert fall veldig komplisert. Selv på offentlige steder utendørs kan det være vanskelig å finne et område hvor det er lov å røyke. Jeg har reist litt i USA sammen med røykere, og det var et pes å hele tiden skulle finne "skammekroken" i ventesituasjoner, f.eks. på flyplasser.

Da har de iallefall gode grunner til å slutte å røyke i USA. Blir jo rent funksjonshemma hvis man er avhengig av røyken ;-)

Egentlig ganske snodig å tenke på at det ikke er så veldig mange år siden det ble forbudt å røyke i fly her hjemme. Når forbudet kom ble det skikkelig ramaskrik! Snodig å tenke på, for idag tar vi det liksom som en selvfølge at røyk på fly er helt utelukket (de fleste av oss iallefall..).

Skrevet

Røyking er vel egentlig ikke frivillig når "valget" ble tatt tidlig pubertet for år og dag siden, hvilket viser ennå mer hva slags svin disse som plager røykere er.

Det er jo stort sett frivillig om man vil slutte eller ei da ;-)

Jeg er fullstendig klar over at det ikke er lett å slutte, men man kan hvis man virkelig vil! Faren min røyka i ca 40 år før han plutselig slutta. Gikk egentlig veldig greit. For ikke å snakke om min manns bestemor som bestemte seg for å slutte i en alder av 75 år. Hun var nemlig så lei av at gardinene ble møkkete av all røyken ;-)

Skrevet

Enig. Det er litt rart. Men personlig synes jeg det er litt bra også.

Skrevet

Da har de iallefall gode grunner til å slutte å røyke i USA. Blir jo rent funksjonshemma hvis man er avhengig av røyken ;-)

Egentlig ganske snodig å tenke på at det ikke er så veldig mange år siden det ble forbudt å røyke i fly her hjemme. Når forbudet kom ble det skikkelig ramaskrik! Snodig å tenke på, for idag tar vi det liksom som en selvfølge at røyk på fly er helt utelukket (de fleste av oss iallefall..).

Og du trenger ikke dra lenger enn til Danmark for å merke (lukte) forskjellen. Jeg reiste hjem fra København uten bil for noen år siden, og du skulle kjent lufta i fergas ventehall (hvor det var masse folk og lavt under taket) før landgangen ble åpnet!

Skrevet

Enig. Det er litt rart. Men personlig synes jeg det er litt bra også.

Må si meg enig med deg i det!

Alt som kan være med på å motvirke at mine tre små noen gang begynner å røyke, er kjempepositivt :-)

Skrevet

Og du trenger ikke dra lenger enn til Danmark for å merke (lukte) forskjellen. Jeg reiste hjem fra København uten bil for noen år siden, og du skulle kjent lufta i fergas ventehall (hvor det var masse folk og lavt under taket) før landgangen ble åpnet!

Vi pleier å reise til Spania i sommerferiene. Jeg synes alltid det har vært pyton å tilbringe tid på flyplassen i Spania. Folk røyker overalt der og jeg blir lett kvalm og uvel av innestengt røyklukt.

Nå har det, til min glede, blitt røykeforbud på offentlige steder i Spania også! Det skal jeg nyte godt av til sommeren :-)

Skrevet

Det er jo stort sett frivillig om man vil slutte eller ei da ;-)

Jeg er fullstendig klar over at det ikke er lett å slutte, men man kan hvis man virkelig vil! Faren min røyka i ca 40 år før han plutselig slutta. Gikk egentlig veldig greit. For ikke å snakke om min manns bestemor som bestemte seg for å slutte i en alder av 75 år. Hun var nemlig så lei av at gardinene ble møkkete av all røyken ;-)

Jada, jeg har også ei tante på Toten som sluttet å spise kaker og sjokolade.

Det finnes mange alkiser og narkiser som har sluttet også..

Så derfor både bør og må vi selvsagt mobbe og plage dem som ikke greier slutte med sine laster mest mulig, ikke sant?

Skrevet

Jeg syns det er litt trist, fordi det er et resultat av at det er helt legitimt å sjikanere røykere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...