Gå til innhold

Til alle som er lei "ukjent anrop"

Anbefalte innlegg

Gjest tidligere intervjuer
Skrevet

Til alle som irriterer seg grønne over anrop fra ukjent nummer, og telefonintervjuere/-selgere.

De ringer til de har fått prata med dere. Det er ikke personene i røret som ringer opp, det er en maskin.

Den ringer automatisk opp til de nummerene som ikke er blitt besvart.

Det smarteste du gjør er å ta telefonen, si høflig at du ikke er interessert og at du har snakket med de andre i husstanden: Ingen av dere er interessert. Dette gjelder i dag og for fremtiden. Be om å få bli slettet fra firmaets telefonlister.

Du kan også be om å bli reservert, ved Brønnøysundsregisteret. Dette skal etter sigende kun gjelde mot telefon_salg_, ikke meningsmålinger og forbrukerundersøkelser.

En ting til: noen ganger er det virkelig til din fordel å svare på undersøkelser. Du kan faktisk bli med på å bedre forholdene på f.eks din lokale butikk. Men, det er jo opp til deg selv da og alltid helt frivillig.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg tar aldri telefonen når det står "ukjent nummer", og er ikke plaget av reklamefolk.

ikke fast nick
Skrevet

Men det som er så forbanna irriterende er å måtte slippe alt en har i hendene, løpe til telefonen, for så å oppdage at etter tre ring, så legges det bare på! Hvor mange ganger har jeg ikke ventet på en viktig samtale, så må jeg på do, og da ringer selvfølgelig telefonen. Jeg tror jo det er den samtalen jeg venter på, skynder meg og tar buksa halvveis opp og løper for å ta den. I verste fall snubler jeg over katta som ligger midt på gulvet og sover. Eller så snubler jeg i fillerya i gangen. Og så er det bare en jævla selger! Eller en spørreundersøkelse. Eller så legges det bare på. Er det rart en blir forbanna, eller?

Treffer jeg på selgere eller noen som driver med spørreundersøkelser, så sier jeg bare at jeg ikke har tid. Da legger de på.

ikke fast nick
Skrevet

Jeg tar aldri telefonen når det står "ukjent nummer", og er ikke plaget av reklamefolk.

Skulle jeg også gjerne kunne gjort. Men det kan jeg ikke når jeg forsøker å drive min egen arbeidsplass hjemmefra.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Skulle jeg også gjerne kunne gjort. Men det kan jeg ikke når jeg forsøker å drive min egen arbeidsplass hjemmefra.

Nei, da blir det sannsynligvis litt vrient.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men det som er så forbanna irriterende er å måtte slippe alt en har i hendene, løpe til telefonen, for så å oppdage at etter tre ring, så legges det bare på! Hvor mange ganger har jeg ikke ventet på en viktig samtale, så må jeg på do, og da ringer selvfølgelig telefonen. Jeg tror jo det er den samtalen jeg venter på, skynder meg og tar buksa halvveis opp og løper for å ta den. I verste fall snubler jeg over katta som ligger midt på gulvet og sover. Eller så snubler jeg i fillerya i gangen. Og så er det bare en jævla selger! Eller en spørreundersøkelse. Eller så legges det bare på. Er det rart en blir forbanna, eller?

Treffer jeg på selgere eller noen som driver med spørreundersøkelser, så sier jeg bare at jeg ikke har tid. Da legger de på.

Reserver deg mot telefonsalg.

Funker i hvert fall for meg!

Skrevet

Jeg svarer på alt jeg, og syns det er ganske gøy. Når norsk gallup ringer meg og sier det tar 10 minutter sier jeg at det er helt åkei. Telefonselgere får en eller annen dårlig spøk, f.eks at jeg heller leser ikea-katalogen enn bøker, så sier jeg nei takk.

Når det ringer og det ikke er noen der når jeg svarer, altså at det er sånn maskinoppringing så venter jeg bare 3 sekunder lenger enn vanlig, så kommer det faktisk en person som snakker til meg. :)

Men så er jeg en sånn som pløyer alle reklamekataloger og ikke kan forstå alle som har "reklame - nei takk"-klistremerke på postkassa si heller. ;)

Det eneste som plager meg litt er når jeg er på jobb og har telefonen i veska og ser helt på slutten av dagen at det ringte noen på formiddagen med skjult nr. Det kan irritere meg ganske mye.

Skrevet

Og hva gjør jeg som er døv da!?

Ahhrrrggg, irriterer meg grønn over at det samme nummeret ringer meg omigjen og omigjen.

Kanskje en ide å sende sms'er til oss istedet? ;-)

Får vel ringe Brønnøysundregisteret igjen...Glemte å reservere mobiltelefonen mot telefonsalg...

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Og hva gjør jeg som er døv da!?

Ahhrrrggg, irriterer meg grønn over at det samme nummeret ringer meg omigjen og omigjen.

Kanskje en ide å sende sms'er til oss istedet? ;-)

Får vel ringe Brønnøysundregisteret igjen...Glemte å reservere mobiltelefonen mot telefonsalg...

"Får vel ringe Brønnøysundregisteret igjen...Glemte å reservere mobiltelefonen mot telefonsalg... "

Jeg har aldri opplevd telefonsalg mot mobiltelefonen min. Fasttelefonen har jeg reservert i brønnøysundregisteret, så der går det uker eller måneder mellom hver gang jeg får noen som prøver å selge meg noe.

Skrevet

"Får vel ringe Brønnøysundregisteret igjen...Glemte å reservere mobiltelefonen mot telefonsalg... "

Jeg har aldri opplevd telefonsalg mot mobiltelefonen min. Fasttelefonen har jeg reservert i brønnøysundregisteret, så der går det uker eller måneder mellom hver gang jeg får noen som prøver å selge meg noe.

Vi har også reservert oss mht fasttelefonen, så der er det sjelden vi får slike oppringninger nå.

På mobilen ringes det stadig opp fra ulike nummere. Ofte står nummeret det ringes fra oppført, men når jeg forsøker å finne ut "hvem" nummeret tilhører, så står det bare at nummeret ikke er åpent for publisering eller hva det nå er... Jeg antar det må være telefonsalg eller spørreundersøkelser e.l. Dessuten kan det samme nummeret ringe meg hver dag en uke i strekk :-(

Jeg har også sendt sms til slike numre, men får aldri svar tilbake...

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Vi har også reservert oss mht fasttelefonen, så der er det sjelden vi får slike oppringninger nå.

På mobilen ringes det stadig opp fra ulike nummere. Ofte står nummeret det ringes fra oppført, men når jeg forsøker å finne ut "hvem" nummeret tilhører, så står det bare at nummeret ikke er åpent for publisering eller hva det nå er... Jeg antar det må være telefonsalg eller spørreundersøkelser e.l. Dessuten kan det samme nummeret ringe meg hver dag en uke i strekk :-(

Jeg har også sendt sms til slike numre, men får aldri svar tilbake...

Jeg får også i blandt ukjente numre på mobilen, men jeg har faktisk ikke tenkt tanken at det kan være telefonsalg :)

Jeg er så uheldig at mobilnummeret mitt er til forveksling likt nummeret til en liten bedrift, så jeg får rett som det er deres telefoner. Derfor har jeg sluttet å ringe tilbake til ukjente nummer.

Men jeg kan prøve å registrere mobilen også hos brønnøysundregisteret, da kan det hende det blir færre ukjente anrop.

Skrevet

Jeg får også i blandt ukjente numre på mobilen, men jeg har faktisk ikke tenkt tanken at det kan være telefonsalg :)

Jeg er så uheldig at mobilnummeret mitt er til forveksling likt nummeret til en liten bedrift, så jeg får rett som det er deres telefoner. Derfor har jeg sluttet å ringe tilbake til ukjente nummer.

Men jeg kan prøve å registrere mobilen også hos brønnøysundregisteret, da kan det hende det blir færre ukjente anrop.

Jeg tenkte akkurat at jeg skulle gjøre det selv også..Glemmer å gjøre det enda det er såå enkelt via nettet :-)

Skrevet

Jeg har heller aldri blitt oppring av telefonselgere på mobitelfonen ...

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg tenkte akkurat at jeg skulle gjøre det selv også..Glemmer å gjøre det enda det er såå enkelt via nettet :-)

Da gjør vi det begge to nå via nettet:

Klar, ferdig, gå!

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Hm, nå oppdaget jeg at jeg faktisk alt var reservert for salg både på telefon og mobiltelefon, siden det var samme avkrysningsboks...

Gjest Teatrika
Skrevet

Jeg blir ringt ofte på telefonen om salg. Men det kan selvfølgelig ha noe å gjøre med at jeg ikke har fasttelefon:-)

Skrevet

Hm, nå oppdaget jeg at jeg faktisk alt var reservert for salg både på telefon og mobiltelefon, siden det var samme avkrysningsboks...

Da skjønner jeg hvorfor du har vært forskånet ;)

ikke fast nick
Skrevet

Reserver deg mot telefonsalg.

Funker i hvert fall for meg!

Har reservert meg. Men det hjelper ikke mot alle disse som skal spørre meg ut om alt mulig! De bruker det samme systemet for å ringe opp folk og ikke er det lov å reservere seg mot dem heller.

Skrevet

Da gjør vi det begge to nå via nettet:

Klar, ferdig, gå!

Usj, jeg var litt for seint ute... Lå og dubba av på sofaen med lillesnuppa :-)

Men skal få gjort det i løpet av dagen!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...