Gå til innhold

Dele med dere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare dele dette med dere:

Datteren min dro for en time siden til fødeklinikken, 3 min. mellom hver rie...! Blir noen lange og spennende timer framover idag.

Fortsetter under...

Skrevet

Oj, oj!

Det blir en nesten uutholdelig spennende morgen for deg - lykke til med ventinga.

Og bestemor blir du nok i alle fall før dagen er omme!

Jeg gleder meg til oppdatering. Vet du kjønnet?

Skrevet

å kjære all verden så gøy!! Jeg synes du er snill som deler spenninga med oss her ;)

Venter i spenning på nyheter!

Skrevet

Oj, oj!

Det blir en nesten uutholdelig spennende morgen for deg - lykke til med ventinga.

Og bestemor blir du nok i alle fall før dagen er omme!

Jeg gleder meg til oppdatering. Vet du kjønnet?

Det skal være visst.....kjenner spenninga jeg, nesten som om det er meg det gjelder jo, men sånn er det vel vor Hønemødre :-), ja mødre generellt.

Ja,vet det blir ei jente.

Nå skal jeg bl.a. pakke inn gaven og forhåpentligvis kan jeg gå på besøk ikveld, håper ihertfall at det ikke drøyer lengre, men vi vet jo aldri.

Hun kjente mensmurringer i halv titiden igår kveld. 10, min. mellom hver rie kl. 1.30 og ringte, men var for tidlig å komme. Da datteren ringte meg 6.30 sto dem på farta til å dra, 3 min. mellom riene da og dem varte i 1 min. Jenta var så rolig og det var godt å høre. Jeg brukte ca. 12 timer første gang, fra første murring til babyen kom, men vet jo ikke hvordan hun får det. Spennende er det uansett og blir nok en lang dag.

Har strikka en kjole med body til og kragen matcher til kjolen. Kjolen er hvit med rosa kanter rundt halen og ermene, bodyen er hvit med rosa broderi på kragen. Rosa babysko og hvit strømpebukse er kjøpt til, og et rosa hjertekjede. Det blir den første gaven på første besøk, flere gaver etterhvert, vi skal betale senga og jeg har strikka mange sett. Nå lider jeg visst virkelig av skrivekløe .......er nok litt urolig, ja. Takk for mail forresten og ha en fin dag.

Skrevet

Åh, så spennende!!! Snart blir du bestemor :-))

Jeg skal nok følge med her i løpet av dagen :-)

Skrevet

Det skal være visst.....kjenner spenninga jeg, nesten som om det er meg det gjelder jo, men sånn er det vel vor Hønemødre :-), ja mødre generellt.

Nå skal jeg bl.a. pakke inn gaven og forhåpentligvis kan jeg gå på besøk ikveld, håper ihertfall at det ikke drøyer lengre, men vi vet jo aldri.

Hun kjente mensmurringer i halv titiden igår kveld. 10, min. mellom hver rie kl. 1.30 og ringte, men var for tidlig å komme. Da datteren ringte meg 6.30 sto dem på farta til å dra, 3 min. mellom riene da og dem varte i 1 min. Jenta var så rolig og det var godt å høre. Jeg brukte ca. 12 timer første gang, fra første murring til babyen kom, men vet jo ikke hvordan hun får det. Spennende er det uansett og blir nok en lang dag.

Har strikka en kjole med body til og kragen matcher til kjolen. Kjolen er hvit med rosa kanter rundt halen og ermene, bodyen er hvit med rosa broderi på kragen. Rosa babysko og hvit strømpebukse er kjøpt til, og et rosa hjertekjede. Det blir den første gaven på første besøk, flere gaver etterhvert, vi skal betale senga og jeg har strikka mange sett. Nå lider jeg visst virkelig av skrivekløe .......er nok litt urolig, ja. Takk for mail forresten og ha en fin dag.

Du kommer nok til å bli ei super bestemor :-)

Annonse

Skrevet

Du kommer nok til å bli ei super bestemor :-)

Ja,blir et nytt kapittel i livet mitt nå, sånn føler jeg det. Jeg skal gjøre så godt jeg kan med å stille opp og følge opp babyen, jeg vil ha god kontakt med henne.

Nå ser jeg en stor fordel at jeg er uføretrygdet, men allikevel oppegående. Har alle dager til disposisjon og skulle ha gode muligheter for å følge 100% opp.

Skrevet

Hehe. Skjønner godt at du er litt oppskjørta nå.

Det du skal gi henne ved første besøk høres veldig fint ut - bortsett fra det med rosa kanter rundt halen. Hehe.

Den datteren (og kommende datterdatteren din) er heldige som har en strikkende mor og mormor.

Moren min er også en strikkemaskin (jeg produserer ingenting selv på det området), og det har jeg utrolig stor glede av gjennom de snart 12 årene jeg har hatt barn.

Lykke til igjen! :o)

Skrevet

Ja,blir et nytt kapittel i livet mitt nå, sånn føler jeg det. Jeg skal gjøre så godt jeg kan med å stille opp og følge opp babyen, jeg vil ha god kontakt med henne.

Nå ser jeg en stor fordel at jeg er uføretrygdet, men allikevel oppegående. Har alle dager til disposisjon og skulle ha gode muligheter for å følge 100% opp.

Nå begynner jeg jaggu meg nesten å glede meg til å kanskje bli bestemor selv en gang også ;-)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Du går vel og titter på klokken hele tiden nå :-)

Det blir nok flott å bli bestemor! Den gangen i fjern fortid jeg ikke ønsket å bli mor, så var hovedargumentet til moren til en venninne av meg, at jeg måtte bli mor for å kunne oppleve det mirakelet å bli bestemor :)

I følge henne er det ti ganger så flott å bli bestemor. Hun er mor til fire og bestemor til ca det dobbelte.

Gjest Flystripa
Skrevet

Å-å-å! Det er spennende å høre! Vet du, for litt over 6 mnd siden, så dro vi til fødeavd kl 07:10 om morgenen. Jeg var rolig, og jobber med riene. Jeg hadde slitt litt gjennom natta, og var virkelig klar for at _Nå_ SKAL ungen UT :) Jeg hadde 6 min mellom riene da vi kjørte. Etter 8 min var vi framme, og da var det 4 min mellom hver rie.

Pressriene starta kl 10:55, og kl 11:24 var jenta født!

Jeg gleder meg til å høre hvordan det går. Du blir nok en super mormor!

Skrevet

Hehe. Skjønner godt at du er litt oppskjørta nå.

Det du skal gi henne ved første besøk høres veldig fint ut - bortsett fra det med rosa kanter rundt halen. Hehe.

Den datteren (og kommende datterdatteren din) er heldige som har en strikkende mor og mormor.

Moren min er også en strikkemaskin (jeg produserer ingenting selv på det området), og det har jeg utrolig stor glede av gjennom de snart 12 årene jeg har hatt barn.

Lykke til igjen! :o)

Hei Gyda! Ja, er visst litt på tuppa.....også skrive halen i stedet for halsen da..ja, du skjønte vel. Skal begynne å lese gjennom innlegga mine:-)

Fikk sms fra henne nå, flink som informerer sin mor midt oppe i dette synes jeg. Fått sin egen fødestue nå og ved ankomst kl. 7 var det 2cm. åpning, så langt igjen.....!

Det var vondere og vondere nå, ja, sånn er det jo. Er tilbake til mine egne fødsler jeg nå. Første gang husker jeg mere eller mindre av de siste tre timene. De to neste ble satt i gang og jeg fikk epidural før det ble ordentlig vondt og hadde to flotte fødseler her hvor jeg var med hele tiden på den store opplevelsen. Ved siste fødsel for 17 år siden, fikk jeg da epidural til slutt, men noen få minutter etter kom babyen så epiduralen fikk ikke tid til å virke.

Skrevet

Å-å-å! Det er spennende å høre! Vet du, for litt over 6 mnd siden, så dro vi til fødeavd kl 07:10 om morgenen. Jeg var rolig, og jobber med riene. Jeg hadde slitt litt gjennom natta, og var virkelig klar for at _Nå_ SKAL ungen UT :) Jeg hadde 6 min mellom riene da vi kjørte. Etter 8 min var vi framme, og da var det 4 min mellom hver rie.

Pressriene starta kl 10:55, og kl 11:24 var jenta født!

Jeg gleder meg til å høre hvordan det går. Du blir nok en super mormor!

Skulle ønske det går like raskt for min datter som det gjorde for deg. Holdt jo på i hele natt hun også, ikke blund på øynene sa hun. Får håpe det skjer noe i løpet av dagen jeg da. Da er jeg på sykehuset i god tid før kl. 18 så stolt, så stolt...! Vil innom å kjøpe en rosa babysko med blomster, og rekker jeg det en tur innom hudpleieren å kjøpe gavekort til datteren på en god behandling, det blir vel godt å pleie seg selv litt etterhvert.

Annonse

Skrevet

Hei Gyda! Ja, er visst litt på tuppa.....også skrive halen i stedet for halsen da..ja, du skjønte vel. Skal begynne å lese gjennom innlegga mine:-)

Fikk sms fra henne nå, flink som informerer sin mor midt oppe i dette synes jeg. Fått sin egen fødestue nå og ved ankomst kl. 7 var det 2cm. åpning, så langt igjen.....!

Det var vondere og vondere nå, ja, sånn er det jo. Er tilbake til mine egne fødsler jeg nå. Første gang husker jeg mere eller mindre av de siste tre timene. De to neste ble satt i gang og jeg fikk epidural før det ble ordentlig vondt og hadde to flotte fødseler her hvor jeg var med hele tiden på den store opplevelsen. Ved siste fødsel for 17 år siden, fikk jeg da epidural til slutt, men noen få minutter etter kom babyen så epiduralen fikk ikke tid til å virke.

Så flink hun er til å informere deg, da. Hun vet jo at du sitter på nåler.

Og tankene går lett til egne fødsler når man sitter slik og venter ...

Hun er i alle fall i de beste hender, og slikt kan jo ta litt tid. Så for den kommende bestemor er det nok bare å prøve å puste rolig (*s*) og pusle litt rundt i huset og la telefonen (eller neste SMS) komme når den kommer. :-)

Puh - det der må være en liten påkjenning (man kan jo lure på om det nesten er bedre å ikke vite noe før det er overstått ...). :o)

Lykke til i ventetida! (Og vi er flere her som venter sammen med deg nå, vet du.)

Skrevet

Så flink hun er til å informere deg, da. Hun vet jo at du sitter på nåler.

Og tankene går lett til egne fødsler når man sitter slik og venter ...

Hun er i alle fall i de beste hender, og slikt kan jo ta litt tid. Så for den kommende bestemor er det nok bare å prøve å puste rolig (*s*) og pusle litt rundt i huset og la telefonen (eller neste SMS) komme når den kommer. :-)

Puh - det der må være en liten påkjenning (man kan jo lure på om det nesten er bedre å ikke vite noe før det er overstått ...). :o)

Lykke til i ventetida! (Og vi er flere her som venter sammen med deg nå, vet du.)

Ja, skulle jeg være egoistisk så hadde det vært fint å først høre det etterpå. Synes også det var veldig snilt og omtenksomt gjort at hun husket på meg å sende dem sms'en, det hadde jeg ikke regnet med.

Venter på å henge ut flagget...om det blir idag eller imorgen.

Skrevet

Å dæven"

*mimrer*

Jeg var så heldig å få være med jeg, lykke til, snart mormor! :)

Skrevet

Du går vel og titter på klokken hele tiden nå :-)

Det blir nok flott å bli bestemor! Den gangen i fjern fortid jeg ikke ønsket å bli mor, så var hovedargumentet til moren til en venninne av meg, at jeg måtte bli mor for å kunne oppleve det mirakelet å bli bestemor :)

I følge henne er det ti ganger så flott å bli bestemor. Hun er mor til fire og bestemor til ca det dobbelte.

Jeg syns det var større å bli mor.....men jeg elsker abrnebarnet mitt også! :)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg syns det var større å bli mor.....men jeg elsker abrnebarnet mitt også! :)

Jeg har hørt flere si at de syns det var større å bli bestemor enn mor, fordi de da kan nyte gledene og slippe oppdrageransvaret.

Det blir spennende å se hva jeg selv vil synes - men jeg håper endelig det ikke skjer før om minst 10 år! *Bank i bordet*

Din datter var vel veldig ung når hun ble mor? Det er sikkert større stas å bli bestemor om man har gått og ventet på det noen år enn når det skjer som en stor overraskelse litt for tidlig...

Gjest Shira12
Skrevet

Så spennendes for deg!

Jeg ringte også mamma før jeg reiste på klinikken for og få gutten min :o)

Det ble lenge og vente på neste tlf fra meg, krysser fingre for at du slippe og vente så lenge.

Gi beskjed når du er blitt Mormor da, så vi får gratulere!

Skrevet

Det trenger ikke ta så lang tid fra to cm åpning til ungen er født, altså. Jeg hadde rier ei god stund, men ingen åpning da jeg kom inn på føden da guttungen skulle bli født.

Deretter, på 50 minutter gikk det fra null til full åpning og til ungen var ute.

Lykke til til deg som snart er bestemor og!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...