Gå til innhold

Siste møte før D-dag...

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Om en time er det siste møte med advokaten før D-dag, jeg skal drilles i hva jeg skal si/gjøre og selvfølgelig ikke si/gjøre, og så skal jeg be om en forklaring på hva jeg egentlig har gjort feil, hvordan dette kunne skje og hvorfor...

To søvnløse netter så langt, har noen til foran meg, så to slitsomme dager i retten - og så ferie... Neste uke skal jeg begynne å glede meg til ferie :)

Jeg bekymrer meg ikke noe særlig for selve opplegget i retten - jeg er mye mer bekymret for konsekvensen.

Og så tror jeg det blir litt ekkelt å bli så negativt omtalt som jeg kommer til å bli, for det er jo garantert. På den andre siden, motparten får høre mer negativt enn meg - og det må være verre...

Motpartens vitner er to venner, mine vitner er foreldre, pedagog, annen ansatt og en annen tidligere arbeidsgiver...

Jaja, ikke noe annet å gjøre enn å stålsette seg nå... Kanskje kommer det er lite referat i kveld - kanskje legger jeg meg ned å gråter i tre dager ;)

Fortsetter under...

Skrevet

Lykke til! :)

Det må være deilig å endelig skulle bli ferdig med hele dritten.

Du får oppdatere oss når du føler for det, blir spennende å høre åssen det har gått. :)

Skrevet

Det viktigste er at du tror på deg selv, og at du har rett.

Det andre nevner du selv: Det er viktig å være forberedt på at du får høre en masse dritt om deg selv.

Ellers må det jo gå som det går (for å være litt enkel), for slik er det bare. Dere er to parter, og retten får begges versjon som de skal vurdere og ta stilling til.

Jeg forstår veldig godt uroen du føler nå - og det blir godt for deg å få det overstått.

Jeg har forresten vært stevnet inn i en sivilsak selv, og vet litt om hvordandet føles. (Det var forøvrig ikke fullt så personlig, men likevel.) Dessuten har jeg vært meddommer i Oslo tingrett i fire år.

Skrevet

Du skal se det går kjempebra. *Oppmuntrende klem*

Annonse

Skrevet

Dette klarer du. Lykke til!

(Trekk pusten og senk skuldrene)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Det viktigste er at du tror på deg selv, og at du har rett.

Det andre nevner du selv: Det er viktig å være forberedt på at du får høre en masse dritt om deg selv.

Ellers må det jo gå som det går (for å være litt enkel), for slik er det bare. Dere er to parter, og retten får begges versjon som de skal vurdere og ta stilling til.

Jeg forstår veldig godt uroen du føler nå - og det blir godt for deg å få det overstått.

Jeg har forresten vært stevnet inn i en sivilsak selv, og vet litt om hvordandet føles. (Det var forøvrig ikke fullt så personlig, men likevel.) Dessuten har jeg vært meddommer i Oslo tingrett i fire år.

"Dessuten har jeg vært meddommer i Oslo tingrett i fire år."

Er du fortsatt meddommer? Og hvor mange ganger har du blitt innkalt til å stille?

Den eneste jeg fra før har hørt har blitt tildelt dette oppdraget er svigerfar, og han har ikke måttet stille enda.

Gjest Shira12
Skrevet

Vil ønske deg lykke til!

Skal krysse fingre og tær for deg, det tror jeg hele Dol gjør. Og hele Dol støtter deg :o)

Skrevet

"Dessuten har jeg vært meddommer i Oslo tingrett i fire år."

Er du fortsatt meddommer? Og hvor mange ganger har du blitt innkalt til å stille?

Den eneste jeg fra før har hørt har blitt tildelt dette oppdraget er svigerfar, og han har ikke måttet stille enda.

Perioden min gikk ut i fjor. Jeg husker ikke hvor mange innkallelser jeg fikk, men det var vel bare ca en firedel som ble noe av. Resten av gangene kom det telefon dagen før om at saken var utsatt. Eller til og med beskjed først etter jeg hadde møtt opp på tinghuset.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Perioden min gikk ut i fjor. Jeg husker ikke hvor mange innkallelser jeg fikk, men det var vel bare ca en firedel som ble noe av. Resten av gangene kom det telefon dagen før om at saken var utsatt. Eller til og med beskjed først etter jeg hadde møtt opp på tinghuset.

Med andre ord så er det ikke så lett å planlegge hvordan de dagene blir?

Er du glad du er ferdig med perioden, eller var det litt givende også?

Skrevet

Ønsker deg lykke til!

Du får fortelle oss hvordan det har gått - men den oppfordringen trenger jeg kanskje ikke å gi deg?

*Krysser fingrene for deg*

Annonse

Gjest kroppogsjel
Skrevet

_vi_ er nå på din side hvertfall!

Lykke til lille persille!

Ørkenvandreren
Skrevet

Uff, det er noe drit å være part i en rettssak, men det har jeg jo nevnt for deg tidligere.

Bra du blir drillet litt, jeg skal love deg at enkelte advokater er ganske ufine og "bajasser" i utspørringene sine.

Vitnelisten din ser bra ut! Motparten har bare karaktervitner, og deres vitnemål kan jeg nærmest garantere deg at retten ser bort fra i en sak som denne.

Skrevet

Lykke til! Prøv å få litt søvn i natt, det er sikkert lurt. ;) Håper det går bra.

Skrevet

Med andre ord så er det ikke så lett å planlegge hvordan de dagene blir?

Er du glad du er ferdig med perioden, eller var det litt givende også?

Sånt er jo litt interessant, men jeg fikk spørsmål om å sitte en periode til og det takket jeg nei til.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Sånt er jo litt interessant, men jeg fikk spørsmål om å sitte en periode til og det takket jeg nei til.

Du har mail...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...