Gå til innhold

Påvirkes virkelig huden av hva vi spiser

Anbefalte innlegg

Gjest hudfletta
Skrevet

Så et kjendisprogram her en dag om hvordan kjendiser holder seg unge. Dietter av alle slag osv for å beholde en fin hud. Påvirkes virkelig huden i så stor grad av hva vi spiser?

Jeg skjønner jo at røyk er fy og vann er ja, men ut over dette hva er ikke bra for huden? Stekt mat? De spiste bare tang og vegetar mat osv, men er det virkelig noe hjelp i det?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg hadde vært borte fra kjæresten noen dager, og da jeg kom igjen spurte jeg om han hadde tatt sol, fordi jeg syntes han så brunere ut. Da sa han at han hadde tatt E-vitaminer.

Skrevet

Jeg får i alle fall kviser (blemmer??) i bøtter og spann av sitrusfrukter. Og huden min er ikke overbegeistra for sjokolade heller.

Så ja, jeg tror at hud (og helse!) påvirkes av hva man spiser. Og at det synes om man har et usunt kosthold.

Skrevet

Huden min har i hvert fall veldig godt av omega 3.

Skrevet

Du må spise sunn variert kost for å ta vare på, ikke bare huden, men alle de organene og organsystemene vi har.Maten påvirker jo også dagsformen/ helsa... Viktigheten av "5 om dagen" (frukt og grønt) er stor faktisk, og unngå for mye sukker.

Gjest hudfletta
Skrevet

Du må spise sunn variert kost for å ta vare på, ikke bare huden, men alle de organene og organsystemene vi har.Maten påvirker jo også dagsformen/ helsa... Viktigheten av "5 om dagen" (frukt og grønt) er stor faktisk, og unngå for mye sukker.

Ja, men som jeg nevnte de kjendisene har ikke et normalt kosthold, tvert imot voldsomme rare dietter. Så det må jo bety at mye av den vanlige maten er skadelig? Eller hvorfor har de disse diettene?

Annonse

Skrevet

Jeg er veggis men har i perioder hatt problemer med huden. Detgår heldigvis bra å rette opp med nøytrale spesialprodukter fra apoteket.

Melk og sukker og fett tror jeg er verstingene her. Og da hjelper det ikke å være veggis.

Men huden påvirkes jo også av stress, luft, kulde/varme, forurensning. For ikke å glemme hormonene!! Og mange burde tenke på om det egentlig er bra for huden med alle de produktene vi skal smøre på oss i tide og utide.

Skrevet

Jeg merker det godt på huden. I jula skeiet jeg skikkelig ut med kaker og søtsaker. Nå har jeg holdt meg unna det i en drøy uke, og huden begynner igjen å bli mye bedre. (Mindre urenheter.)

Gjest hudfletta
Skrevet

Jeg merker det godt på huden. I jula skeiet jeg skikkelig ut med kaker og søtsaker. Nå har jeg holdt meg unna det i en drøy uke, og huden begynner igjen å bli mye bedre. (Mindre urenheter.)

Men er det bare urenheter kjendisene prøver å unngå ved å spise feks nesten bare tang? Ikke rynker osv?

Skrevet

I all hovedsak er det hormonbalansen i kroppen som avgjør om man har mye kviser eller lignedne. MEN kviser_kan_ for enkelte(ganske mange av oss) forværres av alkohol, fet mat, mye sukker osv.

Når det gjelder rynker osv. er det elastiteten i huden som avgjør dette. Man kan selvsagt gjøre sitt ved å ikke drikke masse alkohol, holde seg unna røyk og begrense kaffe drikking. Men om det sum av summarium har all vedren å si, er jeg litt i tvil om. Med unntakk av røykeryker rundt munnen. Vet svært mange røykere som har langt rettere hud enn ikke-røykere, MEN disse skrukkene rundt munnen er forbeholdet røykere, og er skikkelig stygt.!!!

Skrevet

Ja, men som jeg nevnte de kjendisene har ikke et normalt kosthold, tvert imot voldsomme rare dietter. Så det må jo bety at mye av den vanlige maten er skadelig? Eller hvorfor har de disse diettene?

Jeg kjenner ikke til hvilke kjendiser du snakker om. Hvis de spiser usunn mat nå, vil det kunne ses om noen år.... hvis ikke de endrer kostholdet da. Faren ligger i usunn mat over tid når det gjelder utseende og kroppen generelt.

Skrevet

Det er ikke noen vitenskapelig bevis på at det er noen sammenheng mellom hva vi spiser og huden vår. MEN mange mener du får finere hud ved å kutte ut melk, fet mat, sjokolade osv. Jeg tror dette er veldig individuelt, hva som fungerer for noen, fungerer ikke for andre. Med finere hud i denne sammenheng mener jeg mindre urenheter, mindre porer osv.

Når det gjelder å redusere rynker vet jeg ikke, jeg er foreløpig for ung til å tenke på slikt ;)

Skrevet

Men er det bare urenheter kjendisene prøver å unngå ved å spise feks nesten bare tang? Ikke rynker osv?

De prøver sikkert å fikse mye mer enn urenheter. Det jeg ville si var at JA, huden påvirkes av det man spiser.

Men for meg er velvære også viktig, og maten er da en vesentlig faktor. Nekter derfor å gå inn på en sinnsyk diett.

Jeg er også av den mening at det er fornuftig å spise variert. Hjelper ikke å bare spise brokkoli selv om det er sunt!!!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...