joly31 Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Hei! Jeg er en kvinne som planlegger et nytt svangerskap, noe jeg ærlig må innrømme at jeg ikke ser frem til. Har to barn fra før (gutt og pike), og har kastet opp hele svangerskapet med begge to. Med nr 2 var jeg på gastroskopi og fikk bekreftet spiserørsbrokk, og fikk nexium. Nå har jeg vert inne på mammanettet.no og lest om ekstrem svangerskapskvalme, og der stod en artikkel om hyperemisis gravidarum. Det stod at ved nye undersøkelser i Geneve, har de funnet ut at det mulig skyldes den samme bakterien som oppstår ved mavesår (Helicobacter pylori). Jeg er jevnlig plaget med mye syre og har kuttet ned på kaffe og sterk mat. Men jeg har akkurat den samme kvalmen med forhøyet syre som jeg har når jeg er gravid. Er det blitt bekreftet noe om det emnet? ER det noen behandling mot den bakterien utenom nexium som gravide kan bruke? Har så inderlig lyst å få et fint svangerskap uten alt for mye kvalme , der jeg kan jobbe hele tiden isteden for å gå hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214652-planlegger-svangerskap/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Jeg forstår godt at du kvier deg mot å gå gjennom et nytt svangerskap når du opplever så ekstrem kvalme som du beskriver. Jeg har også hørt om den undersøkelsen som du forteller om, men utover det du har fått med deg, kan jeg nok ikke bidra med noe nytt. Jeg vet at enkelte med magesmerter/plager, bl.a. div. former for magekatarr, har glede av helsekostproduktet Astaxin,som bl.a. inneholder mye antioksidanter. Jeg vet imidlertid ikke om det er anbefalt gravide å bruke dette middelet. Annen medikamentell behandling kan jeg nok ikke uttale meg om, her får du rådføre deg med din lege. Ellers er det jo viktig det du sier om å kutte ned på koffe, sterkt krydret mat, stekt og røkt mat, spise hyppige små måltider, m.m. Jeg ønsker deg lykke til med planlagt svangerskap. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214652-planlegger-svangerskap/#findComment-1579280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.