Gå til innhold

Spåkbruk - "h*n valgte å sykemelde seg"

Anbefalte innlegg

Gjest Så enig
Skrevet

Dette handler som alt annet om moral.

Jeg fikk tilbakemeldingen "jeg må jo lære meg når jeg skal sykemelde meg" etter å ha tatt opp en ansatt sin tendens til å alltid komme forsent. H*n fikk ikke sove om kvelden, fordi det var så mye å tenke på i privatlivet.

H*n informerte meg om hva problemet var, personlig mener jeg det ikke er god nok grunn til verken søvnløshet eller sykemelding, men folks toleransegrense er forskjellig.

Jeg er også sliten, jeg er det ofte også - men å gå til legen og klage på det for å slippe å gå på jobb, det mener jeg er misbruk.

Å være sliten er ikke det samme som å være syk!

Om man ikke orker å jobbe kan man be om permisjon, om man er syk går man til legen og så er det opp til legen å vurdere om man er arbeidsdyktig eller ikke.

Begrepet "jeg må sykemelde seg" er misbruk mener jeg - det er feil, og det er umoralsk.

Personlig mener jeg det ikke er arbeidsgivers problem at folk er slitne - da får man organisere livet sitt annerledes slik at man orker å leve det.

Enig! Å være sliten er IKKE det samme som å være syk, og da tar man ut permisjon istedenfor å renne til legen!

Fortsetter under...

Gjest sliten og sykmeldt
Skrevet

Enig! Å være sliten er IKKE det samme som å være syk, og da tar man ut permisjon istedenfor å renne til legen!

..Så når man er sliten/utbrent/midlertidig psykisk syk så bør man ta permisjon (uten lønn??) fremfor sykmelding? Hvorfor definerer da en lege at man ikke er "arbeidsdyktig" om man har noen av disse tilstandene?

Det er forskjell på å være "vanlig" sliten og DØNN sliten og TOM.. Ikke helt utbrent, men nesten på nippet..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...