Gå til innhold

Pizzadeig - FORT!

Anbefalte innlegg

Gjest lille rosinen
Skrevet

Jeg skal lage en pizzadeig for å lage slike pizzaer som stekes i pizzaovn. Den jeg lagde sist, hevet seg så innmari...

Fortsetter under...

Gjest kroppogsjel
Skrevet

heisann.

Denne oppskriften har jeg skrevet ut. Skal ha barnebursdag snart, og tenke å la ungene bake ut hver sin minipizza istedet for å servere pølser.

Egner denne deigen seg for små fingre å jobbe med, eller bør jeg velge en mer "vanlig", fastere variant tror du?

Skrevet

heisann.

Denne oppskriften har jeg skrevet ut. Skal ha barnebursdag snart, og tenke å la ungene bake ut hver sin minipizza istedet for å servere pølser.

Egner denne deigen seg for små fingre å jobbe med, eller bør jeg velge en mer "vanlig", fastere variant tror du?

Hvis du gir dem masse mel så blir sikkert både de og deigen glade .. men kanskje ikke du dersom du skal vaske etterpå. hihi.

Støvsuge er en fin ting, men mel i metallstanga på støvsugern kan gi deg støt om du tar i den samtidig :P

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Hvis du gir dem masse mel så blir sikkert både de og deigen glade .. men kanskje ikke du dersom du skal vaske etterpå. hihi.

Støvsuge er en fin ting, men mel i metallstanga på støvsugern kan gi deg støt om du tar i den samtidig :P

men med masse mel kan det vel hende at den som står for klesvasken i det enkelte hjem ikke syns det var så innmari smart? Det var derfor jeg ble litt usikker- siden det stod at den kunne virke klissete og krevde en del mel ved utbaking.

Ved nærmere ettertanke, burde jeg klart å skjønne dette på egenhånd. Litt blånn i dag- dét skjønner jeg.

jaja. satser på den gamle varianten i første omgang da, og sparer denne flyflydeigen til jeg skal bake alene.

Gjest Mummiens
Skrevet

men med masse mel kan det vel hende at den som står for klesvasken i det enkelte hjem ikke syns det var så innmari smart? Det var derfor jeg ble litt usikker- siden det stod at den kunne virke klissete og krevde en del mel ved utbaking.

Ved nærmere ettertanke, burde jeg klart å skjønne dette på egenhånd. Litt blånn i dag- dét skjønner jeg.

jaja. satser på den gamle varianten i første omgang da, og sparer denne flyflydeigen til jeg skal bake alene.

Kan ikke du lage bunnene på forhånd, så får barna gjøre resten? Velge ut de ingrediensene de selv vil ha og legge de på og slikt?

Annonse

Skrevet

heisann.

Lillemann synes ihvertfall det er stor stas å lage sin egen pizza med denne deigen, så det funker fint. :)

Du får fortelle åssen det har gått, da. :)

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Lillemann synes ihvertfall det er stor stas å lage sin egen pizza med denne deigen, så det funker fint. :)

Du får fortelle åssen det har gått, da. :)

Skal fortelle jeg. Gleder meg skikkelig. Barnebursdag er kjempegøy syns jeg.

Følger antagelig rådet til mummiens og lager bunnene på forhånd. Bra tips!

Forslag til fyll til de små? Tenkte å steke kjøttdeig, strimle litt kokt skinke. Ost selvfølgelig. Noe mer? Jenta mi liker mais på, så jeg tenkte å ha en boks av det klart også.

Skrevet

Skal fortelle jeg. Gleder meg skikkelig. Barnebursdag er kjempegøy syns jeg.

Følger antagelig rådet til mummiens og lager bunnene på forhånd. Bra tips!

Forslag til fyll til de små? Tenkte å steke kjøttdeig, strimle litt kokt skinke. Ost selvfølgelig. Noe mer? Jenta mi liker mais på, så jeg tenkte å ha en boks av det klart også.

Lillemann sverger til tomatsaus, pølsebiter, mais og ost. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...