Gå til innhold

Jeg FIKSER ikke moren min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo eldre jeg har blitt, jo mer har jeg bare fått henne totalt opp i halsen, og innsett at det er hun som har et problem, og ikke jeg.

Likevel er jeg avhengig av henne på flere måter, b.a. økonomisk, og hun "tvinger" meg til å være hjemme jul og sommer for å jobbe. Jeg greier ikke å gp imot henne, for hun har alltid sine metoder for å beholde kontrollen over meg.

Hva pokker gjør jeg?

Fortsetter under...

Skrevet

Gjør deg uavhengig av henne, økonomisk og på andre måter. Er du voksen, skal du ikke trenge å være økonomisk uavhengig av moren din.

Skrevet

Gjør deg uavhengig av henne, økonomisk og på andre måter. Er du voksen, skal du ikke trenge å være økonomisk uavhengig av moren din.

Jeg greier det ikke. Hun kontrollerer og sjefer over meg, og jeg adlyder, ellers blir det bare bråk.

Og jeg er ikke helt voksen. temmelig fersk student. Men om jeg kunne jobbe der jeg bor jul og sommer, kunne jeg kanskje greid meg, men hun sier at jeg skal komme hjem og jobbe.

Skrevet

Jeg greier det ikke. Hun kontrollerer og sjefer over meg, og jeg adlyder, ellers blir det bare bråk.

Og jeg er ikke helt voksen. temmelig fersk student. Men om jeg kunne jobbe der jeg bor jul og sommer, kunne jeg kanskje greid meg, men hun sier at jeg skal komme hjem og jobbe.

Din mor bestemmer ikke hvor du skal jobbe.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Nå skal du jo snart reise langt bort.

Prøv å ikke tenke på moren din før du er tilbake igjen.

Den nye erfaringen og tiden kan modne deg slik at du klarer å stå mer i mot henne senere.

Skrevet

Nå skal du jo snart reise langt bort.

Prøv å ikke tenke på moren din før du er tilbake igjen.

Den nye erfaringen og tiden kan modne deg slik at du klarer å stå mer i mot henne senere.

Det er to uker igjen, og det føles virkelig helt uutholdelig. Jeg har tross alt gått her i dette levende helvetet i en måned, og det er like før det bare brister for meg.

Og om jeg skulle greie å holde ut, så vet jeg at når jeg kommer tilbake, så kommer hun sannsynligvis til å tvinge meg til å bo hjemme og jobbe i de seks månedene frem til jeg kommer inn på skolen

Annonse

Skrevet

Din mor bestemmer ikke hvor du skal jobbe.

Jo. For gjør jeg ikke som hun sier, så nekter hun å støtte opp en annen gang når jeg trenger et lån e.l.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Det er to uker igjen, og det føles virkelig helt uutholdelig. Jeg har tross alt gått her i dette levende helvetet i en måned, og det er like før det bare brister for meg.

Og om jeg skulle greie å holde ut, så vet jeg at når jeg kommer tilbake, så kommer hun sannsynligvis til å tvinge meg til å bo hjemme og jobbe i de seks månedene frem til jeg kommer inn på skolen

Du klarer å holde ut, en dag om gangen. *Sender viljestyrke*

Bor du hos moren din nå? Jeg trodde du bodde på hybelen.

Jeg kan bare gjenta at du må prøve å ikke tenke på problemene som kan oppstå etter at du kommer tilbake.

Se heller fremover og gled deg til turen.

Prøv å være minst mulig hjemme i dagene fremover. Gå på biblioteket, kunstutstillinger, osb.

Gjest Cezalion
Skrevet

Ingen kan da TVINGE deg til noe som helst? Er du ikke myndig?

Gjest er anonym for øyeblikket
Skrevet

Dessverre har jeg og min mor det på samme måte. Vi kan ikke bo med hverandre. Hun er veldig sta og viljesterk, det er jeg og, men det er alltid hun som "vinner". Det var et baluba da jeg bodde hjemme.

Gjest Kaptein Miki
Skrevet

Jo. For gjør jeg ikke som hun sier, så nekter hun å støtte opp en annen gang når jeg trenger et lån e.l.

Det koster å være kar.

Skrevet

Du kommer ikke til å trenge å motta almisser fra henne. Trenger du lån kan du jobbe ekstra, låne fra venner eller låne i banken.

Frigjør deg - du gjør ikke annet enn å tjene på det.

Skrevet

Ingen kan da TVINGE deg til noe som helst? Er du ikke myndig?

Jo, på en måte så kan hun det. Du finner ikke en mer manipulerende mor enn min mor. Hun kvir seg ikke for å slå under beltestedet for å si det slik.

Annonse

Skrevet

Du klarer å holde ut, en dag om gangen. *Sender viljestyrke*

Bor du hos moren din nå? Jeg trodde du bodde på hybelen.

Jeg kan bare gjenta at du må prøve å ikke tenke på problemene som kan oppstå etter at du kommer tilbake.

Se heller fremover og gled deg til turen.

Prøv å være minst mulig hjemme i dagene fremover. Gå på biblioteket, kunstutstillinger, osb.

Nei, jeg måtte bo her frem til jeg skulle dra. De gav meg reisen i julegave, og da mente de at det var fryktelig utakknemlig av meg å reise til Trondheim. Da burde jeg være her hjemme og passe brødrene mine og stelle i huset så de fikk jobbe ekstra.

Derfor kan jeg ikke gå ut og gjøre andre ting og holde avstand fra moren min heller. I dag var hun sur og spydig fordi jeg ikke hadde tatt oppvasken etter middagen to timer ettermiddagen. En annen dag kjeftet hun fordi jeg pakket maten inn i kjøleskapet etter middagen mens den fremdeles var varm.

Skrevet

Du kommer ikke til å trenge å motta almisser fra henne. Trenger du lån kan du jobbe ekstra, låne fra venner eller låne i banken.

Frigjør deg - du gjør ikke annet enn å tjene på det.

Men jeg greier det ikke! Hun slår under bveltestedet, ikke misnt psykisk, og greier alltid å få det som hun vil.

Sier hun at jeg skal komme hjem og jobbe, og jeg ikke gjør det, så skal jeg love deg at hun gjør livet surt for meg.

Skrevet

Det koster å være kar.

Ja.. det koster mer enn mitt skjøre sinn takler.. =)

Skrevet

Det du gjør er å bestemme deg for å kutte kontakten for en lengre periode. Tilbake der du bor, tar du kontakten med sosionom og psykolog på studiestedet. Det lønner seg å gjøre det ved studiestart, studentpsykologer blir fulle ganske snart. Ring gjerne med en gang hjemmefra.

Med sosionomen planlegger du hvordan du skal greie deg økonomisk på egenhånd. Med psykologen så finner du en måte å takle "makten" du opplever hun har over deg.

Gjest Mummiens
Skrevet

Men jeg greier det ikke! Hun slår under bveltestedet, ikke misnt psykisk, og greier alltid å få det som hun vil.

Sier hun at jeg skal komme hjem og jobbe, og jeg ikke gjør det, så skal jeg love deg at hun gjør livet surt for meg.

Unnskyld meg, men du fremstår som ei liten unge uten vilje eller ryggrad.

Du er da VOKSEN, for pokker! Hvordan i alle dager skal hun klare å gjøre livet surt for deg? Om du er avhengig av henne økonomisk, er dette bare tull. Du kan ta opp lån som alle andre mennesker, og så si i fra til moren din at du ikke finner deg i oppførselen hennes. Det burde ikke være for mye forlangt av et voksent menneske.

Skrevet

Det du gjør er å bestemme deg for å kutte kontakten for en lengre periode. Tilbake der du bor, tar du kontakten med sosionom og psykolog på studiestedet. Det lønner seg å gjøre det ved studiestart, studentpsykologer blir fulle ganske snart. Ring gjerne med en gang hjemmefra.

Med sosionomen planlegger du hvordan du skal greie deg økonomisk på egenhånd. Med psykologen så finner du en måte å takle "makten" du opplever hun har over deg.

Dette var veldig gode tips! Jeg drar til Australia et halvt år nå, og så får jeg vite til sommeren om jeg kommer inn til høsten eller til våren. Kommer jeg inn til høsten, kan ting ordne seg veldig greit, kan ta kontakt med sosionom og psykolog og alt. Men kommer jeg inn til våren, er jeg redd jeg må bo hjemme det halvåret, og den tanken plager meg veldig.

Skrevet

Unnskyld meg, men du fremstår som ei liten unge uten vilje eller ryggrad.

Du er da VOKSEN, for pokker! Hvordan i alle dager skal hun klare å gjøre livet surt for deg? Om du er avhengig av henne økonomisk, er dette bare tull. Du kan ta opp lån som alle andre mennesker, og så si i fra til moren din at du ikke finner deg i oppførselen hennes. Det burde ikke være for mye forlangt av et voksent menneske.

Jeg er fullt klar over det, men det er mye hennes skyld at jeg er blitt så "uten ryggrad". Jeg ser selv at dette egentlig høres veldig enkelt ut, men jeg tror du hadde forstått bedre om du hadde visst litt mer inngående hvordan hun holder på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...