Gå til innhold

magen min vokser ikke!

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret nå

Jeg er gravid i uke 17, men magen min har fortsatt ikke vokst noe særlig. Det er ihvertfall lite. Heller kjenner jeg ingen livstegn. Er litt bekymret. Noen som har opplevd dette? Jeg føler alle dere som er kommet så langt som meg har vokst dere store allerede, og kjenner liv. Er dette normalt eller?

Ellers lurer jeg på om det er lurt å ligge på magen? Jeg elsker å ligge på magen. Går det bra?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21475-magen-min-vokser-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Når du er i uke 17 bør den øverste delen av livmoren din være et lite stykke under navelen når du ligger. Du kjenner den som en hard kant. Tenk at du leter etter en stor grapefrukt når du kjenner etter. At du ikke kjenner liv, er helt normalt. Er dette ditt første svangerskap, kan du ikke regne med at du skal kjenne bevegelser før du er rundt uke 20. Du vil kanskje kjenne det som en liten sommerfugl, små bobler, en liten gullfisk som slår med halen sin, e.l. Du kommer ikke til å kjenne det konstant, men hvis du kjenner etter godt når du ligger ned, vil du ganske sikkert kjenne det om noen uker. Regner med at du skal på ultralyd snart. Da får du sikkert bekreftet at alt er OK.

Du kan godt ligge på magen hvis du kjenner at det er greit og ikke ubehagelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21475-magen-min-vokser-ikke/#findComment-92285
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...