Gå til innhold

Hvordan foregår lymfedrenasjon?

Anbefalte innlegg

Gjest Nullstilt
Skrevet

Ser for meg at de går inn med slanger i kroppen og tapper lymfene for væske *Urk*

Hvordan skjer det egentlig, og er det vondt?

Fortsetter under...

Skrevet

Har googlet litt for deg :o)

Lymfedrenering

Lymfedrenering er en massasjeteknikk som setter fart på kroppens innebygde renseanlegg - lymfesystemet.

Riktig utført gir lymfedrenering svært gode resultater mot grå og trett hud, slapp appelsinhud (cellulite) og væskeansamlinger i kroppen.

I tillegg til dyprensing av hele kroppen, stimuleres blodsirkulasjonen og bidrar til at kroppens immunforsvar generelt styrkes.

Lymfesystemet viktigste oppgaver er å ivareta kroppens immunforsvar og regulere vevsvæsken.

Det benyttes vakummassasje m/glasskolbe og essensielle oljer etter at kroppen er varmet opp med infrarød varme.

http://www.google.com/search?num=50&hl=no&q=lymfedrenering&lr=

Gjest har tatt lymfedrenasje
Skrevet

Lymfedrenasje er ikke vondt i det hele tatt og alldeles ikke slik du forestiller deg! *s*

Jeg tror det er flere måter å gjøre dette på. Skal prøve å beskrive den jeg har opplevd for ødemer i beina:

Beinet blir pakket inn i et tynt stoff først. Deretter blir en gummipølse tredd over. Denne "pølsa" er av gummi, omtrent som den typen man finner i en gummibåt.

Denne pølsa har kamre som kobles med slanger til en kompressormaskin som pumper luft inn i ett og ett av kamrene. Den starter med kammeret ved tærne, og så fylles kamrene gradvis oppover til låret og holdes fulle noen sekunder slik at de klemmer litt. Deretter går lufta ut av pølsa igjen, før kamrene på nytt fylles i samme rekkefølgen. Det hele gjentas mange, mange ganger i løpet av timen. Jeg har også opplevd å få massasje på flere av lymfepunktene på kroppen samtidig med dette.

Den eneste ulempem med behandlingen er at man ofte må på do etterpå...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...