Gå til innhold

Jeg blir så jævla tiltaksløs om vinteren

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ute snør det, vaktmesteren har knapt måka, og det er generelt trist og grått.

Jeg har fri i dag, men orker ikke å gjøre noe. De eneste planene jeg hadde for dagen var å trene, noe jeg ikke har gjort denne uka, og jeg har strengt tatt ikke kommet igang skikkelig etter nyttår. Jeg skulle også handle noen ubetydelige småting. Men det er ikke noe must. Jeg må altså ikke ut.

Og da blir det til at jeg sitter her. På ræva. Uten å gjøre noe fornuftig. Skriver her. Gjør meg klar til å ta turen ned på treninga stadig vekk, men så ser jeg ut på været. Trist. Grått. Småkaldt, tror jeg. Har forsåvidt ikke sett på gradestokken.

Jeg skulle ønske jeg var bjørn. Kunne gått i dvale om vinteren. For jeg fungerer jævla dårlig på denne tiden av året.

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

36

• Goliath

10

• mariaflyfly

8

• Prozak

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men det går ganske kjapt mot lysere tider!! Om to uker er allerede dagen ca. 1 time lenger :)

Kle godt på deg, og gå ut og kast snøball på noen.

(Jeg er ikke så veldig glad i vinteren jeg heller,- men nå går det i alle fall mot våååååår!)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Bor du ikke i Oslo/Asker da?

Det er jo nydelig ute nå. Jeg elsker sånt vær. Koste meg da jeg dro på jobb i dag. Jeg er nesten som småbarna når det snør.

Skrevet

Jeg blir også tiltaksløs på denne tiden, tror det er noe spesielt med januar, det er liksom årets verste måned. Hadde vært fint og vært bjørn nå ja :o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Bor du ikke i Oslo/Asker da?

Det er jo nydelig ute nå. Jeg elsker sånt vær. Koste meg da jeg dro på jobb i dag. Jeg er nesten som småbarna når det snør.

Jo, og det er ikke nydelig her i det hele tatt. Jeg liker snø den ene helgen i året jeg står på snowboard, men det gjør jeg uansett ikke her. Så her trenger jeg ikke snø.

For øvrig: Hvis jeg sitter inne gjør det ikke så mye at det snør, men det gjør noe når jeg skal ut. Og nå skulle jeg egentlig ut.

Jaja, vi får se hva det blir til etter lunch.

Møkkavær!

Skrevet

Se positivt på det: Tiltaksløsheten kommer antagelig av mørket, og snøen gjør det lysere.

Men det er mer enn småkaldt idag, og nå må jeg snart ut og måke...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men det går ganske kjapt mot lysere tider!! Om to uker er allerede dagen ca. 1 time lenger :)

Kle godt på deg, og gå ut og kast snøball på noen.

(Jeg er ikke så veldig glad i vinteren jeg heller,- men nå går det i alle fall mot våååååår!)

Ja, det går mot vår, og våren er en fin tid. Min favorittårstid.

Men den lyse tiden varer jo ikke spesielt lenge her til lands. Ikke før har sommeren kommet så begynner høsten å lure rundt hjørnet.

Trikset er nok å forurense mer. Da blir det mildere og mindre snø. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg blir også tiltaksløs på denne tiden, tror det er noe spesielt med januar, det er liksom årets verste måned. Hadde vært fint og vært bjørn nå ja :o)

Ja, januar er definitivt verst. Det er så jævla mørkt. Selv nå, mens det snør skikkelig snø ute, er det mørkt og grått.

Jeg fatter ikke hvordan folk takler livet nord i landet på denne tiden av året.

Skrevet

Ja, januar er definitivt verst. Det er så jævla mørkt. Selv nå, mens det snør skikkelig snø ute, er det mørkt og grått.

Jeg fatter ikke hvordan folk takler livet nord i landet på denne tiden av året.

Nei det har jeg også lurt på, men så er det vel kjent at psykiske problemer er mer utbredt der oppe enn ellers i landet, ikke så rart kanskje?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Se positivt på det: Tiltaksløsheten kommer antagelig av mørket, og snøen gjør det lysere.

Men det er mer enn småkaldt idag, og nå må jeg snart ut og måke...

Huff. Nå så jeg på gradestokken. 8 grader.

Det var verre enn jeg trodde.

Nei, jeg får nok heller trene før jobb imorra, da må jeg uansett ut, og satse på lysere tider neste uke.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei det har jeg også lurt på, men så er det vel kjent at psykiske problemer er mer utbredt der oppe enn ellers i landet, ikke så rart kanskje?

Nei, ikke rart i det hele tatt.

Tror selv den normalt sindige meg hadde tilta der oppe.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Sett en pizzadeig! :)

Jeg var i Sverige og handlet kjøtt på søndag, og jeg tok opp en saftig biff i går kveld.

Poteter, fløte, diverse krydder, hvitløk, samt noen ferske champignoner og en boks cherrytomater, litt løk og rimelig sikkert noe mais, har jeg også.

Så selv om jeg er tiltaksløs sulter jeg ikke, og ytrefilet med gratinerte poteter og salat er farlig godt.

Nok en grunn til å få ræva ned på treninga.

Men det er farlig behagelig å sitte her med laptoppen på fanget og nyte musikk på et mer eller mindre anstendig lydnivå. :)

Skrevet

Jeg var i Sverige og handlet kjøtt på søndag, og jeg tok opp en saftig biff i går kveld.

Poteter, fløte, diverse krydder, hvitløk, samt noen ferske champignoner og en boks cherrytomater, litt løk og rimelig sikkert noe mais, har jeg også.

Så selv om jeg er tiltaksløs sulter jeg ikke, og ytrefilet med gratinerte poteter og salat er farlig godt.

Nok en grunn til å få ræva ned på treninga.

Men det er farlig behagelig å sitte her med laptoppen på fanget og nyte musikk på et mer eller mindre anstendig lydnivå. :)

*sulten og på slanker'n*

:(

ShitDiddelyDo
Skrevet

*sulten og på slanker'n*

:(

Det går bra, vettu. Du må bare slutte å legge ut pizzaoppskrifter her på dol i tide og utide. Ikke lett å spise sunt når du hele tiden utsetter deg for den slags fristelser i tankene. :)

Skrevet

Forstår godt hvordan du har det:-)

Men få ræva i gir og ta deg en tur på treningen! Du føler deg så absolutt bedre til mote etterpå - og bare det er grunn god nok nå.

Selv ser jeg frem til å forlate kontoret og komme meg på treningen senere i dag - uansett om jeg må bruke truger for å komme meg dit:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Forstår godt hvordan du har det:-)

Men få ræva i gir og ta deg en tur på treningen! Du føler deg så absolutt bedre til mote etterpå - og bare det er grunn god nok nå.

Selv ser jeg frem til å forlate kontoret og komme meg på treningen senere i dag - uansett om jeg må bruke truger for å komme meg dit:-)

Da tror jeg du er en smule mer treningsmotivert enn meg akkurat nå. :)

Jeg burde skaffe meg en spinningssykkel til late dager.

Skrevet

Det går bra, vettu. Du må bare slutte å legge ut pizzaoppskrifter her på dol i tide og utide. Ikke lett å spise sunt når du hele tiden utsetter deg for den slags fristelser i tankene. :)

Havregrøt til lunsj. *matlei* :(

Denne uka er uansett litt føkka. Det blei dessuten litt mye kake på bursda'n. Og en bedre 5-retters ute den kvelden.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Havregrøt til lunsj. *matlei* :(

Denne uka er uansett litt føkka. Det blei dessuten litt mye kake på bursda'n. Og en bedre 5-retters ute den kvelden.

Det er aldri dumt å dytte i seg en bedre femretters.

En av livets store gleder!

Jeg spiste for øvrig en syvretters på Det 11. Bud før jul, og der har de også fin-fin mat. :)

Skrevet

Da tror jeg du er en smule mer treningsmotivert enn meg akkurat nå. :)

Jeg burde skaffe meg en spinningssykkel til late dager.

Se på mulighetene.

Kanskje du treffer DEN dama på trenigen akkurat i dag?

Og hun har det like bedrøvelig som deg. Da kan du jo f.eks forsøke å finne ut om hun er interessert i at dere kan ha det "bedrøvelig" sammen?

ps: selv traff jeg min nåværende samboer på treningsstudioet, så mulighetene er så absolutt til stede:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...