Gå til innhold

Jeg blir så jævla tiltaksløs om vinteren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er den følelsen jeg vet jeg vil sitte igjen med etterpå (i motsetning til den dårlige samvittigheten jeg ellers vil få), som har fått meg til å bestemme meg for en tur ned.

Dessuten trives jeg når jeg trener. Det er bare den jævla turen ut... :)

Ikke gi deg selv valget. Bare pakk bagen og gå :o)

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

36

• Goliath

10

• mariaflyfly

8

• Prozak

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har ikke lest tråden din, men lurer på: Tar du tran? Får du nok vitaminer?

Jeg blir skikkelig giddaslaus og tam "i mørketida" om jeg ikke tar noen slike tilskudd.

Skrevet

Samme her. Jeg hater vinteren. Jeg flyttet fra Nord-Norge mye på grunn av den grusomme vinteren.

Tror nesten jeg må foreslå for sambo at vi flytter til England. Der er det i alle fall begrenset med snø og varmere.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Har ikke lest tråden din, men lurer på: Tar du tran? Får du nok vitaminer?

Jeg blir skikkelig giddaslaus og tam "i mørketida" om jeg ikke tar noen slike tilskudd.

Har tran. Tror jeg. Glemt å ta det. Den har sikkert gått ut på dato nå.

Men det er ikke det at jeg er generelt slapp. Jeg liker bare vinter, Kulde og grått vær så dårlig at jeg gjerne skulle muret meg inne og ventet på lysere tider.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har det sånn jeg også! Planlegger at fridagene, ja da skal jeg alt mulig- både fornuftige ting og morsomme og konstruktive ting. Men blir det noe av? Nei!

Jeg sitter heller her og fjaser, eller jeg ligger sammenrullet i saccoen og leser braincandy!

Men jeg har funnet ut at nøkkelen ligger i å begynne å gjøre noe allikevel tidlig..At en gjør noe fører til at en gidder å gjøre mere..Dagen i dag er nok litt dødsdømt fordi jeg FORTSATT sitter her i undertøyet og drikker kaffe og glor. :-I

Dessuten må en huske å spise ordentelig mat og kanskje ta litt ekstra vitaminer og sånn..Kan ikke mangelen på sollys gjøre oss litt sarte?

Jeg føler med deg. Jeg vil også ha et hi,også kan jeg komme ut når det er hyggelig ute igjen! :-)

hare1365380455
Skrevet

Jeg har tipset deg før om en god bok, og ellers så synes jeg du skal ta deg en tur ned på treningssenteret! Så kan du se noe film i kveld. :)

hare1365380455
Skrevet

...te.

Sånn. Nå skrev jeg det ferdig for deg. :)

Men da ble det en "t" for mye!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har det sånn jeg også! Planlegger at fridagene, ja da skal jeg alt mulig- både fornuftige ting og morsomme og konstruktive ting. Men blir det noe av? Nei!

Jeg sitter heller her og fjaser, eller jeg ligger sammenrullet i saccoen og leser braincandy!

Men jeg har funnet ut at nøkkelen ligger i å begynne å gjøre noe allikevel tidlig..At en gjør noe fører til at en gidder å gjøre mere..Dagen i dag er nok litt dødsdømt fordi jeg FORTSATT sitter her i undertøyet og drikker kaffe og glor. :-I

Dessuten må en huske å spise ordentelig mat og kanskje ta litt ekstra vitaminer og sånn..Kan ikke mangelen på sollys gjøre oss litt sarte?

Jeg føler med deg. Jeg vil også ha et hi,også kan jeg komme ut når det er hyggelig ute igjen! :-)

Deilig at det ikke bare er meg!

Men det er faktisk min erfaring også. At man må gjøre ting tidlig. Så jeg vet at jeg burde kommet meg ut etter frokost i dag. Jeg var jo flink og sto opp når jeg våkna, altså litt før åtte.

Når det ikke blir gjort går dagen hjerne til helvete. Altså: Nå er det jo ikke det at jeg ikke trives med å sitte her og våse, se en film, lese litt og ta livet helt med ro, men jeg får litt dårlig samvittighet når jeg ikke gjør det jeg hadde planlagt.

Og jeg har også ofte ganske store planer. Jeg trenger gjerne et dytt, men det dyttet må komme like etter frokost. Nå er det for sent.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har tipset deg før om en god bok, og ellers så synes jeg du skal ta deg en tur ned på treningssenteret! Så kan du se noe film i kveld. :)

Hvilken bok var det du tipset meg om?

For det har jeg glemt. :o

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men da ble det en "t" for mye!

Nei, dettte skrives med 3 t-er. :)

fuji1365380447
Skrevet

Jeg har ikke lest alle svarene du har fått - men her er mitt råd:

Kjøp deg en dagslyslampe!!

Det har i allefall gjordt underverker for min slapphet og trøtthet om vinteren. Minst en time om dagen foran lampa, så lurer du kroppen din til å tro at det er sommer og sol ute...

hare1365380455
Skrevet

Hvilken bok var det du tipset meg om?

For det har jeg glemt. :o

Et lite drap i Lisboa!

Har du trent nå?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Men det er faktisk min erfaring også. At man må gjøre ting tidlig. Så jeg vet at jeg burde kommet meg ut etter frokost i dag. Jeg var jo flink og sto opp når jeg våkna, altså litt før åtte.

Når det ikke blir gjort går dagen hjerne til helvete. Altså: Nå er det jo ikke det at jeg ikke trives med å sitte her og våse, se en film, lese litt og ta livet helt med ro, men jeg får litt dårlig samvittighet når jeg ikke gjør det jeg hadde planlagt.

Og jeg har også ofte ganske store planer. Jeg trenger gjerne et dytt, men det dyttet må komme like etter frokost. Nå er det for sent.

Når det ikke blir gjort går dagen hjerne til helvete.

Nå må du komme deg på trening for å klarne hjernen. Det heter: Går dagen gjerne til helvete, eller var det hjernen du mente? :)

Skrevet

Det er bare sunt å skeie ut litt i helgene. Man må leve.

Når det gjelder det å skeie ut med femrettere er det vel mer økonomien som sørger for at jeg ikke gjør det så ofte jeg gjerne skulle gjort. :)

Prioritering, sdd! ;)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg er enig, klokka er nå halv to, utrolig nok, og dagen har bare enkelt og greit gått i dass, sånn med tanke på tingene jeg burde ha gjort..Men jeg får også jævlig dårlig samvittighet! Jeg skulle : ryddet, vært ute og fått frisk luft, byttet noe nedi byen, skaffet meg nytt bankort,løpt en tur for formen, kontaktet UPC, stukket innom den gamle jobben min etter noe, drøftet noe fotostjæsj med en fyr..:-o Og her sitter jeg! Jeg synes også det er kongetrivelig å rulte meg innendørs, men helst med god samvittighet ETTER dagens dont, liksom.

Vi får ta oss sammen begge to neste gang det er en fridag da eller? ;-)

Ser jeg deg her kl åtte en morgen (hvilken er en indikasjon på at jeg IKKE har fri..;-)) skal jeg tuppe deg i ræva jeg..Ut og løp, og opp og stå! ;-)

Skrevet

Samme her. Jeg hater vinteren. Jeg flyttet fra Nord-Norge mye på grunn av den grusomme vinteren.

Tror nesten jeg må foreslå for sambo at vi flytter til England. Der er det i alle fall begrenset med snø og varmere.

Døh! Har du noen gang vært der på vinterstid, eller? Med ræva isolerte hus og kjipe dyner? ;) DET er kaldt, det!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Et lite drap i Lisboa!

Har du trent nå?

Ja, takk.

Den har jeg jo faktisk her. Helvete. Den har jeg helt glemt!

Takk! :)

Nei, jeg nyter musikk. Jeg får ikke trent nå. :/

ShitDiddelyDo
Skrevet

Når det ikke blir gjort går dagen hjerne til helvete.

Nå må du komme deg på trening for å klarne hjernen. Det heter: Går dagen gjerne til helvete, eller var det hjernen du mente? :)

Begge deler. For du har helt rett. Dagen blir litt kjip når man sniker seg unna sånne ting.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er enig, klokka er nå halv to, utrolig nok, og dagen har bare enkelt og greit gått i dass, sånn med tanke på tingene jeg burde ha gjort..Men jeg får også jævlig dårlig samvittighet! Jeg skulle : ryddet, vært ute og fått frisk luft, byttet noe nedi byen, skaffet meg nytt bankort,løpt en tur for formen, kontaktet UPC, stukket innom den gamle jobben min etter noe, drøftet noe fotostjæsj med en fyr..:-o Og her sitter jeg! Jeg synes også det er kongetrivelig å rulte meg innendørs, men helst med god samvittighet ETTER dagens dont, liksom.

Vi får ta oss sammen begge to neste gang det er en fridag da eller? ;-)

Ser jeg deg her kl åtte en morgen (hvilken er en indikasjon på at jeg IKKE har fri..;-)) skal jeg tuppe deg i ræva jeg..Ut og løp, og opp og stå! ;-)

Det er en deal! :)

Fra i morgen skal jeg skjerpe meg. Men da har jeg ikke fri. Det er dog enklere å få tin gjort når jeg ikke har fri, utrolig nok.

Skrevet

Omega3, sjokolade og etpar ullpledd og ei rumpe å varme seg på. Ikke kjemp imot vinteren, la den bare passere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...