Gå til innhold

Jeg blir så jævla tiltaksløs om vinteren

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Det er en deal! :)

Fra i morgen skal jeg skjerpe meg. Men da har jeg ikke fri. Det er dog enklere å få tin gjort når jeg ikke har fri, utrolig nok.

Jeg også..Har jeg begynt å gjøre noe er det liksom ikke så farlig å skulle gjøre mere..Jeg liker jo faktisk godt å gjøre & ordne..Men det er det der med å komme i siget. Enkelte dager kan jeg sitte i timevis for å samle tiltak til noe så enkelt som å gidde å gå etter middag eller å vaske opp! :-o

Det skjer ALDRI i juni! (Med mindre jeg har vært på tequilafylla eller noe..og det blir jo egentlig noe annet.)

:-)

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

36

• Goliath

10

• mariaflyfly

8

• Prozak

6

Mest aktive i denne tråden

hare1365380455
Skrevet

Ja, takk.

Den har jeg jo faktisk her. Helvete. Den har jeg helt glemt!

Takk! :)

Nei, jeg nyter musikk. Jeg får ikke trent nå. :/

Hehe, da får du slappe av med musikk heller! Det går fint det også...;)

Skrevet

Jeg har ikke lest alle svarene du har fått - men her er mitt råd:

Kjøp deg en dagslyslampe!!

Det har i allefall gjordt underverker for min slapphet og trøtthet om vinteren. Minst en time om dagen foran lampa, så lurer du kroppen din til å tro at det er sommer og sol ute...

Det er sant! Den funker faktisk!

Skrevet

Jeg har ikke lest alle svarene du har fått - men her er mitt råd:

Kjøp deg en dagslyslampe!!

Det har i allefall gjordt underverker for min slapphet og trøtthet om vinteren. Minst en time om dagen foran lampa, så lurer du kroppen din til å tro at det er sommer og sol ute...

Hmm dagslyslampe hørtes interessant ut, men hva er det for noe og hvor får man tak i det?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg også..Har jeg begynt å gjøre noe er det liksom ikke så farlig å skulle gjøre mere..Jeg liker jo faktisk godt å gjøre & ordne..Men det er det der med å komme i siget. Enkelte dager kan jeg sitte i timevis for å samle tiltak til noe så enkelt som å gidde å gå etter middag eller å vaske opp! :-o

Det skjer ALDRI i juni! (Med mindre jeg har vært på tequilafylla eller noe..og det blir jo egentlig noe annet.)

:-)

I juni er det noe helt annet. Da finner jeg nesten på unnskyldninger for å komme meg ut. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hehe, da får du slappe av med musikk heller! Det går fint det også...;)

Det jeg gjør. :)

Skrevet

Døh! Har du noen gang vært der på vinterstid, eller? Med ræva isolerte hus og kjipe dyner? ;) DET er kaldt, det!

Ja, jeg har vært der på vinterstid. Jeg synes ikke det var så ille, jeg :)

Sambos familie bor sør i England, da.

Skrevet

Ja, jeg har vært der på vinterstid. Jeg synes ikke det var så ille, jeg :)

Sambos familie bor sør i England, da.

Jeg har vært et par ganger i London-omegn på vinterstid, og syntes det var PISSKALDT!

Skrevet

Jeg har vært et par ganger i London-omegn på vinterstid, og syntes det var PISSKALDT!

Det spørs kanskje hva du forventer? Jeg har forresten lite i mot kulde, det er egentlig snøen jeg vil til livs.

Skrevet

Har du forsøkt sol-lampe? (koster rundt 2000 kr). Det hjelper litt.

Skrevet

Ja, takk.

Den har jeg jo faktisk her. Helvete. Den har jeg helt glemt!

Takk! :)

Nei, jeg nyter musikk. Jeg får ikke trent nå. :/

Din slappe sofagris.....:-)

fuji1365380447
Skrevet

Hmm dagslyslampe hørtes interessant ut, men hva er det for noe og hvor får man tak i det?

Lys måles i svingninger, og en dagslyslampe er en lampe som har samme svinginger som vanlig dagslys. Den må 10 000 lux for at den skal gi effekt.

Du kan få kjøpt den på Elkjøp, og koster ca 1500,- kr. Verdt hver krone for meg, i alle fall!

fuji1365380447
Skrevet

Det er sant! Den funker faktisk!

Jepp, selv om man føler seg litt dum, der man sitter foran ei svær lampe og spiser frokost....

Men hva gjør man ikke for litt overskudd!?

Skrevet

Jepp, selv om man føler seg litt dum, der man sitter foran ei svær lampe og spiser frokost....

Men hva gjør man ikke for litt overskudd!?

Det funker, det er hevet over enhver tvil :-) Jeg har klart meg i høst/vinter. Men i fjor satt jeg 30 min på morgenen og 30 min på ettermiddagen. Dessuten tar jeg nå tran, og det hjelper også!!

Skrevet

Har det også sånn deler av vinteren. Tror ikke det er så mye å gjøre med det, annet enn å holde fast på inspirasjonen når den kommer, og gjøre det man kan for å lokke den frem.

Jeg er jævli glad for at jeg flyttet fra nord-norge. Hadde jeg fortsatt bodd der, så hadde jeg ikke fungert på vinteren.

"............................................."

Skrevet

Har det også sånn deler av vinteren. Tror ikke det er så mye å gjøre med det, annet enn å holde fast på inspirasjonen når den kommer, og gjøre det man kan for å lokke den frem.

Jeg er jævli glad for at jeg flyttet fra nord-norge. Hadde jeg fortsatt bodd der, så hadde jeg ikke fungert på vinteren.

"............................................."

Men Prozak!

Babette gråter når du sier sånt.

Skrevet

Men Prozak!

Babette gråter når du sier sånt.

Når jeg sier hva? At jeg merker energitapet på vinteren, eller at jeg ikke vil tilbake til det mørke nord? :-)

"................................................"

Skrevet

Når jeg sier hva? At jeg merker energitapet på vinteren, eller at jeg ikke vil tilbake til det mørke nord? :-)

"................................................"

Det siste.

Skrevet

Det siste.

Men...jeg kan jo komme på besøk, da...om sommeren...*blunke*

"..........................................."

Skrevet

Men...jeg kan jo komme på besøk, da...om sommeren...*blunke*

"..........................................."

Ja!

Og så gjentar du etter meg: Jeg vil alltid elske Nord-Norge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...