Gå til innhold

Jeg blir så jævla tiltaksløs om vinteren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja!

Og så gjentar du etter meg: Jeg vil alltid elske Nord-Norge.

Uhm...*kremt*

Jeg....vil...alltid...elske...i...nord...ehh

...elske...nord...norge... *gremme*

"................................................."

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

36

• Goliath

10

• mariaflyfly

8

• Prozak

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Neida! :o) Vinteren er herlig! Sist søndag fant jeg meg selv sittende ved en setervegg 7-8 km inne på fjellet, så utover flotte fjell, alt liv vi hadde sett var en rypestegg vi hadde skremt opp og en ravn vi hørte i det fjerne. Vi så januarsola sende sine spede stråler utover snøen og tok tøysebilder av hverandre. Vi drakk varm solbærsaft og delte kopp med den vi er aller gladest i.

Det er deilig å være forelsket - også om vinteren! :o)

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Litt i Jokkemodus om dagen?

Han synger:

Folkens jeg kommer med nyheter jeg må be om absolutt stillhet

Ventetida er over det kommer til å falle snø i natt

Her kommer vinteren

Her kommer den kalde fine tida

Her kommer vinteren

Endelig fred å få

Er du av typen som lar deg irritere av folk som alltid skal imponere

Har du et kjøleskap har du en TV har du alt du trenger for å leve for

Her kommer vinteren

Her kommer den kalde fine tida

Her kommer vinteren

Endelig fred å få

Skrevet

Jeg kjøpte maling i begynnelsen av desember for å male et rom her hjemme. Er ikke i nærheten av å begynne engang.

Skulle også ha vasket masse klær, ryddet i skapet, støvsugd, gjort unna noe papirarbeid, vasket badet, skrevet takkekort....Æh. Orker ikke. Sliten av tanken.

Jeg er dønn tiltaksløs og lat for tiden. Vet det går over. Zzzznart.

Skrevet

Regner med at du får rompa i gir, og kommer deg på trening i dag?

Selv hadde jeg en herlig økt i går (løp 4 km på tredemølle, og trente 45 minutter intensivt med vekter etterpå).

Så i dag er jeg helt klar for en utskeielse i helgen:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Regner med at du får rompa i gir, og kommer deg på trening i dag?

Selv hadde jeg en herlig økt i går (løp 4 km på tredemølle, og trente 45 minutter intensivt med vekter etterpå).

Så i dag er jeg helt klar for en utskeielse i helgen:-)

Skal trene i dag og i morgen!

Skrevet

Skal trene i dag og i morgen!

Selv skal jeg drikke i dag og i morgen...:-)

Ha en god trening!!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Selv skal jeg drikke i dag og i morgen...:-)

Ha en god trening!!

Hvis jeg følger planen, og det skal jeg gjøre, trener jeg i dag, i morgen, mandag, tirsdag, onsdag og fredag. Så drikker jeg med god samvittighet neste helg. :)

Skrevet

Hvis jeg følger planen, og det skal jeg gjøre, trener jeg i dag, i morgen, mandag, tirsdag, onsdag og fredag. Så drikker jeg med god samvittighet neste helg. :)

Det er èn av de ting som er fint med trening. Når du så skjeier ut, så kan du gjøre det med den beste samvittighet:-)

Har klart å holde treningen på et "3 dager i uka" nivå siden før jul. Var litt slapp på senhøsten (men hadde faktisk gode grunner - ombygging/oppussing hjemme + influensa som det tok tid å bli kvitt), men har kommet veldig godt igang igjen.

Så denne helgen skal nytes på alle måter:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er èn av de ting som er fint med trening. Når du så skjeier ut, så kan du gjøre det med den beste samvittighet:-)

Har klart å holde treningen på et "3 dager i uka" nivå siden før jul. Var litt slapp på senhøsten (men hadde faktisk gode grunner - ombygging/oppussing hjemme + influensa som det tok tid å bli kvitt), men har kommet veldig godt igang igjen.

Så denne helgen skal nytes på alle måter:-)

Jeg var flink i høst, men litt slapp like før jul. Så hadde helt fri i jula, spiste og drakk og ødela formen ganske kraftig, og jeg har alltid problemer med å komme i gang igjen.

Men jeg vet det bare er å kjøre en hard uke, og så er jeg i gang igjen.

Skrevet

Jeg var flink i høst, men litt slapp like før jul. Så hadde helt fri i jula, spiste og drakk og ødela formen ganske kraftig, og jeg har alltid problemer med å komme i gang igjen.

Men jeg vet det bare er å kjøre en hard uke, og så er jeg i gang igjen.

Slik er jeg også.

Første uka er et ork, og så går det av seg selv - med stadig tiltakende treningslyst.

Vesentlig mer morsomt å trene så lenge du kjenner at formen er bra:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Slik er jeg også.

Første uka er et ork, og så går det av seg selv - med stadig tiltakende treningslyst.

Vesentlig mer morsomt å trene så lenge du kjenner at formen er bra:-)

Ja, når man har tatt den første uka med trening etter en slapp periode, ser- og kjenner man resultatene nesten umiddelbart, noe som er veldig motiverende. Og da går det av seg selv.

Skrevet

Ja, når man har tatt den første uka med trening etter en slapp periode, ser- og kjenner man resultatene nesten umiddelbart, noe som er veldig motiverende. Og da går det av seg selv.

"..når man har tatt den første uka med trening etter en slapp periode, ser- og kjenner man resultatene nesten umiddelbart"

Regner med at ovenstående kun gjelder når den slappe perioden er relativt kort...?

(burde snart begynne å trene litt, men orker ikke helt... Har aldri trent skikkelig :( )

ShitDiddelyDo
Skrevet

"..når man har tatt den første uka med trening etter en slapp periode, ser- og kjenner man resultatene nesten umiddelbart"

Regner med at ovenstående kun gjelder når den slappe perioden er relativt kort...?

(burde snart begynne å trene litt, men orker ikke helt... Har aldri trent skikkelig :( )

Jeg er 184 centimeter høy, så nei.

Men det må sies at jeg i en tiårsperiode trente rimelig seriøst, og at kroppen husker godt. Så jeg ser resultater langt raskere enn en som ikke har vært godt trent.

Skrevet

Jeg er 184 centimeter høy, så nei.

Men det må sies at jeg i en tiårsperiode trente rimelig seriøst, og at kroppen husker godt. Så jeg ser resultater langt raskere enn en som ikke har vært godt trent.

184 cm..? Det var nå ikke _din_ lengde jeg hentydet til ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

184 cm..? Det var nå ikke _din_ lengde jeg hentydet til ;-)

Hehe, leste visst litt kjapt. :)

Nei, det stemmer ikke. Ikke hvis du engang har vært i god form. Kroppen din husker veldig godt.

Jeg har hatt en mer eller mindre slapp periode i 4-5 år. Med enkelte unntak som sjelden har strukket seg mer enn et par måneder.

Og jeg ser resultater nesten umiddelbart. Tar jeg et bilde av meg nå og et nytt bilde om to uker etter god trening, vil jeg se relativt markant forskjell.

Men som sagt: For noen år siden var jeg i god form.

Skrevet

Hehe, leste visst litt kjapt. :)

Nei, det stemmer ikke. Ikke hvis du engang har vært i god form. Kroppen din husker veldig godt.

Jeg har hatt en mer eller mindre slapp periode i 4-5 år. Med enkelte unntak som sjelden har strukket seg mer enn et par måneder.

Og jeg ser resultater nesten umiddelbart. Tar jeg et bilde av meg nå og et nytt bilde om to uker etter god trening, vil jeg se relativt markant forskjell.

Men som sagt: For noen år siden var jeg i god form.

:)

Hmmm. Jeg var nok i god form da jeg var 10-12 år. Håper i så fall at kroppen husker bedre enn hjenen min, når jeg evt, skal begynne å ta meg sammen. Jeg tror jeg begynner med noen lange turer - når snøværet en gang gir seg ;-)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Har det også sånn deler av vinteren. Tror ikke det er så mye å gjøre med det, annet enn å holde fast på inspirasjonen når den kommer, og gjøre det man kan for å lokke den frem.

Jeg er jævli glad for at jeg flyttet fra nord-norge. Hadde jeg fortsatt bodd der, så hadde jeg ikke fungert på vinteren.

"............................................."

Er du nordlending, altså? Av en eller annen grunn innbilte jeg meg at du var Østlending.

Hvor i NordNorge er du fra? Fylke holder.

ShitDiddelyDo
Skrevet

:)

Hmmm. Jeg var nok i god form da jeg var 10-12 år. Håper i så fall at kroppen husker bedre enn hjenen min, når jeg evt, skal begynne å ta meg sammen. Jeg tror jeg begynner med noen lange turer - når snøværet en gang gir seg ;-)

Ja, det var det jævla snøværet.

Det verste er at jeg har lyst til å løpe litt, selv om det ikke er en form for trening jeg noensinne har bedrevet i mer enn svært korte perioder, men det er bare å glemme å gjøre det før til våren.

Men det er bare å starte. Du vil få raske resultater dersom du er relativt utrent også.

Skrevet

Ja, takk.

Den har jeg jo faktisk her. Helvete. Den har jeg helt glemt!

Takk! :)

Nei, jeg nyter musikk. Jeg får ikke trent nå. :/

Robert Wilson krim er i særklasse, så hvis du ikke har lest noe av han før - så har du mye bra i vente:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...