Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I Februar tar vi sjansen på en aldri så liten husmorferie, noen venninner og jeg.

Flybillettene er i boks, og nå leter vi rundt etter hotell.

Vi skal på shopping og ønsker å bo så sentralt som mulig.

Gjerne rimelig, men bra.

Vi vil unngå mørke/skumle bakgater/steder når vi skal ut å spise på kveldene.

Trenger tips til hoteller jeg kan sjekke :o)

Fortsetter under...

Gjest har ikke jeg fått med meg
Skrevet

Plaza!

Hva tid kom Plaza i kategorien "rimelig" ?

Petrine Eiffel
Skrevet

Hva tid kom Plaza i kategorien "rimelig" ?

Et rom koster ca 1000-lappen. Ser ikke på det som noe dyrt...

Gjest kristinee83
Skrevet

Jeg ligger alltid på Oslo Rica Hotell når jeg er der. Har ligget på andre og har ikke blitt så fornøyd alltid..men dette hotellet er perfekt.

Kjempeflotte rom er en ting!

Det andre er det at det ligger rett ved Oslo S, Oslo City, og rett ved Karl Johans gate.

Altså..veldig praktisk!

Anbefales på d varmeste! God tur! :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Et rom koster ca 1000-lappen. Ser ikke på det som noe dyrt...

Koster et rom ca. 1000 kroner på Plaza?

Da har i så fall prisene sunket ganske drastisk siden jeg var der for noen år siden.

Da kostet et dobbeltrom rundt 1300 kroner, noe som ikke er langt unna dobbelt så mye som andre steder.

Jeg ville gått for Rica Victoria. Koster nok nærmere 900 kroner, men det er bedre og langt trivligere enn Plaza.

Annonse

Petrine Eiffel
Skrevet

Koster et rom ca. 1000 kroner på Plaza?

Da har i så fall prisene sunket ganske drastisk siden jeg var der for noen år siden.

Da kostet et dobbeltrom rundt 1300 kroner, noe som ikke er langt unna dobbelt så mye som andre steder.

Jeg ville gått for Rica Victoria. Koster nok nærmere 900 kroner, men det er bedre og langt trivligere enn Plaza.

Som jeg sa...rundt 1000-lappen. Vi betalte 1150,- for et dobbeltrom der da vi var der i november.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Som jeg sa...rundt 1000-lappen. Vi betalte 1150,- for et dobbeltrom der da vi var der i november.

Men 1150 kroner er uansett mye penger for et hotellrom i Oslo.

Og selv om pris var ubetydelig ville jeg aldri valgt Plaza, for sammenlignet med andre hotell i Oslo får du ikke det du betaler for.

Eneste grunnen til at Plaza er dyrere enn andre hoteller i Oslo er hotellets kjendisstatus.

Petrine Eiffel
Skrevet

Men 1150 kroner er uansett mye penger for et hotellrom i Oslo.

Og selv om pris var ubetydelig ville jeg aldri valgt Plaza, for sammenlignet med andre hotell i Oslo får du ikke det du betaler for.

Eneste grunnen til at Plaza er dyrere enn andre hoteller i Oslo er hotellets kjendisstatus.

Jeg trivdes nå der jeg da:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg trivdes nå der jeg da:-)

Joa, det gjorde jeg også, men jeg har trivdes bedre på rimeligere hoteller.

Skrevet

Før jeg fikk kjæreste jeg kunne bo hos i Oslo pleide jeg å bo på Vika Atrium. Billig og helt grei standard, man går over veien og ned en trapp så er man på Aker Brygge.

Skrevet

Sorry, den havnet feil!

Skrevet

Før jeg fikk kjæreste jeg kunne bo hos i Oslo pleide jeg å bo på Vika Atrium. Billig og helt grei standard, man går over veien og ned en trapp så er man på Aker Brygge.

Annonse

Gjest jeg er ikke av de rikeste
Skrevet

Hotell jeg har ligget på sentralt i Oslo er;

Hotell Europa (nabohotellet til SAS hotellet v/slottet)

SAS hotellet v/slottet

Grand hotell

Hotell Continental

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hotell jeg har ligget på sentralt i Oslo er;

Hotell Europa (nabohotellet til SAS hotellet v/slottet)

SAS hotellet v/slottet

Grand hotell

Hotell Continental

Du er kanskje ikke av de rikeste, men 3 av de hotellene er vel blant de 5 dyreste i Oslo.

Continental er desidert dyrest, tror jeg.

Skrevet

I vinterferien har First Hotel Millennium priser fra kr 399,- per. pers i dobbeltrom.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hotell Bondeheimen er trivelig, og de har mange rabattilbud sier de. Bl.a. er det nok å være medlem i Coop - da får man et dobbeltrom for 795,- per natt.

De har mye andre rabatter også, det lønner seg å ta en telefon dit.

Det er i allefall _veldig_ sentralt!

http://www.hotelglobal.no/hoteldescription_sel_list.php?hid=501&prov=4

Bondeheimen!

Det er det hotellet et kvartal eller to bak slottet, med en særdeles trang innkjørsel?

Der har jeg i så fall vært, og det er det fineste hotellet jeg har vært på i Oslo. Utrolig hyggelig, billig, god- og hyggelig service, og store rom.

Skrevet

"Vi vil unngå mørke/skumle bakgater/steder når vi skal ut å spise på kveldene."

Hehe. Det er ikke så mange av de i Oslo. Jeg er 23 år gammel jente og har vandret fritt rundt i byen alene siden jeg var 15 år gammel. Det finnes ingen gater jeg unngår.

Bortsett fra Storgata, når det kommer til spisesteder. Det er minstenkelig mange stengte kafèer og restauranter der når Helsetilsynet har hatt en runde... :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...