Gå til innhold

har hatt en livmorhalsoperasjon; brev om ny prøve

Anbefalte innlegg

Jeg hadde før jul en liten livmorhalsoperasjon, og nå har jeg fått brev om at det ikke er sikkert at alle områder med celleforandringer er fjernet. Jeg skal til celleprøvekontroll på sykehuset; er dette å ta nye vevsprøve? Takk for svar. (Jeg er redd for at jeg ikke blir ferdig med dette her.) Jeg har grad 3. Har noen gjort det samme og kan fortelle meg litt mer?

Fortsetter under...

Det er standard tror jeg. De tar en ny celleprøve for å sjekke at operasjonen var vellykket og at det ikke er noe igjen. Jeg har gjort det samme (grad 3), og fikk beskjed etter en stund om at alt så fint ut. Så skal du ta ny celleprøve et år senere for å se at det ikke har utviklet seg på nytt.

Tror dette er rutine ved dette inngrepet, ikke at de mistenker spesielt deg for å ha noe igjen.

Det er standard tror jeg. De tar en ny celleprøve for å sjekke at operasjonen var vellykket og at det ikke er noe igjen. Jeg har gjort det samme (grad 3), og fikk beskjed etter en stund om at alt så fint ut. Så skal du ta ny celleprøve et år senere for å se at det ikke har utviklet seg på nytt.

Tror dette er rutine ved dette inngrepet, ikke at de mistenker spesielt deg for å ha noe igjen.

Det står at de har undersøkt den delen de fjernet, og at det dessverre er mulig at ikke alt ble fjernet. Det står også at de rekner det som sannsynlig at jeg er frisk. Det jeg håper er at de ikke skal ta vevsprøver, men vanlige celleprøver (slik man tar hos legen).

Det står at de har undersøkt den delen de fjernet, og at det dessverre er mulig at ikke alt ble fjernet. Det står også at de rekner det som sannsynlig at jeg er frisk. Det jeg håper er at de ikke skal ta vevsprøver, men vanlige celleprøver (slik man tar hos legen).

Ja, jeg fikk et akkurat slikt brev, og tok så vanlig celleprøve, ikke den vonde vevsprøven. Tror det er standard formulering og standard prosedyre etter inngrepet, nettopp for å sjekke om det var 100% vellykket.

Ja, jeg fikk et akkurat slikt brev, og tok så vanlig celleprøve, ikke den vonde vevsprøven. Tror det er standard formulering og standard prosedyre etter inngrepet, nettopp for å sjekke om det var 100% vellykket.

Takk for beroligende svar!

Annonse

Var dette inngrepet vondt? Skal ta det om få dager jeg også, gruer meg jeg!

Hvilket inngrep? Livmorhalsoperasjon gjør IKKE vondt! Du får bedøvelse og da kjenner du noen stikk, og når de skjærer bort med laser merker du ingenting. Vevsprøve gjorde vondt, men jeg hadde ikke bedøvelse da (det kan du få). Det tok under fem minutter. Livmorhalsoperasjonen tok heller ikke lang tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...