Gå til innhold

100 kr per ansatt til gave

Anbefalte innlegg

Gjest folksam
Skrevet

Jeg synes det er for mye, for vi har ikke så mye penger! Det er på samboeren min sin jobb, og de er flere som skal gi gave til en person som slutter. Er det vanlig å gi så mye?

Fortsetter under...

Gjest blomsterløk
Skrevet

Hos oss er det vanlig at firmaet betaler gave når en ansatt slutter. Vi er et lite privat firma.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg synes det er mye!

Der jeg jobbet, så bet. bedriften =)

Gjest Persille
Skrevet

det synes jeg ikke var mye.

Det er ikke til hver ansatt - det er det hver ansatt må betale inn for å gi en gave til en annen ansatt når denne slutter - og da er det litt mye?

Gjest folksam
Skrevet

Det er ikke til hver ansatt - det er det hver ansatt må betale inn for å gi en gave til en annen ansatt når denne slutter - og da er det litt mye?

Han må gi 100 kroner i morgen (alle gir 100 hver), og vi har ikke så mye penger å bruke på "andre ting". Da blir 100 mye selv om det for andre ikke merkes så mye.

Annonse

Gjest Persille
Skrevet

Han må gi 100 kroner i morgen (alle gir 100 hver), og vi har ikke så mye penger å bruke på "andre ting". Da blir 100 mye selv om det for andre ikke merkes så mye.

Jeg er helt enig - synes det er alt for mye...

Skrevet

Synes fortsatt ikke det er mye, men det kommer selvsagt ann på hvor mange som jobber der da.Er man 5 som jobber sammen så er det ikke mye. Er det 15 som jobber sammen så kan det jo bli litt mye.Man skal jo kjøpe noe for pengene å da....

Skrevet

For meg og vår økonmi er dette ikke noe vi vil merke uansett. Men for de som må snu på krona er det mye.

Skrevet

Ikke her, men det er en stor bedrift. Hvis man er få, vil det jo være få til å gi, og sjelden anledningene kommer.

Hos oss er det vanlig med 20-40.

Gjest M.Angelica
Skrevet

En annen plass der jeg jobber, en større bedrift, måtte vi bet. 50kr.

Da måtte vi bet. hele tiden! Jeg ble så forbanna på den ordningen. Vi ga ikke bare til de som sluttet. Neeeeida. Vi ga bl.a til ei som hadde vært innom sykehuset (ikke noe alvorlig, innlagt en natt), mora til en som jobbet der hadde dødd (døde fordi hun var så gammel) etc. Jeg kjente de ikke en gang..Når jeg sluttet fikk jeg ikke en drit!

Tror jeg skal dra innom der å forlange en 50 lapp av hver ansatt :P

Skrevet

Jeg jobber på et litt spesielt sted; har kontorfellesskap med mange som ikke er ansatt i samme firma som meg.

På kontoret gir vi ansatte 20,- når det er runde bursdager og når folk slutter. "Bedriften" gir samme sum som totalen blant de ansatte/oss som leier kontor.

I firmaet jeg er ansatt, gir ikke vi noe ved tilsvarende anledninger, det går av "felleskassa".

100,- er mye om det er mange ansatte, og lite hvis det er få. Man skal jo helst kunne kjøpe noe, da, for pengene, og med 5 ansatte som gir 20,- hver blir det jo noe begrenset. Og akkurat det samme andre veien.

Annonse

Skrevet

Det er altfor mye! Vi pleier å betale 10-15 kroner hver gang en ansatt skal ha en gave eller blomster (vi rundt 20 stk på jobben).

Skrevet

Ved slutt er det vel firmaet som skal betale en oppmerksomhet?

Vi gir 25,- ved runde dager og bryllup.

Skrevet

Mellom 10,- og 20,-, alt etter som hvor godt man kjenner personen. Man velger selv, noe som funker helt greit. Regnskapet føres på egen liste.

Skrevet

Vi sender rundt en pose, der vi legger oppi det vi ønsker. Det vanligste er vel 20 kr. Slutter noen på vår egen avdeling, spleiser vi gjerne på en dyrere ting i tillegg).

Samme prosedyre ved f.eks. 50 og 60 års dager. De som fyller 60, får i tillegg en gave fra bedriften.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...