Gå til innhold

Råd ved oppussing

Anbefalte innlegg

Gjest Oppusser
Skrevet

Jeg har nylig flyttet inn i en leilighet som jeg har tenkt å pusse litt opp.

Dilemmaet mitt er hva jeg skal gjøre med listverk (tak, gulv), brystpanel, dører som er i lakkert tre.

De fleste rommene vil bli malt i lyse farger (hvitnyanser og cafè latte)

Hva ville du gjort?

Fortsetter under...

Skrevet

Enten vil jeg byttet lister og malt de nye egghvite. Eller så ville jeg pusset ned de som er og malt de egghvite. Spørs om du har mest av tid eller penger ;-)

Skrevet

Hva dører angår, så ville jeg vurdert hva slags stend de som er der er i. Er de nye og ok så fikk de være. Om de begynner å bli gamle og stygge hadde jeg nok byttet de ut.

Det er MYE jobb å pusse de ned og male de. Evt. kan du levere de til sandblåsing, og så lute eller bruke treblek på de selv. Evt. male. Men ofte blir dører penest om de sprøytmales, og da må du sende de bort, om du ikke har slikt utstyr selv. (hvolket de færreste kanskej har). Og da blir det jo tilslutt et spørsmål om hvor mye penger du vil legge i dette.

Skrevet

Personlig liker jeg ikke brystpanel, så jeg ville nok tatt det vekk.Ellers ville jeg vel malt både lister og brystpanel (om du altså ikke vil ta det vekk). Men jeg tror ikke du uten videre kan male over lakerte flater!? Det kan boble seg. Spør der du kjøper malingen.

Treverk kan man jo gjøre mye rart med, olje og syrevask og olje med farge...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...