Gå til innhold

Noe hyggelig til de ansatte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg lurte på det - om jeg skulle invitere til litt utvidet vorspiel, og så gå ut etterpå...

Det høres ut som en god idè.

Noe som de aller aller fleste vil sette pris på.

Fortsetter under...

Gjest Persille
Skrevet

Bowling i seg selv er ikke sært, men det å finne noe alle trives med er ikke enkelt. Jeg tviler på at samtlige kommer til å stortrives i en bowlinghall.

Men jeg tror samtlige vil trives med noe så enkelt som pizza, øl og vin.

Jeg liker f.eks ikke bowling...

Gjest Persille
Skrevet

Kanefart med bål og rødvinsgløgg.

Finnes det i Oslo?

Gjest Persille
Skrevet

Tar dere innimellom bilder på juletrefester & turer og sånn?

I såfall kunne det vel være hyggelig om de ansatte fikk hvert sitt fine bilde,kanskje sånn litt potpourri aktig, med unger, barnehage og de sjøl og sånn..Rammet koselig inn, som de kan ha som et koselig minne fra en koselig arbeidsplass?

Sånn for eksempel, jeg hadde hvertfall synes det hadde vært både hyggelig og omtenksomt, og mere originalt enn ei flaske vin.

:-)

Jeg pleier å lage det til dem før sommeren, en slags avslutningshilsen fra barna som har vært der det året - samt at alle barna som skal slutte får det i tillegg til tegnepermen sin...

Gjest Persille
Skrevet

Jeg støtter SDD sitt forslag..

Og når alle er godt i farta, tar du fram Singstar!

Dette kan ikke slå feil ;)

Heh, har bare Buzz - men det gjør samme susen :)

Gjest Persille
Skrevet

To forslag: Stå opp tidlig en morgen og bak boller til hele gjengen! Server dem kakao og boller når de kommer på jobb om morgenen! Det gjorde faktisk sjefen min en gang, og gjett hvordan det varmet (i flere betydninger).

Et annet forslag er å kjøpe en såkalt sol-lampe (ca. 2000 kr), som enhver kan benytte, nå i mørketiden hjelper den veldig, og minsker dessuten sykefraværet!

De får ofte hjemmebakt i løpet av dagen, og de lager ofte vafler og sånt selv også.

Dessuten begynner de ikke samtidig - og de jobber ikke samme dager...

Annonse

laguna1365380434
Skrevet

Jeg pleier å lage det til dem før sommeren, en slags avslutningshilsen fra barna som har vært der det året - samt at alle barna som skal slutte får det i tillegg til tegnepermen sin...

Ah..Så grei du er da! Men da er jo den brukt opp..Hmmm..

Hyggelig det der med pizza og utekveld også da, og jeg er enig at da tror jeg det er safere å kjøre litt "plain" enn å dra til med bowling og sånn.

Flere konkrete "ting" kommer jeg ikke på, beklager..Det bør jo kanskje være relatert til jobben, og ikke bare en random, kul greie?

Jeg må melde meg ut og bare si pass jeg da altså..Men folk er jo supergode på sånne ting her inne da, så det ramler nok snart inn med tips her, i tillegg til de du alt har fått!

:-)

Skrevet

Henger meg på SDDs forslag - med en liten vri.

Lag det som en surprise-event.

Be dem holde av en fredagskveld til et lite faglig seminar (gjerne med nødløgnen om at foredragsholder var ekstra billig på fredagskvelder - og at det var derfor du kunne ta deg råd til dette).

La dem komme tilbake en time eller to etter stengetid på fredag - og la dem bli skikkelig overrasket ;-)

Gjest Persille
Skrevet

Henger meg på SDDs forslag - med en liten vri.

Lag det som en surprise-event.

Be dem holde av en fredagskveld til et lite faglig seminar (gjerne med nødløgnen om at foredragsholder var ekstra billig på fredagskvelder - og at det var derfor du kunne ta deg råd til dette).

La dem komme tilbake en time eller to etter stengetid på fredag - og la dem bli skikkelig overrasket ;-)

Heh - kanskje det, og lage det obligatorisk :)

Skrevet

Heh - kanskje det, og lage det obligatorisk :)

Joa - må legge det inn som pliktig om man skal bruke et slikt opplegg.

Men man må kjenne sine ansatte godt før man vurderer dette da.

Det er tross alt en del mennesker som har en personlighet som ikke takler slikt.

Ut fra hva du har skrevet her tidligere i uken, mistenker jeg at en av dine ansatte nok vil begynne å sutre litt...

Men du kjenner folkene - og vet nok veldig godt hvordan de vil takle et slikt scenario *s*

Skrevet

Hvis du ikke vil være sammen med de (pizzakveld-pub eller karaoke), så kan du kanskje gi de gavekort på fotpleie, hårklipp (ca 300kr?), solarium el.l

Hjemmestrikkede raggsokker er godt for årstida...

Ellers så er jo de andre forslagene fine de :)

Skrevet

Heh, har bare Buzz - men det gjør samme susen :)

Buzz er morsomt!

Annonse

Skrevet

Har dere lokale til rådighet?

Ta en fredag, kjøp inn noen pizzaer og noen øl / litt vin, og siden du etter hva jeg forstår holder til i Oslo, kan dere eventuelt ta en tur ut senere.

Ja, det er bra hun bor i Oslo så det går an å gå ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...