Gå til innhold

Hvor mye er lønnstrinn 13?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en stillingsannonse står følgende setning:

"Stillingene er lønnet som konsulent i stillingskode 1064, LR (13)"

Stillingene er sekretær i politiet (forliksrådet), om det har noe å si.

Spørsmålet er: Hvor høy årslønn er lønnstrinn 13? Og enda bedre: Er det noe sted man kan få en oversikt over lønnstrinn? Eller er det forskjellige lønnstrinn det opereres med?

Fortsetter under...

Skrevet

Lønnstrinn 13 i staten kan antagelig ikke synes på kontoen. Det høres skrekkelig lavt ut.

Får du opp denne lenken?

http://odin.dep.no/filarkiv/248477/A-tabell_verdier_til_pdf-trykking.pdf

Fikk opp lenken, ja, men lønnstrinn 13 er under 200 000,- i året. Det kan da ikke være meningen? Er ikke det veldig lavt, da, selv om det handler om sekretærstilling?

Eller - kanskje jeg bare misforstår? Kan du noe om stillingskoder også, kanskje?

Uansett, takk for svar!

Skrevet

Fikk opp lenken, ja, men lønnstrinn 13 er under 200 000,- i året. Det kan da ikke være meningen? Er ikke det veldig lavt, da, selv om det handler om sekretærstilling?

Eller - kanskje jeg bare misforstår? Kan du noe om stillingskoder også, kanskje?

Uansett, takk for svar!

Lønnstrinn og lønnsramme er ikke det samme, men jeg vet ikke hva lønnsramme 13 inneholder. Jeg er tipper på at en slik stilling lønnes rundt 300-400' i året?

Skrevet

Lønnstrinn og lønnsramme er ikke det samme, men jeg vet ikke hva lønnsramme 13 inneholder. Jeg er tipper på at en slik stilling lønnes rundt 300-400' i året?

Aha, kanskje LR er lønnsramme? Da begynner det å ligne noe, ja, synes det var ekstremt dårlig betalt.

Vet du hvor man kan finne ut slike ting som lønnsrammer, stillingskoder og lønnstrinn?

Skrevet

Uansett, takk for svar!

Selv om dette er en sekretærstilling står det jo at man lønnes som konsulent. Og konsulent ligger høyere enn sekretær - dog aldri i livet opp mot 400.000 som citygirl foreslår.

Min ukvalifiserte gjetting vil si omkring 240000-320000 for en konsulentstilling, alt etter din bakgrunn og kompetanse.

Mitt råd: Søk jobben og så tar du spørsmålet om lønn opp til vurdering hvis de tilbyr deg stillingen. I mellomtiden kan du jo snuse litt rundt og kanskje finne ut mer om dette.

Annonse

Skrevet

Aha, kanskje LR er lønnsramme? Da begynner det å ligne noe, ja, synes det var ekstremt dårlig betalt.

Vet du hvor man kan finne ut slike ting som lønnsrammer, stillingskoder og lønnstrinn?

http://grimstad.hia.no/FF/lommadm.htm#1074 %20Bibliotekar

Tilfeldig funn, jeg vet jo ikke om de har samme lønnsramme som staten.

Men hvis de har det, får du en pekepinn. Tallene vannrett bortover er antall år du har jobbet.

Skrevet

Selv om dette er en sekretærstilling står det jo at man lønnes som konsulent. Og konsulent ligger høyere enn sekretær - dog aldri i livet opp mot 400.000 som citygirl foreslår.

Min ukvalifiserte gjetting vil si omkring 240000-320000 for en konsulentstilling, alt etter din bakgrunn og kompetanse.

Mitt råd: Søk jobben og så tar du spørsmålet om lønn opp til vurdering hvis de tilbyr deg stillingen. I mellomtiden kan du jo snuse litt rundt og kanskje finne ut mer om dette.

Konsulent høres så fint ut, tenkte de tjente godt:-)

Skrevet

*S*

Skrevet

Jeg er konsulent (i noe helt annet, da) i dag, og tjener omtrent 305 000,-. Derfor hadde jeg et lønnlig håp, i grunnen.

Skrevet

http://grimstad.hia.no/FF/lommadm.htm#1074 %20Bibliotekar

Tilfeldig funn, jeg vet jo ikke om de har samme lønnsramme som staten.

Men hvis de har det, får du en pekepinn. Tallene vannrett bortover er antall år du har jobbet.

'Tallene vannrett bortover er antall år du har jobbet.'

En liten presisering: Det regnes kun den tiden man har jobbet i det offentlige.

Skrevet

'Tallene vannrett bortover er antall år du har jobbet.'

En liten presisering: Det regnes kun den tiden man har jobbet i det offentlige.

Nøye du:-) Jeg fikk godkjent år fra privat jobb da jeg søkte i staten, jeg tror kravet er at det er relevant erfaring for det du søker på.

Annonse

Skrevet

Nøye du:-) Jeg fikk godkjent år fra privat jobb da jeg søkte i staten, jeg tror kravet er at det er relevant erfaring for det du søker på.

Hm, jeg mente det var slik jeg sa, men du har sikkert rett. Selv får jeg ikke godskrevet noe av min 'karriere' fra det private og det er surt.

Skrevet

I vår lille kommune ansatte de en dame som ikke hadde noe særlig utover 7-åring folkeskole (hun kom fra et sted hvor ungdomsskole ble innført veldig sent) i en liknende deltidsstilling. Jeg kan ikke ikke tenke meg at hun har/hadde noen kjempelønn. Står det noe om krav til utdanning/arbeidserfaring?

Skrevet

I vår lille kommune ansatte de en dame som ikke hadde noe særlig utover 7-åring folkeskole (hun kom fra et sted hvor ungdomsskole ble innført veldig sent) i en liknende deltidsstilling. Jeg kan ikke ikke tenke meg at hun har/hadde noen kjempelønn. Står det noe om krav til utdanning/arbeidserfaring?

Det står at det er krav til høyere utdanning, fortrinnsvis innen offentlig saksbehandling og adm. og/eller økonomi. Eller relevant praksis.

Ja-ja, vi får se, da, om jeg søker.

Skrevet

Kode 1064-konsulent, ltr. 29 – 36 i Statens lønnsregulativ ( kr. 252500 – 279 000) brutto pr. år,

Skrevet

Hm, jeg mente det var slik jeg sa, men du har sikkert rett. Selv får jeg ikke godskrevet noe av min 'karriere' fra det private og det er surt.

Det fikk jeg.

Skrevet

Det fikk jeg.

Det skulle ikke forundre meg :)

Jeg har nok gjort slike yrkesvalg som gjør det vanskelig å overbevise 'dem' om at det henger sammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...