Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre for pappa'n min?

Anbefalte innlegg

Gjest Ung dame

Hei,

Jeg skriver her fordi jeg føler meg litt hjelpesløs og ikke minst maktesløs for tiden.

Min pappa er blitt separert igjen. Han har tidligere vært separert fra samme dame for et par år siden, men de valgte å prøve igjen. Nå er det han som ønsker bryte ut - og jeg for min del er gla han endelig "ser lyset". Er ikke akkurat trist for at de går fra hverandre, for å si det sånn.

Men det som gjør meg trist er å se hvordan pappa lider. Han har det vondt og føler seg mislykket sier han. Han gjennomgikk jo også en veldig tøff skilsmisse med mamma, og jeg unner ham ikke dette en gang til.

Hva kan vi som barn gjøre for å hjelpe foreldrene våre videre? Jeg vet at jeg ikke kan ta smerten hans eller være der hele tiden. Jeg bor tilogmed på en annen kant av landet, men hvordan kan jeg få ham til å forstå at jeg bryr meg? Er så vanskelig med ord....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21484-hva-kan-jeg-gj%C3%B8re-for-pappan-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja det er vanskelig å kunne si hva du skal si eller gjøre.

Etter det jeg skjønner så har du god kontakt med din far.

En ting du kan gjøre er å kontakte ham litt oftere enn før (ringe osv)

han vil helt sikkert sette pris på å høre fra deg, man må jo ikke prate om akkurat hva han føler eller hva du føler men det er alltids godt å høre at noen bryr seg om deg....:-)

La han også få vite at hvis han vil prate om det så er du der for ham så vil ting komme av seg selv etterhvert...:-)

Håper ting løser seg for deg og din far...:-)

Mvh

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Du skriver på en måte som gjør at jeg tror du har et sterkt bånd til din pappa. Du forstår også som voksen datter at samlivets utfordringer kan være svært krevende.

Jeg tror den beste støtte du kan gi din far er å holde deg til far-datter-forholdet.

Det vil lyse opp hans hverdag nå.

Fortell han at du er glad i han. Spør når dere kan treffes. Hold kontakten med han jevnlig, f.eks. 1-2 ganger i uken.

Separasjonen må din far ordne opp i og bearbeide selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...