Gå til innhold

Lei jobben, vil bli min egen sjef...

Anbefalte innlegg

Gjest Noen tips
Skrevet

Er for tiden lei jobben min på kontor. Og drømmen er selvfølgelig å tjene masse penger og helst være min egen sjef. Fins det noe man enkelt kan bli og samtidig tjene godt? Butikkleder eller Franchise? Eller er det noen som har noen andre tips?

Kunne tenkt meg å tjene over 350 000,-.

Fortsetter under...

Skrevet

Hvis du har sans, noe (mye?) formellkompetanse og en god dose realkompetanse - i tillegg til stå-på-vilje og startkapital - da er det godt mulig å tjene gode penger på f.eks. butikk.

Men enkelt? Neppe. Da må du kanskje satse på Norsk Tipping...

Skrevet

Meld deg inn på www.frachiseonline.com og få tips om ulike franchise du kan starte med :)

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Meld deg inn på www.frachiseonline.com og få tips om ulike franchise du kan starte med :)

www.franchiseonline.com

Du glemte en N.

(ikke hovedinnlegger:) )

Skrevet

www.franchiseonline.com

Du glemte en N.

(ikke hovedinnlegger:) )

det gikk litt fort :)

Gjest Noen tips
Skrevet

Hvis du har sans, noe (mye?) formellkompetanse og en god dose realkompetanse - i tillegg til stå-på-vilje og startkapital - da er det godt mulig å tjene gode penger på f.eks. butikk.

Men enkelt? Neppe. Da må du kanskje satse på Norsk Tipping...

Jeg har vel ikke noe særlig egenkapital. Men er svært serviceminded, ærlig og oppriktig, stå på vilje og noe erfaring fra butikk.

Annonse

Skrevet

Tja, er vel en del muligheter.

Men er du forberedt på å måtte jobbe 15-18 timer i døgnet 7 dager i uken i den tiden det tar å etablere noe slikt?

Vanligvis regner man med at det tar 1 til 2 år å etablere noe.

Unntaket er om man klarer å starte opp noe helt unikt hvor man har liten eller ingen konkurranse på noe som det er stor etterspørsel etter i markedet.

Gjest Noen tips
Skrevet

Tja, er vel en del muligheter.

Men er du forberedt på å måtte jobbe 15-18 timer i døgnet 7 dager i uken i den tiden det tar å etablere noe slikt?

Vanligvis regner man med at det tar 1 til 2 år å etablere noe.

Unntaket er om man klarer å starte opp noe helt unikt hvor man har liten eller ingen konkurranse på noe som det er stor etterspørsel etter i markedet.

Har du noen erfaringer eller tips da?

Skrevet

Har du noen erfaringer eller tips da?

Noen i min familie startet opp ny Lokalavis for noen år siden.

Det går rundt, og de tjener greit nok - men har ennå ikke hatt noen ferie siden de startet opp.

Men en del steder her i landet er det behov for en ren lokalavis, med lokale saker i sentrum.

Innen geriatrien er det et gryende marked for betalt omsorg. Hvorvidt det er stort nok til at man kan ha det som yrke vet jeg ikke - behovet er der, men om målgruppen har økonomi nok til å gjøre dette til et drivverdig yrke er jeg usikker på.

Utleie/salg av musikk og film via nettet vil nok og være en bransje med stort potensiale - men der har man allerede kommersielle aktører på vei inn, så å etablere seg med det vil nok være vanskelig.

Men hadde jeg hatt noen virkelig nyskapende ideer, ville jeg nok tatt vare på disse selv - da tanken om å være gründer ikke er fremmed for meg heller ;-)

Gjest Noen tips
Skrevet

Noen i min familie startet opp ny Lokalavis for noen år siden.

Det går rundt, og de tjener greit nok - men har ennå ikke hatt noen ferie siden de startet opp.

Men en del steder her i landet er det behov for en ren lokalavis, med lokale saker i sentrum.

Innen geriatrien er det et gryende marked for betalt omsorg. Hvorvidt det er stort nok til at man kan ha det som yrke vet jeg ikke - behovet er der, men om målgruppen har økonomi nok til å gjøre dette til et drivverdig yrke er jeg usikker på.

Utleie/salg av musikk og film via nettet vil nok og være en bransje med stort potensiale - men der har man allerede kommersielle aktører på vei inn, så å etablere seg med det vil nok være vanskelig.

Men hadde jeg hatt noen virkelig nyskapende ideer, ville jeg nok tatt vare på disse selv - da tanken om å være gründer ikke er fremmed for meg heller ;-)

Nei, det er nok vanskelig å komme på noe nesten ingen har tenkt på. Høres jo fornuftig ut det med Geriatrien eller hva du kalte det. Virker litt enkelt å starte opp ihvertfall.

Lokalavis hørtes veldig krevende ut, selv om jeg en gang drømte om å bli journalist.

Ellers er det vel en del butikker som går bra, men har lang arbeidstid....

Gjest Persille
Skrevet

Ingen som driver eget firma tjener mye penger de første årene!

Du må belage deg på MYE jobb, mye slit og lite penger i ganske lang tid - og kanskje, kanskje, kan du tjene penger.

Dersom du ikke har enormt med egenkapital da, og kan satse en stor sum på noe du kan tjene mye på dersom kundene kommer. Men hva skal egentlig det være?

Gjest også en gründer
Skrevet

Ikke for å ta drømmen fra deg, men å få en inntekt på 350.000 som selvstendig må du ta sikte på å bruke en del år på å oppnå. Jeg startet mitt eget firma for et halvt år siden, og jeg sitter igjen med ca 20.000 i overskudd på 6 måneder, altså ikke så mye å bli feit av...

Jeg håper og tror at det blir bedre i fremtiden, selv om det ser ut til å bli tøft økonomisk i år.

Jeg er så langt jeg vet, alene her i landet om å drive en slik virksomhet som jeg gjør og har ingen direkte konkurrenter. Men å drive slik "nybrottsarbeid" er slett ingen dans på roser!

Som lønnsmottaker har du alt av rettigheter om du skulle bli syk. Om jeg blir syk, har jeg svært få rettigheter i det hele tatt.

Er du kvinne, så undersøk om det finnes et kvinnenettverk der du bor. Det finnes slike nettverk rundt omkring hvor kvinnelige gründere hjelper hverandre, og hvor det er mulig å få lån for en rimelig penge. Dessuten arrangerer de ofte kurs og seminarer hvor man kan få mye nyttig kunnskap.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...