Gå til innhold

Bursdagsfeiring på Peppes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt de to første sesongene på DVD jeg ;-)

Søk dem opp på www.play.com

4 bokser til 8 pund hver inkludert frakt - regningen kom på totalt 397,- ferdig levert i postkassa. Tror de har tilbudet ennå.

Om det frister å bestille: Bestill hver av boksene i separat bestilling; for å unngå tollbehandling *s*

Skal sjekke opp dette, tusen takk for tips. Savner Herrioten, den gale dama med de små bikkjene og han rare eieren.... *Tenke*... Siegfried?

*Mimre*... Mye bedre en Peppes og Idol og alt annet tilsammen:-)

Skrevet

Skal sjekke opp dette, tusen takk for tips. Savner Herrioten, den gale dama med de små bikkjene og han rare eieren.... *Tenke*... Siegfried?

*Mimre*... Mye bedre en Peppes og Idol og alt annet tilsammen:-)

Tror ikke det er noen gal dame ennå (har sett ut sesong 1), men kommer vel senere i serien.

I de første tre sesongene - som er basert på selvbiografien til James Herriot (eg. Alf Wight tror jeg); er det forholdet mellom James og hans store forelskelse som står sentralt (og etterhvert hans kone), samt relasjonen mellom brødrene Tristan og Sigfried.

Sistnevnte som driver og eier praksisen.

Etter sesong 3 begynte BBC å lage historiene selv - brukte rollefigurene videre i fiktive historier.

Sesong 1 og 2 er tilgjengelig fra tidligere nevnte sjappe.

Sesong 3, 4 og 5 kan bestilles fra Statene om man blir hekta ;-)

Om de resterende sesongene kommer på DVD med tiden vet jeg ikke.

Totalt ble det laget 91 episoder.

Skrevet

Tror ikke det er noen gal dame ennå (har sett ut sesong 1), men kommer vel senere i serien.

I de første tre sesongene - som er basert på selvbiografien til James Herriot (eg. Alf Wight tror jeg); er det forholdet mellom James og hans store forelskelse som står sentralt (og etterhvert hans kone), samt relasjonen mellom brødrene Tristan og Sigfried.

Sistnevnte som driver og eier praksisen.

Etter sesong 3 begynte BBC å lage historiene selv - brukte rollefigurene videre i fiktive historier.

Sesong 1 og 2 er tilgjengelig fra tidligere nevnte sjappe.

Sesong 3, 4 og 5 kan bestilles fra Statene om man blir hekta ;-)

Om de resterende sesongene kommer på DVD med tiden vet jeg ikke.

Totalt ble det laget 91 episoder.

Jeg husker en sånn rik, litt skrullete dame som bestakk Herriot med masse godis og fant opp masse symptomer på bikkjene... Hun var bare STOR, jeg ler ennå. Har flere av de bøkene, tror det blir det som blir kveldslektyren i aften, ja.

Tristan var han fyllebøtta som var skikkelig arbeidssky, sant? Artige typer. Jeg husker jeg hadde så lyst til å reise til Yorkshire da serien gikk. Pene grønne enger og en dullion sauer overalt. For å ikke glemme "pinten" på den lokale... Jeg drømmer meg helt bort her...

Vet du om alle de episodene ble sendt på nrk? Kanskje de sender dem om igjen hvis vi bombarberer dem med mail?

Skrevet

Hver sin smak *s*

Her blir det nok Dyrlegen i kveld (All Creatures Great and Small) - om du husker denne serien fra sent syttitall fra NRK (og tidlig nittitall på TVNorge).

Livet som dyrlege i Yorkshire på 30- og 40-tallet. Skikkelig morsomt faktisk *s*

Jeg likte også den serien veldig godt. Mamma, pappa og jeg så den alltid sammen. :) Jeg leste et par av bøkene også, de er faktisk ganske lettleste på engelsk. :)

Skrevet

Jeg husker en sånn rik, litt skrullete dame som bestakk Herriot med masse godis og fant opp masse symptomer på bikkjene... Hun var bare STOR, jeg ler ennå. Har flere av de bøkene, tror det blir det som blir kveldslektyren i aften, ja.

Tristan var han fyllebøtta som var skikkelig arbeidssky, sant? Artige typer. Jeg husker jeg hadde så lyst til å reise til Yorkshire da serien gikk. Pene grønne enger og en dullion sauer overalt. For å ikke glemme "pinten" på den lokale... Jeg drømmer meg helt bort her...

Vet du om alle de episodene ble sendt på nrk? Kanskje de sender dem om igjen hvis vi bombarberer dem med mail?

Ah - hun dama ja.

Hun har vel bare en hund - ihvertfall i begynnelsen av serien *s*

Syntes egentlig gartneren/hjelpemannen der ga de morsomste innslagene *s*

Om NRK viste alle episodene vet jeg ikke - selv så jeg enkelte av episodene i reprise på TVNorge på 90-tallet.

Men kunne gjerne tenkt meg å fått dem på skjermen igjen - som et godt alternativ til amerikanske sitcoms og idiotiske realityserier.

Og bøkene ja - har lest de fleste av dem - muligens alle. Noen av dem opptil flere ganger.

Må skaffe dem igjen - har lånt dem bort opp gjennom årene; og merkelig nok har de stort sett ikke blitt levert tilbake (før jeg har glemt hvem som lånte dem...).

Og en dag har jeg lyst til å parkere barn og annen nær familie, og reise rundt i Yorkshire på vift - fra pub til pub.

Var der for en del år tilbake - og miljøet er ganske særegent og spesielt.

Lyngheiene som skinner rødt om høsten, husene som klynger seg til åssider. Robin Hood's bay, somm man kommer til etter å ha kjørt nedoverbakke en kilometer...

*sukk*

Og engelsk øl og cider

*dobbeltsukk*

Skrevet

Jeg likte også den serien veldig godt. Mamma, pappa og jeg så den alltid sammen. :) Jeg leste et par av bøkene også, de er faktisk ganske lettleste på engelsk. :)

Jepp.

Og etterhvert som man blir bedre i engelsk, oppdager man nyansene i språket på bøkene og.

Da blir de enda morsommere ;-)

Skrevet

Har bestemt meg for holde meg i nærheten nå, så betaler jeg det det måtte koste når de er ferdig.

Setter meg på en annen kafe med med avisa jeg.

Men jeg går glipp av idol da:(

Finn nærmeste hotell å se idol. Det er ganske vanlig å ha en tv ved resepsjonen eller i baren :)

Skrevet

Har kjøpt de to første sesongene på DVD jeg ;-)

Søk dem opp på www.play.com

4 bokser til 8 pund hver inkludert frakt - regningen kom på totalt 397,- ferdig levert i postkassa. Tror de har tilbudet ennå.

Om det frister å bestille: Bestill hver av boksene i separat bestilling; for å unngå tollbehandling *s*

Er det toll på filmer? Er det bare bøker som er fritatt?

Skrevet

Er det toll på filmer? Er det bare bøker som er fritatt?

Import blir tollbehandlet.

På filmer, som på alle andre gjenstander, vil man kunne risikere å betale importmoms (25%) pluss fortollingsgebyr om sendingens verdi overstiger norske kroner 200,-.

Unntatt dette er bøker og brukte gjenstander.

Gjest Peppes-servitør
Skrevet

Den skal være i morgen. Lørdag skal vi på isshow på Oslo Spektrum, så da kan vi ikke.

Lunsjtilbudet er bare frem til kl 15 på hverdager =)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Lunsjtilbudet er bare frem til kl 15 på hverdager =)

Ja ja, nå har vi bestilt bord til kl. 18.00

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...