Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått 1 år sykemeldt, 1 år på rehabilitering og 1 år på yrkesretta attføring. Da dette var ferdig ble jeg overført til Trygdekontoret der jeg søkte om midlertidig uføretrygd. Det jeg lurer på er om jeg har rett på noen stønad mens søknaden er til behandling. Fikk til svar at jeg ikke hadde rett på noe, men leser på nettet (dersom jeg ikke misforstår innleggene da?) at det er flere som har fått stønad. Er det noen som kan reglene, eller er det sånn at hvert enkelt trygdekontor kan tolke reglene som de vil???

Skrevet

Jeg søkte varig ufør for et par år siden. Behandlingstiden tok ca 6 måneder. Først fikk jeg rehabpenger i to måneder (jeg gikk på rehabpenger når jeg søkte).

Resten av perioden fikk jeg midlertidig ufør. Dette er ikke det samme som tidsbegrenset ufør. Jeg fikk bare utbetalt grunnbeløpet, altså ikke noe tilleggspensjon. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne få "resten" på sosialen, men at det jeg fikk fra sosialen ville bli trukket fra etterbetalingen jeg ville få når søknaden ble innvilget.

Fikk også beskjed om at midlertidig ufør bare ble gitt når det var stor sjanse for at søknaden ble innvilget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...