Gå til innhold

Venteloe BlueCom evnt andre internett-leverandører


Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Når noen spurte om erfaringer med teleselskap under her, kom jeg jo plutselig på at jeg kan jo ikke bytte internettleverandør uten og sjekke med Dol ;-)

Vel, saken er den at jeg er lei Telenor, de styrer og ordner på mine vegne og bare sender en mail etterpå. Sånt liker ikke Shira, som må ha en finger med i alt *S*

Jeg vil ha internett og helst ip-telefoni.

Bruker internett hver dag, og telefonen blir også mye brukt. Og vi har 2 maskiner som skal være på nett, om det har noe og si?

Har dere noen leverandører dere er fornøyd med?

Noen jeg bør holde meg unna?

Er det noen som har erfaring med Ventelo Bluecom? De hadde kampanje nå

http://www.bluecom.no/kampanje/

Er det noe som bør vurderes og slå til på?

Nå bor jo jeg på bondelandet da, så jeg kan nok ikke ha alle leverandørene, eller?

Nå har vi vel fått kartlagt at jeg er ganske grønn på dette! men man skal stadig lære, og for og lære, må man spørre :o)

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har Bluecom. Har vært fornøyd hele veien, bortsett fra den elendige kundeservicen de hadde.

Nå er Bluecom kjøpt opp av Ventelo, de som behandler kundesaker er nye folk som visstnok skal gjøre en mye bedre jobb.

Tror det skal være veldig bra, hvis ikke skal jeg personlig gå til sjefen og klage :) Eksen jobber også der, så... they'd better deliver the product!

:o)

Gjest Persille
Skrevet

Jeg kjører Bluecom og Telio både hjemme og i barnehagen.

Bluecom er de billigste for meg (litt faste ip'er og sånt), og de har gode linjer når de fungerer. Det er litt irriterende at det er mer vanlig at de detter ned søndag kveld enn at de ikke gjør det.

Bluecom mener det er en feil hos meg, men kan ikke forklare meg hva - jeg mener det er en feil hos dem.

De har også litt korte åpningstider på support, så når det først er nede på en ukurrant tid, og både nett, telefon og alarm er ute av drift, er det en smule irriterende å ikke kunne ringe dem før mandag... (mulig de har endret på det nå).

Telio er jeg superfornøyd med - har ingenting å utsette på noe.

Alarmen går også via nettet - heller ikke noe problem.

Eksen har NextGenTel. Han er fornøyd med linjer og nett etter hva jeg vet - men de er litt dyrere og har ELENDIG service!

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg kjører Bluecom og Telio både hjemme og i barnehagen.

Bluecom er de billigste for meg (litt faste ip'er og sånt), og de har gode linjer når de fungerer. Det er litt irriterende at det er mer vanlig at de detter ned søndag kveld enn at de ikke gjør det.

Bluecom mener det er en feil hos meg, men kan ikke forklare meg hva - jeg mener det er en feil hos dem.

De har også litt korte åpningstider på support, så når det først er nede på en ukurrant tid, og både nett, telefon og alarm er ute av drift, er det en smule irriterende å ikke kunne ringe dem før mandag... (mulig de har endret på det nå).

Telio er jeg superfornøyd med - har ingenting å utsette på noe.

Alarmen går også via nettet - heller ikke noe problem.

Eksen har NextGenTel. Han er fornøyd med linjer og nett etter hva jeg vet - men de er litt dyrere og har ELENDIG service!

NextGenTel har jeg hørt så mye negativt om, så der er jeg litt skeptisk.

Skylder ikke alltid leverandøren på oss når de ikke finner feilen da, de gjør jo aldri noe galt ;-)

Litt dumt at linjen detter ned innimellom, kan jo få ett anfall av Dol-abstinenser...

Jeg får pønske litt på dette. Prismessigt får jeg mye mer for pengene hos BlueCom enn hos Telenor, og det teller mye!

Telio, er det vanlig telefon da, eller Ip-telefon?

Og det med kundeservice, greitt nok at Telenor har åpent hele døgnet, men når det er søndagskveld og du hører i tlf, nå er du nr 99 i køen, vær vennlig og ikke legg på, du rykker stadig frem... Sukk, da kan jeg like gjerne vente til mandag.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har Bluecom. Har vært fornøyd hele veien, bortsett fra den elendige kundeservicen de hadde.

Nå er Bluecom kjøpt opp av Ventelo, de som behandler kundesaker er nye folk som visstnok skal gjøre en mye bedre jobb.

Tror det skal være veldig bra, hvis ikke skal jeg personlig gå til sjefen og klage :) Eksen jobber også der, så... they'd better deliver the product!

:o)

Da kan jeg rope på deg da, om jeg bestiller dette og kundeservice ikke er bra. Så kan du slå i bordet med at der er flere som ikke er fornøyd, det har du fra sikre kilder på Dol ;-)

Jeg blir mer og mer sikker på at jeg skal bytte til dette, eneste minuset er at jeg mister e-postadr mi, som jeg har hatt i årevis...

Gjest Persille
Skrevet

NextGenTel har jeg hørt så mye negativt om, så der er jeg litt skeptisk.

Skylder ikke alltid leverandøren på oss når de ikke finner feilen da, de gjør jo aldri noe galt ;-)

Litt dumt at linjen detter ned innimellom, kan jo få ett anfall av Dol-abstinenser...

Jeg får pønske litt på dette. Prismessigt får jeg mye mer for pengene hos BlueCom enn hos Telenor, og det teller mye!

Telio, er det vanlig telefon da, eller Ip-telefon?

Og det med kundeservice, greitt nok at Telenor har åpent hele døgnet, men når det er søndagskveld og du hører i tlf, nå er du nr 99 i køen, vær vennlig og ikke legg på, du rykker stadig frem... Sukk, da kan jeg like gjerne vente til mandag.

Bluecom detter ikke ned og blir borte - men alt må restartes.

For meg er det et lite prosjekt siden det er fire leiligheter, ett maskinskap (ikke i min leilighet), tre routere, og tre telefonbokser som må restartes.

Men det går greit. Bare irriterende...

Jeg har ingenting å utsette på kvaliteten ellers, kjenner folk med både Telenor og NextGenTel - og har også vært involvert i dem selv, så jeg kan bekrefte at det du hører er sant.

Du kan være blant de heldige som slipper unna problemene de skaper - men sjansen er større for å havne blant de vanlige dødlige.

Telio er IP-telefoni, ja. http://www.telio.no

De er vel ikke de billigste, men jeg har hatt dem leeenge - og gadd ikke bytte da det kom en billigere aktør. Dessuten har jeg aldri noen gang hatt problemer med dem, og det er ikke sååå mye å spare. Og; de har god service :)

Annonse

Gjest Shira12
Skrevet

Bluecom detter ikke ned og blir borte - men alt må restartes.

For meg er det et lite prosjekt siden det er fire leiligheter, ett maskinskap (ikke i min leilighet), tre routere, og tre telefonbokser som må restartes.

Men det går greit. Bare irriterende...

Jeg har ingenting å utsette på kvaliteten ellers, kjenner folk med både Telenor og NextGenTel - og har også vært involvert i dem selv, så jeg kan bekrefte at det du hører er sant.

Du kan være blant de heldige som slipper unna problemene de skaper - men sjansen er større for å havne blant de vanlige dødlige.

Telio er IP-telefoni, ja. http://www.telio.no

De er vel ikke de billigste, men jeg har hatt dem leeenge - og gadd ikke bytte da det kom en billigere aktør. Dessuten har jeg aldri noen gang hatt problemer med dem, og det er ikke sååå mye å spare. Og; de har god service :)

Nå er det ikke så innviklet hos meg da, bare ett hus med to maskiner og en router. Kanskje en ekstra maskin i den andre delen av huset, svigerfar har bare analogt modem og jeg syns litt synd på han når hele kvelden går med til og lese forsiden på vg.

Å restarte kan jeg leve med. Tenkte jeg kunne ta ip-telefoni hos BlueCom om jeg allikevel skal bytte til de. Var OK pris etter som jeg kunne forstå.

Vanlig dødelig jeg? Ånei, jeg hever meg over slikt jeg ;-)

Skrevet

Da kan jeg rope på deg da, om jeg bestiller dette og kundeservice ikke er bra. Så kan du slå i bordet med at der er flere som ikke er fornøyd, det har du fra sikre kilder på Dol ;-)

Jeg blir mer og mer sikker på at jeg skal bytte til dette, eneste minuset er at jeg mister e-postadr mi, som jeg har hatt i årevis...

Hehe... det skal du bare gjøre :P Eksen sa at han gjerne ville høre tilbakemeldinger på kundeservicen, for han har hørt hvor mye jeg har klaget på hvordan den var hos Bluecom. Hadde de laaaangt oppe i vranghalsen, nemlig!

Det skulle visstnok være mye bedre nå enn tidligere.

Gjest Shira12
Skrevet

Hehe... det skal du bare gjøre :P Eksen sa at han gjerne ville høre tilbakemeldinger på kundeservicen, for han har hørt hvor mye jeg har klaget på hvordan den var hos Bluecom. Hadde de laaaangt oppe i vranghalsen, nemlig!

Det skulle visstnok være mye bedre nå enn tidligere.

Det er jo bra at de skjerper seg.

De må jo nesten det med alle de tilbudene som er i dag, og kundeservice har mye og si om folk er fornøyd eller ikke.

Gjest Persille
Skrevet

Nå er det ikke så innviklet hos meg da, bare ett hus med to maskiner og en router. Kanskje en ekstra maskin i den andre delen av huset, svigerfar har bare analogt modem og jeg syns litt synd på han når hele kvelden går med til og lese forsiden på vg.

Å restarte kan jeg leve med. Tenkte jeg kunne ta ip-telefoni hos BlueCom om jeg allikevel skal bytte til de. Var OK pris etter som jeg kunne forstå.

Vanlig dødelig jeg? Ånei, jeg hever meg over slikt jeg ;-)

Da ønsker jeg lykke til med Bluecom - du blir antagelig og forhåpentlig fornøyd :)

Skrevet

Jeg kjører Bluecom og Telio både hjemme og i barnehagen.

Bluecom er de billigste for meg (litt faste ip'er og sånt), og de har gode linjer når de fungerer. Det er litt irriterende at det er mer vanlig at de detter ned søndag kveld enn at de ikke gjør det.

Bluecom mener det er en feil hos meg, men kan ikke forklare meg hva - jeg mener det er en feil hos dem.

De har også litt korte åpningstider på support, så når det først er nede på en ukurrant tid, og både nett, telefon og alarm er ute av drift, er det en smule irriterende å ikke kunne ringe dem før mandag... (mulig de har endret på det nå).

Telio er jeg superfornøyd med - har ingenting å utsette på noe.

Alarmen går også via nettet - heller ikke noe problem.

Eksen har NextGenTel. Han er fornøyd med linjer og nett etter hva jeg vet - men de er litt dyrere og har ELENDIG service!

De faller iallefall ned natt til mandag i hele byen her.

Skrevet

Hehe... det skal du bare gjøre :P Eksen sa at han gjerne ville høre tilbakemeldinger på kundeservicen, for han har hørt hvor mye jeg har klaget på hvordan den var hos Bluecom. Hadde de laaaangt oppe i vranghalsen, nemlig!

Det skulle visstnok være mye bedre nå enn tidligere.

Først var det dritbra da, men så kulminerte det i en total katastrofe da de slo seg sammen med catch.

Så håper de får orden på det nå.

Gjest Shira12
Skrevet

Da ønsker jeg lykke til med Bluecom - du blir antagelig og forhåpentlig fornøyd :)

Takk takk :o)

Må få sambo med på planen, men han føyer seg som oftes ;-)

Annonse

Gjest Persille
Skrevet

De faller iallefall ned natt til mandag i hele byen her.

*ler*

Da er det _hvertfall ikke_ bare meg!

Lystløgnere...

Skrevet

Jeg ville ikke satset på bluecom hvis jeg var deg. Foreldrene mine har bluecom hjemme, og det fungerer svært sporadisk. Når det fungerer er det selvsagt svært bra, grei hastighet osv, men hva hjelper det når nettet kan være nede et par uker uten at de innser at det kan være noe feil hos dem også.. De fokuserer svært mye på "har du koblet riktig?" osv, og selvsagt har jeg det, når nettet fungerte fint for en uke siden! Har akkurat ringt support-tlf deres, fordi nettet hjemme er nede igjen, så jeg er nok under middels fornøyd med dem akkurat nå..

Skrevet

Jeg ville ikke satset på bluecom hvis jeg var deg. Foreldrene mine har bluecom hjemme, og det fungerer svært sporadisk. Når det fungerer er det selvsagt svært bra, grei hastighet osv, men hva hjelper det når nettet kan være nede et par uker uten at de innser at det kan være noe feil hos dem også.. De fokuserer svært mye på "har du koblet riktig?" osv, og selvsagt har jeg det, når nettet fungerte fint for en uke siden! Har akkurat ringt support-tlf deres, fordi nettet hjemme er nede igjen, så jeg er nok under middels fornøyd med dem akkurat nå..

Jeg hadde en del problemer med linja jeg også for noen måneder siden. Har aldri forbannet noen så mye i mitt liv som de teite kundesupporterne... helt til jeg fikk snakke med en fyr som visste hva han drev på med. Han fant ut at det var switch'en min som var ødelagt (det må den ha vært hele tida), og sendte en ny i posten til meg. Siden da har nettet vært konstant oppe og gått.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg ville ikke satset på bluecom hvis jeg var deg. Foreldrene mine har bluecom hjemme, og det fungerer svært sporadisk. Når det fungerer er det selvsagt svært bra, grei hastighet osv, men hva hjelper det når nettet kan være nede et par uker uten at de innser at det kan være noe feil hos dem også.. De fokuserer svært mye på "har du koblet riktig?" osv, og selvsagt har jeg det, når nettet fungerte fint for en uke siden! Har akkurat ringt support-tlf deres, fordi nettet hjemme er nede igjen, så jeg er nok under middels fornøyd med dem akkurat nå..

Ok, ta tar jeg din erfaring med i betrakting.

Flere uker uten nett er jo ikke noe man ønsker!

Men flere har sagt at kundeservice er blitt bedre, men det har ikke du opplevd eller?

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg hadde en del problemer med linja jeg også for noen måneder siden. Har aldri forbannet noen så mye i mitt liv som de teite kundesupporterne... helt til jeg fikk snakke med en fyr som visste hva han drev på med. Han fant ut at det var switch'en min som var ødelagt (det må den ha vært hele tida), og sendte en ny i posten til meg. Siden da har nettet vært konstant oppe og gått.

Vi hadde mye problem med Telenor for noen år siden, da var det akkurat det samme, alt gikk i stå helt til vi traff på en fyr som hadde peiling. Han fant fort feilen, og nettet var oppe igjen.

Skrevet

Ok, ta tar jeg din erfaring med i betrakting.

Flere uker uten nett er jo ikke noe man ønsker!

Men flere har sagt at kundeservice er blitt bedre, men det har ikke du opplevd eller?

Som de sier under her, så kommer det veldig an på hvem en treffer i andre enden.. Noen er veldig greie og behjelpelige, mens andre knøvler så mye at jeg kan ikke fatte og begripe at de kan ha en sånn jobb! Det verste er jo at jeg begynner å vite navnene på enkelte av dem, så jeg vet et par personer som har peiling der, men samtidig synes jeg det er litt frekt å si "hei, ja, jeg vil ikke snakke med deg, kan du sette meg over til Inger?" f.eks.

Gjest Shira12
Skrevet

Som de sier under her, så kommer det veldig an på hvem en treffer i andre enden.. Noen er veldig greie og behjelpelige, mens andre knøvler så mye at jeg kan ikke fatte og begripe at de kan ha en sånn jobb! Det verste er jo at jeg begynner å vite navnene på enkelte av dem, så jeg vet et par personer som har peiling der, men samtidig synes jeg det er litt frekt å si "hei, ja, jeg vil ikke snakke med deg, kan du sette meg over til Inger?" f.eks.

Slike finner en vel over alt, at de ikke helt har peiling på hva de driver med ;-)

Jeg får tenke litt på det. Men det frister veldig og betale mindre enn vi gjør nå, men få mer hastighet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...